Auteur Topic: de nieuwe pentax ?  (gelezen 4736 keer)

luckylips

• Gast
Re: de nieuwe pentax ?
« Reactie #43 Gepost op: 1 augustus 2009, 21:48:51 »
oeps  :-[

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #43 Gepost op: 1 augustus 2009, 21:48:51 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 1 augustus 2009, 20:12:11 »
Beste mensen, wel een beetje on-topic blijven graag! Voor chatten is MSN uitgevonden...  ;)

Ik vermoed dat in het najaar een opvolger voor de K200D zal komen, verder verwacht ik niet direct nieuwe modellen.
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2009, 20:15:26 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

R-3000

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 1 augustus 2009, 10:38:32 »

Hoi luckylips,

Ja wie weet, al had ik een witte Km, bij mij in de straat wel herkend denk ik zo :P

luckylips

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 31 juli 2009, 21:52:50 »
Hé R-3000 zie nu toevallig dat jij uit uit de K(l)etsheuvel komt  ;) leuk zeg! Ik namelijk ook  ;D wie weet ben je mn buurman/vrouw :o
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2009, 21:53:15 door luckylips »

luckylips

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 31 juli 2009, 18:30:05 »
Klopt, ik heb waarschijnlijk niet goed gekeken, "het is nog niet zeker of ie in NL op de markt komt". Ik zal volgende keer beter opletten  :D. En sorry voor de belediging  :-[ ikzelf ben nogal legergroen fan haha het is OLIJFGROEN heb ik begrepen.
En die swarovski, ja dat is mijn smaak dan weer niet....
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2009, 18:31:09 door luckylips »

R-3000

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 31 juli 2009, 13:51:08 »
Hey,

de groene Km, is er niet geweest voor de nl markt naar ik heb begrepen,

wat wel in nederland te krijgen is de Km Swarovski.
http://www.engadget.com/2008/09/26/pentax-k-m-dslr-gets-smothered-in-swarovski-crystals/

Ook erg leuk, schijne echte stenen te zijn dus de prijs zal er ook wel naar zijn.

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 31 juli 2009, 13:26:51 »
Hoe zit het eigenlijk met de opvolgers van de:
k20d
k200d
K-M
Is daar al iets bekend over?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 30 juli 2009, 19:52:42 »
Citaat
@ Ron Hendriks:

Die legergroene is ook in NL verkrijgbaar  ;)

Legergroen, welhaast een belediging.

http://en.leica-camera.com/photography/special_editions/leica_M8-2_safari/

maar dan net niet  ;)

Waar is de groene trouwens verkrijgbaar?
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2009, 20:03:09 door RonHendriks »

luckylips

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 30 juli 2009, 19:10:15 »
@ Ron Hendriks:

Die legergroene is ook in NL verkrijgbaar  ;)

luckylips

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 30 juli 2009, 19:09:36 »
Nou die groene spreekt mij ook wel aan, maar die was er nog niet toen de witte kwam  :D.....maar idd ik vind voor mij als vrouw zijnde de witte (met parelmoerglans) net weer leuker. En dat het niet zo mooi is als je andere lenzen oid aan gaat schaffen omdat die zwart zijn: op het toestel zelf zitten ook zwarte accenten dus volgens mij gaat dat wel meevallen.....
Wel leuk om te vertellen trouwens: de medewerkers van de foto zaak (mannen) waren zó gek op de camera dat ik het toestel in de fototas heb meegenomen en zij de doos hebben bewaard (ja nu nog steeds, heb het zelf gezien toen ik de optio E75 2 weken terug ging kopen)  ;D

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #33 Gepost op: 19 juli 2009, 13:59:41 »
Citaat
Ik heb sinds kort deze versie, ook nog eens mijn eerste Pentax en mijn eerste spiegelreflex en ik ben er helemaal weg van. Juist die paar zwarte accenten doen het em  :). Ik zocht een digitale spiegelreflex en zat tussen 2 merken te twijfelen, zo'n aparte kleur is dan toch nét even de doorslaggever. Voor mij althans. Alleen maar leuk commentaar gehad. Maar goed dat ik dit forum vandaag pas heb ontdekt anders had ik eerst een hoop negatief commentaar op de witte k-m gelezen  ;D. Maar nogmaals ik ben er helemaal weg van, ben benieuwd of er nog een lid is met deze camera!

