Auteur Topic: Gedeeltelijke overstap nr Canon systeem  (gelezen 137 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Gedeeltelijke overstap nr Canon systeem
« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2024, 19:35:12 »
Houd er wel rekening mee dat Canon R bij fullrame geen autofocus toelaat bij thirdparty. Daarvoor ben je dus gebonden aan duur canonglas. Voor aps-c laat canon sinds kort wel AF toe bij thridparty.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2024, 19:35:12 »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2024, 11:37:26 »
Die begrijp ik, zelf heb ik ook die K1m2, en ik ben na enig onderzoek ook uitgekomen bij die Canon R6. Niet dat ik hem al aangeschaft heb, en ook niet zozeer vanwege het gewicht. Maar meer omdat er niets nieuws van Pentax komt, wat ik best jammer vind, want het is idd een beest van een camera, met vele mogelijkheden die ik bij andere merken vaak mis. Maar ondanks de geruchten dat er een opvolger komt, blijft het behoorlijk stil, ook met bv nieuwe lenzen. Ik heb gelukkig nog even geduld, maar ben bang dat er bij mij in de nabije toekomst ook een ander merk bijkomt. Dus na mijn ME, ME super, P30N, MZ50, K10 (2x), K5, K3, K1 en K1m2 (allen nog in bezit) ben ik bang dat na ruim 45 jaar het Pentax doek gaat vallen voor mij.

Offline André

• Newbie
  • Pentax rules!
Gedeeltelijke overstap nr Canon systeem
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2024, 11:42:03 »
Hallo, omdat mijn Pentax K1MII die ik voor alle duidelijkheid fantastisch vind, stap ik toch deel over naar Canon (systeemcamera) en dit om de volgende redenen : het gewicht en de uitgebreide mogelijkheden mbt sport- en wildfotografie. Mijn combi K1MKII en 150-450 mm zijn gewoon te zwaar om langere tijd uit de hand mee te fotograferen, bovendien is de scherpstelling niet zo efficiënt als bij de combi Canon R6II en 100-500 mm. Ik hou de Pentax zeker nog (GPS, astrofotografie) en de lenzen Irix 11mm, de pentax serie 24-70, 100mm, 50 DFA*, . Over de 70-200 DFA* twijfel ik nog (mijn echtgenote gaat ook haar eerste stappen zetten) én de Pentax K1MKII blijft een beest.