Auteur Topic: photokina  (gelezen 732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sMatt

  • Gast
Re: photokina
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2008, 18:02:07 »
Aan de vogelliefhebbers hier: vanzelfsprekend.

Op mijn SDkaart dan ook geen foto's van die dieren. Het ging me er echter om hoe vreselijk oubollig en ondoordacht de photokina was. Wel aangenaam vermaak, maar gewoon niet sterk voor zo'n grote beurs.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: photokina
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2008, 18:02:07 »

JJ5

  • Gast
Re: photokina
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2008, 21:56:46 »
Als je dieren wil fotograferen moet je dat in hun natuurlijke omgeving doen en dan het liefst zonder dat ze door hebben dat je er ben en dat je er geweest ben...

Waarom zou je in godesnaam een foto willen maken van een roofvogel vastgebonden aan een paal binnen op een beurs... :o

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: photokina
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2008, 19:30:25 »
Roofvogels op een beurs???

Dat vind ik persoonlijk echt waardeloos!!!  >:(  >:(
Die dieren horen rond te kunnen vliegen en niet vastgebonden aan een paaltje o.i.d. alleen maar ter vermaak van het klootjesvolk.

Alleen vrij rondvliegend, komt hun schoonheid pas echt tot z'n recht.

Gewoon mijn persoonlijke mening.

Jos

Guido_Franssens

  • Gast
Re: photokina
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2008, 19:25:21 »
Citaat
Raar was het om de roofvogelhoek (op zich interessantere modellen dan de meeste vrouwen die voor dezelfde klus waren ingehuurd) zo op te stellen, dat je het grootste gedeelte van de dag tegen het licht in moest schieten voor mooie plaatjes.

De aanwezigheid van deze dieren op een beurs vind ik al een ramp. Laat ik er maar over zwijgen dat jij je ergert omdat je ze tegen het licht moet fotograferen.

Goed dat ik niet geweest ben. Heb ook de indruk dat de echte primeurs niet(meer) op de photokina uitkomen.

Guido

ToXiQ

  • Gast
Re: photokina
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2008, 18:41:58 »
Ook ik was voor de 2e keer op deze beurs en wist eigenlijk ook al de nieuwtjes al.

Het kunnen fotograferen van de modelen was een leuke afwisseling.

Zoals Johan al zegt alles is / zit bijelkaar en je kan dus veel zien als je dat wilt. Zelf denk ik dat we nog meer tijd nodig zouden hebben gehad als we alles hadden willen zien.

Je hebt zeker gelijk wat betreft de roofvogel show niet handig gedaan maar volgens mij kon het niet eht anders.

Al met al heb ik me goed vermaakt daar.

mvgr Walter

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: photokina
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2008, 14:28:53 »
Ik had eigenlijk geen verwachting voordat ik naar de beurs ging.
In feite was dit pas mijn 1e fotobeurs ooit  :)

Wat ik er van vond? Ik vond het interessant vanwege vele disciplines bij elkaar gebundeld. Dat er wat te fotograferen was (o.a. de modellen) vond ik zelf wel prettig.

De primeurs? Tsja die waren er niet echt. Opvallend hoe sommige fabrikanten hadden uitgepakt met de stands.
Om het oubollig te noemen gaat me ook wat te ver.

Ik was zelf wel tevreden over de beurs en het gezelschap waarin ik verkeerde.


Greetz,


Johan.


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

sMatt

  • Gast
photokina
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2008, 14:05:10 »
Beste Mensen,

Na het bezoek aan de Photokina, moet me toch iets van het hart.

Afgelopen zaterdag ben ik een dagje naar Keulen geweest, naar die grote fotografiebeurs waarvan we de afgelopen dagen al wat berichten hebben gelezen. Het was allemaal best aardig. Veel mensen met dezelfde hobby (vaklui komen over het algemeen toch doordeweeks) bijelkaar en mooie nieuwe spullen. Toch viel het me een beetje tegen.

In de eerste plaats was er al veel uitgelekt, voor en tijdens de beurs. Dat is niet te voorkomen, maar het zorgde ervoor dat ik toch nauwelijks verrast werd. Dat ligt een beetje aan mij, ik had natuurlijk kunnen proberen berichten over de beurs te vermijden, en ik heb ze toch opgezocht. Domdomdom.

Er zit toch echter ook wel een aandeel bij de aanbieders/producenten/standhouders. Ik vond de beurs wel zo vreselijk oubollig.... Standjes met mensen die dan uitleggen hoe het zit...lange rijen en weinig spectaculaire, dynamische presentatie(s). De stand 'analogue is de future' (lomografie) vind ik dan een positieve uitzondering. Andere vloer, aanhaken bij een lifestyle, heel duidelijk gericht op een zekere doelgroep. Oubollig vond ik ook bepaalde specifieke zaken.... al die modellen die rondlopen om gefotografeerd te worden (okee, mensen fotograferen is niet mijn ding), traditioneel smerig beursvoedsel, de aanstekers van Lowepro (godbetert een merk dat zich graag als actief presenteert).
Men was hier en daar in staat de nieuwste zaken op zo'n negentiende eeuwse manier te presenteren, dat je helemaal niet door had dat het om een revoluitionair of innovatief product ging.
Raar was het om de roofvogelhoek (op zich interessantere modellen dan de meeste vrouwen die voor dezelfde klus waren ingehuurd) zo op te stellen, dat je het grootste gedeelte van de dag tegen het licht in moest schieten voor mooie plaatjes.  

Ook teleurstellend vond ik ....de stand van Pentax. Een klein hoekje voor ons stervelingen en grofweg twee-en-een-half korfbalveld als besloten ruimten voor pentax germany en international. De nieuwe grips van Pentax waren allemaal al uitgedeeld en het foldermateriaal was of oud of summier. Zo vond ik geen folders van de nieuwste pentax objectieven....of waren die misschien ook op? Leuk vond ik wel woestijnbak en het aquarium. Maar op zich lieten die ook niets zien; iedere camera kan in een bak met zand gelegd worden. Hoe hij onder die omstandigheden presteert is natuurlijk van belang.

Samenvattend: een geweldige dag gehad met twee goede vrienden, maar niet allemaal dankzij de photokina. Ik hoop dan ook dat er over twee jaar een wat moderner format wordt gekozen door een aantal grote spelers...

Maar goed. Dat was mijn indruk. Ben ik nou een azijnpissert? Heb ik de verkeerde verwachtingen gehad? Graag jullie mening.

groet van sMatt