Auteur Topic: Productfotografie  (gelezen 3529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #41 Gepost op: 4 oktober 2008, 16:17:50 »
Hmm ik heb geen idee hoe lang het kan gaan duren. Ik ben gewend dat je een bestelling op Internet kan volgen, maar de verzendafdeling en het magazijn van konijnenberg zijn aan het verhuizen tot en met 13 oktober, over het op voorraad zijn van producten kunnen zij nu helaas geen actuele informatie geven.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Productfotografie
« Reactie #41 Gepost op: 4 oktober 2008, 16:17:50 »

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Productfotografie
« Reactie #40 Gepost op: 3 oktober 2008, 09:37:35 »
Prima zaken aangeschaft Sandra. Die Tamron 90mm is naast het miniatuurwerk binnen en buiten ook uitstekend als portretlens te gebruiken. Ben benieuwd naar de resultaten van je sieradenfotografie straks en hoop dat je niet al te lang moet wachten.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #39 Gepost op: 2 oktober 2008, 20:25:31 »
Lens is in bestelling bij de leverancier ... ik heb het nog steeds niet .. wachten is moeilijk ;)
Hoop niet dat het zo lang duurt als bij een vriendin van me die ooit bestelde bij konijnenberg, ze moest twee maanden wachten ...

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Productfotografie
« Reactie #38 Gepost op: 29 september 2008, 09:31:36 »
Citaat
Nou de Tamron 90mm Macro is besteld bij Konijnenberg !!
Helaas niet meer op voorraad maar in bestelling bij de leverancier.

Goede keus  ;). Je zult zien dat er prachtige resultaten mee te behalen zijn en ook dat het niet meevalt.

Suc6, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

koor

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #37 Gepost op: 28 september 2008, 20:01:57 »
Leuk Sandra!
Ik kneukel met je mee!

 :D

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #36 Gepost op: 28 september 2008, 18:17:46 »
Nou de Tamron 90mm Macro is besteld bij Konijnenberg !!
Helaas niet meer op voorraad maar in bestelling bij de leverancier.

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #35 Gepost op: 19 september 2008, 22:30:20 »
Hey wat leuk Koor, ik zat nog te twijfelen of ik de link moest posten :)

koor

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #34 Gepost op: 19 september 2008, 21:19:58 »
Leuk Sandra, krijg het tentje voor mijn verjaardag hoor ik net.
Mag ik nog anderhalve maand wachten......

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #33 Gepost op: 19 september 2008, 20:59:00 »
Voor degenen die geïnteresseerd zijn (het statief is overigens heel onstabiel).

http://www.avantius.nl/
Links in het menu: Foto accessoires en dan kom je vanzelf bij de Mini Fotostudio van 47,50

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Productfotografie
« Reactie #32 Gepost op: 18 september 2008, 11:07:45 »
Sandra, die Tamron moet je kunnen krijgen voor maximaal €400,-, ook in de gewone fotozaak. Die €519,- is veel te duur of zoals Harry opmerkt de prijs van een andere lens.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Productfotografie
« Reactie #31 Gepost op: 18 september 2008, 06:07:03 »
Citaat
Nou we zijn eruit, het wordt de Tamron 90 mm (ik dacht altijd dat de eerstvolgende lens de Tamron 28-75 F2.8 zou worden, maar nu toch de voorkeur voor deze lens).

Alleen bij Photocity hier zei ze dat de Tamron 90 mm 519,- euro kost! Ze heeft het zelfs voor me opgeschreven. Ik heb al begrepen van Mharda dat deze lens bij konijnenberg slechts 325,- euro kost.

Leuk vooruitzicht weer een nieuw objectief :)

Bij CameraNu zelfs 309 euro. Of Photocity is een erg dure zaak (om maar geen andere woorden te gebruiken) of ze hebben bij de prijs van de TAMRON 180mm macro gekeken!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #30 Gepost op: 17 september 2008, 23:44:21 »
Nou we zijn eruit, het wordt de Tamron 90 mm (ik dacht altijd dat de eerstvolgende lens de Tamron 28-75 F2.8 zou worden, maar nu toch de voorkeur voor deze lens).

