Auteur Topic: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!  (gelezen 1234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2008, 00:06:52 »
Geeft niets, al doende leer je en zoniet dan wordt je hier wel gecorrigeerd door ons mods of je medeforummers... ;)
Carel  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2008, 00:06:52 »

Peet68

  • Gast
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2008, 19:57:02 »
Ok Carel (Vulcan),
ik heb het begrepen, bedankt voor de reactie. Ik ben nog niet lang lid en ken de algemene regels nog niet allemaal, vandaar deze beginnersfout.
grtn,

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2008, 12:06:01 »
Citaat

Ik vond dit hier dan wél in de juiste categorie passen, omdat ik hier heel graag resultaat-foto's van de leden wil zien die genomen zijn met de besproken lens.
Sorry Peet, maar wij hebben dit forum zo ingericht dat foto's in De Fotohoek geplaatst moeten worden (en dan in de juiste catagorie). Natuurlijk is het wel toegestaan dat van een bepaalde lens een foto in Zoomobjectieven of Primes geplaatst wordt. Maar dit is zeker niet de gewoonte, ook hiervoor is ruimte in De Fotohoek!
Dit topic hoort daar in ieder geval niet thuis...
Groet,
Carel

En voor het plaatsen van foto's zijn hier eenvoudige tutorials te vinden: http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1184015544
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2008, 12:09:02 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

koor

  • Gast
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2008, 12:06:00 »
Bij  Tinypic.com hoef je je niet te registreren.
Ik gebruik deze uploader bijna altijd.


Peet68

  • Gast
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2008, 11:42:43 »
Citaat
Op nagenoeg elk forum gaat het op de manier zoals hier gehanteerd wordt. Aangezien we geen oneindige diskruimte hebben zal het uploaden via het forum niet aan de orde zijn.

Graag een volgende keer proberen in de juiste categorie je bericht te plaatsen. Je vraag heeft niets, maar dan ook helemaal niets met zoomobjectieven te maken.

Groet,


Johan.

Ik vond dit hier dan wél in de juiste categorie passen, omdat ik hier heel graag resultaat-foto's van de leden wil zien die genomen zijn met de besproken lens.


Sandra

  • Gast
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2008, 10:58:36 »
Imagehosts zoals Photobucket en Imageshack worden mijns inziens te veel overschat. Je hoeft er geen computernerd voor te zijn ... als je je op een forum als deze kunt registreren en weet hoe je een bericht moet posten, dan is registratie bij een een imagehost en het uploaden van een foto daar ook een makkie!

Het zou overigens niet veel anders zijn, als je op dit forum de mogelijkheid zou hebben om een foto te uploaden. Dat zou op dezelfde wijze gebeuren als bij een image host met het enige verschil dat je de code in je bericht hier moet kopiëren.  

Ik zeg altijd tegen mijn kinderen "Eerst proberen, daarna pas zeggen of het moeilijk is" ;)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2008, 08:47:29 »
Op nagenoeg elk forum gaat het op de manier zoals hier gehanteerd wordt. Aangezien we geen oneindige diskruimte hebben zal het uploaden via het forum niet aan de orde zijn.

Graag een volgende keer proberen in de juiste categorie je bericht te plaatsen. Je vraag heeft niets, maar dan ook helemaal niets met zoomobjectieven te maken.

Groet,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2008, 23:29:41 »
Moet het in 'je moerstaal', gebruik dan www.plaatjesupload.nl. Kies de foto en upload deze. Na het uploaden moet je de code achter "(UBB) Code voor forums" gewoon als tekst in je forumbericht plakken. Dat is alles!
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Marinus84

  • Gast
Re: Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2008, 23:25:18 »
Citaat
Beste Administrator(s),
is het niet mogelijk om op een eenvoudigere manier foto's bij je topic te plaatsen? Heb via een draadje gelezen hoe je dit moet doen maar dit is toch niet simpel hoor. Eerst foto's uploaden naar één of andere site en daarnaar refereren is voor veel mensen onbekend dus onbemind en ik denk dat wij (leden) hierdoor veel mooie foto's missen die de mensen zouden kunnen plaatsen. Niet iedereen is zo begaaft in internetologie als jullie dus hopelijk vinden jullie hier een oplossing voor.
In naam van vele leden, :(


Verkeerde subforum denk ik, maar ik gebruik photobucket!
Daar kan je meerdere images tegelijk uploaden, en als je klaar bent is de code al automatisch voor je ge-genereerd.

Helaas toch weer een externe site, maar deze werkt errrrrg snel en je hoeft geen moeilijke dingen te hoeven snappen als je dit gebruikt.
www.photobucket.com

Je moet alleen wel lid worden, ik denk dat er niks anders op zit dan het extern te doen... En zal waarschijnlijk ook niet gebeuren (maar ik wil niet door de admins en mods praten).

Succes!  :)

Peet68

  • Gast
Foto's plaatsen onbegrijpelijk moeilijk!
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2008, 23:21:25 »
Beste Administrator(s),
is het niet mogelijk om op een eenvoudigere manier foto's bij je topic te plaatsen? Heb via een draadje gelezen hoe je dit moet doen maar dit is toch niet simpel hoor. Eerst foto's uploaden naar één of andere site en daarnaar refereren is voor veel mensen onbekend dus onbemind en ik denk dat wij (leden) hierdoor veel mooie foto's missen die de mensen zouden kunnen plaatsen. Niet iedereen is zo begaaft in internetologie als jullie dus hopelijk vinden jullie hier een oplossing voor.
In naam van vele leden, :(