Kan ik goed begrijpen hoor, het is echt een apart toestel. Negatief commentaar begrijp ik niet, je kan hoogstens zeggen dat de je het de meerprijs niet waard vindt... Ik vind het best apart zo'n wit toestel al associeer ik het meer met dames dan met heren.. De groene spreekt mij dan inderdaad wel weer aan...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 19 juli 2009, 13:00:15 »
Gefeliciteerd met je witte toy. Veel plezier ermee. Ik vond hem wel leuk, maar niet overdreven.

Wel was ik helemaal weg van deze:

Helaas alleen in Japan verkrijgbaar in een kleine oplage.

Mijn broer vond juist deze heel mooi, ook alleen in Japan te koop.

Van mij mag dat wel :)

luckylips

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 19 juli 2009, 12:51:34 »
Ik heb sinds kort deze versie, ook nog eens mijn eerste Pentax en mijn eerste spiegelreflex en ik ben er helemaal weg van. Juist die paar zwarte accenten doen het em  :). Ik zocht een digitale spiegelreflex en zat tussen 2 merken te twijfelen, zo'n aparte kleur is dan toch nét even de doorslaggever. Voor mij althans. Alleen maar leuk commentaar gehad. Maar goed dat ik dit forum vandaag pas heb ontdekt anders had ik eerst een hoop negatief commentaar op de witte k-m gelezen  ;D. Maar nogmaals ik ben er helemaal weg van, ben benieuwd of er nog een lid is met deze camera!

Galamus

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 25 december 2008, 17:36:49 »
What's next Barbiepink ::)doe mij maar gewoon de zwarte versie of desnoods zilver(als het niet anders kan)

Hans

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 25 december 2008, 09:04:06 »
B&O en Apple zijn er beroemd mee geworden, met wit design spul. Je weet het dus maar nooit. Het is meer onze perceptie van wat 'professioneel' oogt of niet. Verder is het niet erg praktisch als je regelmatig in de modder ligt.

In ieder geval doet Pentax het beter dan Panasonic met z'n G1, waarbij de body in drie kleuren verkrijgbaar is, maar de lenzen alleen in zwart. Dát vind ik echt geen gezicht.

Offline JM

• Full Member
  • *
  • Pentax rules?
« Reactie #28 Gepost op: 25 december 2008, 00:35:11 »
Hallo allemaal,

:o Wauw, ik vind die witte camera prachtig. Wat een stunt van Pentax,  :).
Vooral zo'n limited edition. Dat trekt de aandacht, en dat kan in dit geval alleen maar goed zijn voor de promotie van de kwaliteit van dit cameramerk.
Helemaal 2009 deze camera,  ::)
« Laatst bewerkt op: 25 december 2008, 00:35:45 door JM »

Offline Robr

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #27 Gepost op: 23 december 2008, 22:08:20 »
« Laatst bewerkt op: 23 december 2008, 22:14:13 door nicknaam »
K200D ;Pentax DA smc 18-250 mm ; Sigma MACRO 105mmF2.8 EX DG ; Pentax smc DA* 300mm f/4.0 ED (IF) SDM : Pentax smc AF adapter 1.7

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #26 Gepost op: 20 december 2008, 12:13:43 »
Ik zou het zelf niet kopen, maar ik vind de witte uitvoering niet lelijk. Ik vind het in elk geval positief dat Pentax meer aan marketing doet, want dat helpt toch echt wel in de verkopen. En hoe meer er verkocht wordt, hoe beter de overlevingskansen voor dit merk.

En zo te zien gaat de marketingmachine verder:
http://pentaxplus.jp/k-m/english/index.html
Een speciale website voor de K-m. Dat is niet zo bijzonder want Pentax heeft meerdere camera's een site gemaakt, maar het lijkt er op dat de vrouwen de doelgroep worden van de K-m.