Alleen bij Photocity hier zei ze dat de Tamron 90 mm 519,- euro kost! Ze heeft het zelfs voor me opgeschreven. Ik heb al begrepen van Mharda dat deze lens bij konijnenberg slechts 325,- euro kost.

Leuk vooruitzicht weer een nieuw objectief :)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Productfotografie
« Reactie #29 Gepost op: 17 september 2008, 20:08:33 »
Citaat
Alvast een tentje aangeschaft .. niet duur vond ik (47,50 euro) voor twee lampen, een statiefje en diverse kleuren doeken.

Even een probeersel uit de hand genomen met de 50-135, zonder statief .. je hebt echt een macrolens hiervoor nodig.


Zit een nette tas bij waar je de boel in kan opbergen.

Hele mooie prijs voor deze set, daar ga je veel plezier van krijgen. En mocht je zelf zaken verkopen, met een goed produktfoto op bijvoorbeeld marktplaats krijg je tussen de 10 en dertig procent meer!! Dat is dus snel terugverdiend!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Marinus84

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #28 Gepost op: 17 september 2008, 18:51:02 »
Mooi setje, vele malen beteren goedkoper dat het setje dat ze op mijn werk hebben aangeschafd! En nog twee lampen erbij ook!!!

Guido_Franssens

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #27 Gepost op: 16 september 2008, 23:00:58 »
Gezien je sieraden geen vluchtafstand hebben zou ik voor een kortere macro gaan. De overgang van scherp naar onscherp is vloeiender.

Zelfs een shift objectief voor produktfotografie maar die kost centen (hartblei) of een russchische voor een aanvaardbaar bedrag.

Guido

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #26 Gepost op: 16 september 2008, 22:51:45 »
Alvast een tentje aangeschaft .. niet duur vond ik (47,50 euro) voor twee lampen, een statiefje en diverse kleuren doeken.



Even een probeersel uit de hand genomen met de 50-135, zonder statief .. je hebt echt een macrolens hiervoor nodig.



Zit een nette tas bij waar je de boel in kan opbergen.


« Laatst bewerkt op: 16 september 2008, 22:52:10 door Sandra »

Marinus84

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #25 Gepost op: 15 september 2008, 23:14:29 »
Citaat
Ik ben net even bij Photocity geweest waar ik ook de Pentax K10D en de 50-135 heb gekocht. De verkoper zei dat een macro voorzetlens ook een optie is.

Kwalitatief volgens hem ook goed, dezelfde lichtsterkte ... iemand bekend hiermee? Hij zei dat ik maar een keer mijn camera en lens mee moet brengen en dan kan ik het uitproberen ...

Edit: ik heb net met de zoekfunctie gezocht op macro voorzetlenzen en ik lees al dat het moeilijk scherpstellen is en kwalitatief niet haalt bij echte macrolenzen.

Deze heb ik ooit besteld voor een tientje via Ebay uit engeland. Prima lensjes, maar niet voor productfotografie. De randen zijn minder scherp en de scherptediepte is ieniemienie!

koor

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #24 Gepost op: 15 september 2008, 21:16:32 »
ik heb de Raynox 250 voorzetlens.
heb ik o.a. deze foto mee gemaakt met de Fuji S5600 vorig jaar.
let niet op de uitvoering maar het gaat om mijn RVS ring met drie
diamantjes, elk ter grootte van een speldenknop...
jammer genoeg is alleen de linker scherp.

geef alleen even de link, wat had geen zin om 'm kleiner te maken.

http://i37.tinypic.com/257gjg6.jpg


ToXiQ

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #23 Gepost op: 15 september 2008, 20:00:00 »
misschien moet sandra aangeven hoe groot eea is.

Bij voorzet lenzen geld ook op wat voor lens gebruik je het. Als de voorkant minder is en je plaatst er een iets mindere voorzet lens voor kan je raden wat eruit komt.

Toch heb ik vele mooie opnames gezien met voorzet lenzen. Dus proberen is lang zo slecht nog niet maar zoek eerst uit wat  / welke je wilt en ga dan daarme fotograferen en ga thuis bekijken en niet met een hijgende verkoper in je nek!

