Auteur Topic: Wat een ruiltje niet kan opleveren...  (gelezen 1018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #9 Gepost op: 29 oktober 2008, 15:08:28 »
Citaat
Als je het onder de knie hebt zul je merken dat die manuele lensjes je veeeeeel meer zullen leren dan je ooit geleerd zou hebben met al die autofocus en autodiafragma lensjes.
Veel plezier in die wereld die dan voor je open gaat!
Da`s een waarheid als een koe :)

Thnx, het is idd leuk expirimenteren.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #9 Gepost op: 29 oktober 2008, 15:08:28 »

Marinus84

  • Gast
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2008, 20:27:18 »
Ik vind het leuk om te lezen dat mensen zo lekker warmdraaien voor een oud lensje. Want zo'n ding is natuurlijk ook ontzettend gaaf om te hebben!!

Zo kreeg ik van mijn opa laatst zijn oude pentax inc macroconverter!  8-) (plus nog 6 manual lensjes!!).

Als je het onder de knie hebt zul je merken dat die manuele lensjes je veeeeeel meer zullen leren dan je ooit geleerd zou hebben met al die autofocus en autodiafragma lensjes.
Veel plezier in die wereld die dan voor je open gaat!

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2008, 18:08:59 »


Nog zo`n meevallertje!
Dezelfde collega gaat binnenkort z`n zolder verbouwen en was afgelopen weekend alvast begonnen met opruimen. Komt ie doodleuk ook nog een 2x teleconverter van het zelfde merk tegen  ;D

Net al ff getest, hij werkt prima (alleen niet op de sigma) :D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2008, 09:43:02 »
Leuke aanwinst. Erg lichtsterk en je kan er zeker in 'donkere' situaties veel plezier van hebben.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2008, 21:49:37 »
Nee, ik was ook aangenaam verrast. Dat lensje is, als ik het goed begrepen heb een jaar of 20-25 oud? De rest staat in m`n onderschrift, dus de tamron 70-300 macro en de kitlens 18-55. Als portretlensje is het wel een goede aanwinst, denk ik?

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2008, 21:40:50 »
Citaat
Hehe, je bent iets te vroeg. Ik heb net de link erbij gezet  :)

 :D

Dat ziet er natuurlijk absoluut niet verkeerd uit voor zo'n oud lensje. Zo op het oog is-ie lekker scherp. Voorlopig hoef je geen andere standaardlens meer te kopen (ik weet niet wat er verder nog in je kast/tas ligt)  :)
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2008, 21:35:30 »
Citaat
Leuke ruil :)

De 50mm f/1.9 is ongetwijfeld een Chinon lens met een Revuenon naamplaatje (het huismerk  Revue was van Foto Quelle, ik heb zelf nog een Revue compactcamera gehad; dat was een Hanimex onder een andere naam).

Waarschijnlijk levert het nog leuke plaatjes op ook! Post je testfoto's eens hier :)
Hehe, je bent iets te vroeg. Ik heb net de link erbij gezet  :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2008, 21:34:36 »
Leuke ruil :)

De 50mm f/1.9 is ongetwijfeld een Chinon lens met een Revuenon naamplaatje (het huismerk  Revue was van Foto Quelle, ik heb zelf nog een Revue compactcamera gehad; dat was een Hanimex onder een andere naam).

Waarschijnlijk levert het nog leuke plaatjes op ook! Post je testfoto's eens hier :)
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Wat een ruiltje niet kan opleveren...
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2008, 21:25:53 »
Haha, een tijdje geleden moest ik op de zaak een foto maken van een onderdeel. Het ding was niet goed dus er moesten wat detailfoto`s gemaakt worden. De collega die het beheer heeft over de "bedrijfscamera" was er niet, volgens zijn collega moest het ding in 1 van z`n bureaulades liggen.

Dus ik al die lades open getrokken en uiteindelijk vind ik het ding ergens onderin. Terwijl ik de tas eruit trek, hoor ik nog iets schuiven. Omdat ik bang was iets kapot te maken (die tas is nl best groot) trek ik de la wat verder open en til de tas eruit. Ligt er onder een oude analoge SLR van het merk Revueflex. Hmm, nog nooit van gehoord...

Volgende dag ging ik bij `m langs om de camera terug te brengen en dat ouwe ding komt ter sprake. Hij hobbyt een beetje met oude PCtjes en ik had `m al een oud gebakkie van een pentiumII, die bij mij thuis in de weg stond, beloofd voor `m mee brengen. Nu had ik wel interesse in die ouwe camera, het plan was om `m met een mini tripod als decoratie thuis neer te zetten.

M`n collega ging accoord en vanavond het ding dus mee genomen. Eenmaal thuis heb ik het ding wat schoongemaakt en haal de lens eraf. Hee, krijg nou wat, dat lijkt wel een Pentaxvatting?

Eerst even vergeleken met de aansluiting van de kitlens en toen voorzichtig op de K100D gepast. Gehehe, perfect match!

Natuurlijk wilde de camera het niet accepteren maar na wat lezen in de handleiding en een aanpassing in het menu werkt het ding nu ook  ;D

Het lensje is een Auto Revuenon 1:1.9 50mm, als ik het goed heb wordt dat voor de K100D een 75mm prime?

Zie hier voor testshots: Klikkerdeklik
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2008, 21:34:36 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-