Citaat
[...]
Anyway, effe in een badje met amoniak dompelen en hij is terug mooi wit hoor :p

Is je sensor ook gelijk stofvrij  ;D ;D

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 20 december 2008, 16:19:52 door EviZ »

Offline Gengske

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2008, 11:23:29 »
Citaat
Ik zat eraan te denken dat dat 'mooi-wit' na een tijdje zal vergelen! Neen dit toestel heeft een veel te hoog 'tupperware'-gehalte  ;D

Ik weet dat niet. Ik ben een hevige roker, en heb ondekt dat sommige witte dingen geel worden, en andere niet. Hoe dat komt weet ik dus niet. Kwaliteit van de verf ofzo?
Anyway, effe in een badje met amoniak dompelen en hij is terug mooi wit hoor :p

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2008, 11:17:00 »
Ik zat eraan te denken dat dat 'mooi-wit' na een tijdje zal vergelen! Neen dit toestel heeft een veel te hoog 'tupperware'-gehalte  ;D
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline Gengske

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2008, 11:10:22 »
Hoe langer ik naar die witte k-m kijk hoe mooier ik hem vind.
Nu zou ik er zelf wel niet mee rondlopen omdat ik niet zo graag aandacht trek. En dat gaat dit toestelletje volgens mij zeker doen.

Volgens mij is hier zeker een publiek voor. Maar waarschijnlijk ga je dit leuke ding in geen enkele vitrine zien staan, ga je geen enkele advertentie in een magazine zien staan, ga je geen reclamefilmpje op tv zien. Het doelpubliek van dit toestel gaat zoals altijd de winkel buitenstappen met een 450d of een D60. Niemand ontsnapt aan the dark force van Canikon.

Over the dark force gesproken... Waar ik onmiddelijk aan moest denken als ik deze witte k-m zag was aan een stormtrooper van Starwars. (ik was een grote fan van de films  :)  :-[)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:32._Imperial_stormtrooper_costume.JPG
« Laatst bewerkt op: 20 december 2008, 11:17:30 door Gengske »

Serpiente

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 19 december 2008, 01:05:42 »
Citaat
Hoe start ik een hype. Gewoon in een andere kleur een foto releasen. Is wel erg goedkoop. Op de keper beschouwd is het eigenlijk vreemd dat fotocamera's altijd al niet wit geweest zijn. Als er een kleur is die warmte absorbeert is het zwart en de foto filmpjes van voeger konden hier ook al niet goed tegen. Dus een logische kleur is het wel. En zwarte pocket camara's zijn ook al moeilijk te vinden dus marketing technisch is het misschien wel een topper. Ik zelf zit meer te wachten op lekker specificaties dan een foto van de voorkant.

Groeten, Bob
De binnenkant zal wel gewoon zwart zijn. Dat absorbeert licht. het is echt puur om op te vallen. Als het in de smaak valt is het vast niet meer zo limited  ;)
« Laatst bewerkt op: 19 december 2008, 01:06:45 door Serpiente »

Hans

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 18 december 2008, 22:17:35 »
Ik vind het niet lelijk, wel te opvallend. Mooi voor in een vitrine.

patrick91

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 18 december 2008, 22:11:11 »
Ik vind het ook mooi.. smaken verschillen dus :)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #19 Gepost op: 17 december 2008, 17:43:20 »
Hoe start ik een hype. Gewoon in een andere kleur een foto releasen. Is wel erg goedkoop. Op de keper beschouwd is het eigenlijk vreemd dat fotocamera's altijd al niet wit geweest zijn. Als er een kleur is die warmte absorbeert is het zwart en de foto filmpjes van voeger konden hier ook al niet goed tegen. Dus een logische kleur is het wel. En zwarte pocket camara's zijn ook al moeilijk te vinden dus marketing technisch is het misschien wel een topper. Ik zelf zit meer te wachten op lekker specificaties dan een foto van de voorkant.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.