Hallo allemaal,
Ik ben het er ook mee ens dat zowel het top- als het massasegment bedient te worden. Canon en Nikon brengen echt niet alleen voor de professionele fotografen de topmodellen uit, maar ook als marketingstrategie. De kwaliteit van de topproducten straalt af naar de meeer gangbare modellen, dit zie je ook bij automerken.
Denk bijvoorbeeld aan de Bugatti Veyron die door VW gebouwd wordt, correct me if I'm wrong, maar ik heb ooit gehoord dat de auto inclusief ontwikkelingsinspanningen per auto 2x zoveel kost als de verkoopprijs. VW vindt dit aceptabel, omdat de hele wereld weet dat het in wezen een VW is en dat het op dit moment in een rechte lijn de snelste productieauto ter wereld is.
Groeten, John.
Offtopic:
Het buggatti verhaal klopt niet helemaal.
De prijzen die Bugatti noemt zijn excl. BTW, tel daarbij op dat je dan een kale bolide krijgt want er is ook nog een enorme optielijst (voor alles moet je fors bijbetalen zelfs voor de kleinste dingen, schakelflippers, materiaalkeuze (magnesium, alluminium etc.).
De auto moet ook nog eens bij jouw thuis langsgebracht worden + hij moet speciaal verzekerd worden voor schade & diefstal.
Dat laatste kan niet bij een normale verzekerings maatschappij Â
dat kun je alleen regelen met bugatti zelf, en dat kost wel wat p/maand Â
Onderhoud moet je er ook nog bij optellen (olie, de speciaal ontworpen banden, onderdelen)
VW maakt wel winst met deze auto (en eigenlijk weet niet iedereen dat hij door VW gemaakt word, alleen de kenners weten dat)
Dit heb ik onderzocht met een project voor school, was best interessant
Ontopic:
Pentax gaat niet de hele markt bedienen (FF enzo) daar krijgen ze het budget niet voor.
En waarom zouden ze dat doen? Als die samsung APS-C sensoren steeds beter worden waarom zou je dan zo'n dure fulle frame sensor in een lomp grote behuizing plaatsen.
Het struikelblok van de meeste consumenten is juist de grootte van de behuizing, zwart-wit gezegd: niet iedereen wil zo'n lomp ding meesjouwen.
Met een APS-C sensor kun je de body kleiner maken, kijk maar naar de K-M (die opzich kleiner kan) en de K-7
Laat Pentax eerst maar wat meer klanten binnenhalen in het instap segment.
Die mensen bepalen de koers en toekomst van Pentax, en helaas niet de Die-Hard Pentaxians