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Productfotografie
« Reactie #22 Gepost op: 15 september 2008, 19:30:04 »
Citaat
Ik ben net even bij Photocity geweest waar ik ook de Pentax K10D en de 50-135 heb gekocht. De verkoper zei dat een macro voorzetlens ook een optie is.

Kwalitatief volgens hem ook goed, dezelfde lichtsterkte ... iemand bekend hiermee? Hij zei dat ik maar een keer mijn camera en lens mee moet brengen en dan kan ik het uitproberen ...

Edit: ik heb net met de zoekfunctie gezocht op macro voorzetlenzen en ik lees al dat het moeilijk scherpstellen is en kwalitatief niet haalt bij echte macrolenzen.

Allereerst: ik heb geen ervaring met voorzetlenzen, dus het is "van horen zeggen" en zelf nadenken :)

Voorzetlenzen zijn best een alternatief, maar ... minder kwaliteit. Dat is de keerzijde van een lage prijs...

Maar waar gaat je eigen voorkeur naar uit: echte macrolens, balg, tubes, omkeerlens, voorzetlenzen...

Laat ik eens wat roepen: tubes kan je ook gebruiken in combinatie met een echte macrolens: die investering is dus nooit weg.
Een omkeerring kost weinig: waarom niet eens proberen?

Mijn twintig cent...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Sandra

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #21 Gepost op: 15 september 2008, 18:17:07 »
Ik ben net even bij Photocity geweest waar ik ook de Pentax K10D en de 50-135 heb gekocht. De verkoper zei dat een macro voorzetlens ook een optie is.

Kwalitatief volgens hem ook goed, dezelfde lichtsterkte ... iemand bekend hiermee? Hij zei dat ik maar een keer mijn camera en lens mee moet brengen en dan kan ik het uitproberen ...

Edit: ik heb net met de zoekfunctie gezocht op macro voorzetlenzen en ik lees al dat het moeilijk scherpstellen is en kwalitatief niet haalt bij echte macrolenzen.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2008, 18:39:28 door Sandra »

PeterN

  • Gast
Re: Productfotografie
« Reactie #20 Gepost op: 15 september 2008, 16:56:04 »
Citaat

Alle lenzen die los in de hand door draaien aan de diafragmaring de lensopening veranderen zijn praktischer.
Dus ook m42 lenzen met A/M schuifje zijn prima omgekeerd te gebruiken

George

Al is het een Nikonlens :D
Zou der wel een omkeerring bij gebruiken, zijn niet zo duur. Er los voorhouden zie ik niet zitten.

Hg, PeterN

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: Productfotografie
« Reactie #19 Gepost op: 15 september 2008, 11:09:15 »
Citaat

Ok, andere objectieven wel dan? Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd.


Alle lenzen die los in de hand door draaien aan de diafragmaring de lensopening veranderen zijn praktischer.
Dus ook m42 lenzen met A/M schuifje zijn prima omgekeerd te gebruiken

George

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Productfotografie
« Reactie #18 Gepost op: 15 september 2008, 11:00:05 »
Citaat
@vvo:
de Pentax kitlens is niet praktisch om omgekeerd te monteren, helaas heeft Pentax de diafragmaring wegbezuinigd :(

Ok, andere objectieven wel dan? Ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd.

Groet,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: Productfotografie
« Reactie #17 Gepost op: 15 september 2008, 10:55:18 »
@Toxiq:
we praten langs elkaar heen denk ik, of jij verwisseld brandpunt met balguitrek.
Voorbij de 1:1 zou ik toch echt de voorkeur geven aan een 50mm omgekeerd op balg/tussenringen boven een 100mm of langer macro objectief als het onderwerp toch niet wegvlucht. Het word anders zo'n onhandig lange toeter.

@vvo:
de Pentax kitlens is niet praktisch om omgekeerd te monteren, helaas heeft Pentax de diafragmaring wegbezuinigd :(

George

P.S.  ik heb zelf geen diamanten, maar misschien kun je nog extra leuke kleurtjes aan die dingen ontlokken met gepolariseerd licht ?