Auteur Topic: Hoya in overleg met JVC!!!  (gelezen 1910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2009, 12:01:42 »
Mijn ervaring/visie met/op JVC qua video producten (zowel consument and professioneel) is dat zij zeer innovatief zijn er sneller op de markt komen met innovatieve features. Vaak interessante producten.
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2009, 12:01:42 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #12 Gepost op: 6 november 2009, 18:30:43 »
Wat is zo her en der lees, zou een overname of een nauwe samenwerking met JVC nog niet eens zo gek zijn.
JVC heeft een groot distributiekanaal en is een grote speler in de video-wereld (en foto en video worden steeds nauwer aan elkaar verwant).

Enfin, we moeten maar zien wat het gaat worden. En zoals ik hier al eerder schreef, zolang de K-mount blijft bestaan en innovatieve camera's worden uitgebracht, ben ik tevreden.
Stap 1 wat mij betreft een K-8, zijnde een k7 met k-x sensor (weinig innovatief maar wel effectief).

greetz,
Erik

bbwijdieks

  • Gast
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #11 Gepost op: 5 november 2009, 12:30:41 »
 :) een overname is juist positief want Pentax word nu in zijn mogelijkheden beperkt
Ik hoop dat Samsung/JVC de divisie overkoopt want die heeft er waarschijnlijk wel het budget voor
Als Hoya het laat zoals het nu is zullen ze nooit winst maken met de camera divisie
Als ze elk jaar moeten compenseren met de medische tak dan kun je beter de camera tak verkopen dan maak je meer winst, en daar draait het nu allemaal om
Willen ze er nog iets van maken dan moeten ze flink investeren in een hoop zaken, maarja pakt het dan wel goed uit?
Het risico is te groot
Daarnaast kan Hoya de medische divisie gewoon houden, want de camera/medische divisie vormt geen geheel

@ Hier staan wel een paar interesante berichten tussen
http://www.letsgodigital.org/nl/2009/pentax/review1.html

Als je de gegevens van 2008 erbij pakt uit Japan, een van de grootste afzetmarkten van Pentax, dan kun je concluderen dat Pentax de kleinste speler is van de markt
[olympus en Panasonic zitten eigenlijk onder een hoedje]
http://tweakers.net/nieuws/57598/sony-verstoot-pentax-van-derde-plek-best-verkochte-dslrs.html

Over 2009 zal daar niet veel verandering in zijn
« Laatst bewerkt op: 5 november 2009, 15:21:26 door Berend »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #10 Gepost op: 5 november 2009, 11:16:46 »
Als je de interviews die de Hoya CEO's geven bekijkt dan is het wel duidelijk dat ze wel nadenken over Pentax. Zoals ik het tot nu toe begrijp zijn ze op zoek naar een PARTNER en niet zozeer naar een club die de zaak overneemt.
Die partner moet dan voldoende technische ondersteuning bieden voor Pentax.
Voorlopig eerst maar eens lekker gaan fotograferen en niet te veel somberen in deze sombere dagen.  ;)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #9 Gepost op: 5 november 2009, 10:49:35 »
Alle fabrikanten worstelen met hetzelfde: de verkoop van digitale camera's neemt af omdat inmiddels iedereen die dat wil is ovegestapt. Daarnaast zullen 'casual' fotografen steeds vaker camera's gebruiken die zijn geïntegreerd in telefoons.

Ik ben het mee eens dat somberen geen zin heeft. Ook al gaat Pentax nu over de kop dan nog kan ik nog minstens vijf jaar vooruit met fotograferen. De enige long-term impact zou waardedaling van lenzen zijn.

En marktaandeel zegt niet alles over winst en levensvatbaarheid. Een leuke voorbeeld is Apple: klein marktaandeel maar ze maken wel bizar veel winst doordat ze wel een goed marktaandeel hebben in de segmenten die lucratief zijn zoals notebooks boven de € 1000.
Verliefd op de K-1

RonHendriks

  • Gast
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2009, 23:54:30 »
Tsja wat de toekomst brengt is nog wat onzeker. Somberen heeft in ieder geval weinig zin. Gewoon een leuke camera of een lens kopen, dat help meer.

Pentax maakt op het moment overigens geen verlies meer. De reorganisatie van Hoya begint dus wel positief te werken. Er zijn ook nog meer integratievoordelen te behalen op het gebied van lenzen, glas, medisch en brilleglazen te behalen. Daar zit dus zeker nog muziek in.

Het lijkt allemaal koek en ei bij de andere merken. De markt is op het moment echter verre van goed en ook 2010 beloofd weinig goeds voor de consumentenmarkt wat betrefd camera's. Sony's cameradivisie heeft nog nooit winst gemaakt, alleen maar verlies. De verkoop bij Olympus is enorm ingezakt, dat is wellicht nog wat moeilijker dan voor Pentax.

Offline Sentinel

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #7 Gepost op: 4 november 2009, 23:32:42 »

Ik weet niet het achterliggende verhaal. Maar Sony stelde ook niks voor op de DSLR markt, tot dat ze konica/minolta overnamen. Tegenwoordig maken ze toch erg leuke camera's.
Misschien ligt JVC dit ook in het verschiet. Als ze willen investeren kunnen er best een paar leuke dingen uitkomen.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

bbwijdieks

  • Gast
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2009, 23:09:21 »
Ik word niet gerust gesteld met deze berichten.
Als je kijkt naar de onafhankelijke spelers op de markt canon, sony en olympus dan word het gewoon heel erg moeilijk voor Pentax
Net als Nikon is pentax afhankelijk van andere fabrikanten.
Het grote verschil tussen Nikon en Pentax is marketing en dat is nu de dreun die Pentax moet verwerken.
Pentax doet eigenlijk vrijwel niks aan marketing en in deze harde wereld kan dat jammer genoeg niet

Mocht er een overname komen dan moet het net als Olympus alleen sensoren voor zichzelf produceren + een wereldwijde marketing campagne
Want als grootfabrikant wil je wel een naam vestigen op de DSLR markt anders levert die divisie niks op
Of JVC echt serieuze interesse heeft vraag ik me af.
Natuurlijk zij hebben hun eigen beeldchipjes maar willen ze nu echt een sprong in het diepe wagen om DSLR's te maken?
In deze onzekere perioden word hem dat niet lijkt mij

Ik vrees daarom de volgende scenario's:
- Pentax is een kostenpost van Hoya dat is duidelijk, er word simpelweg geen winst gemaakt.
De overname word net zo lang uitgerekt totdat Hoya wel over MOET gaan tot verkoop [beter iets dan niks]
- Pentax word afgestoten van Hoya en word failliet verklaard

Laten we hopen dat Samsung of JVC de redder van de ondergang word, wellicht komt er dan een GX-7/GZ-7  :)

« Laatst bewerkt op: 4 november 2009, 23:11:56 door Berend »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #5 Gepost op: 4 november 2009, 21:24:19 »
Het zou ook in tegenspraak geweest zijn met dit berichtje....
Aan de andere kant, moet je ook niet te veel vertrouwen op dit soort uitspraken........... :-\

Aan de nadere kant als er een sterke speler Pentax zou overnemen en de K-mount zou blijven bestaan, dan vind ik dat ook niet erg.

greetz,
Erik

bbwijdieks

  • Gast
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #4 Gepost op: 4 november 2009, 16:08:40 »
JVC? Lijkt me niet dat die Pentax gaat overnemen, die komen indezelfde problemen als Samsung, te dure beeldchipjes

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #3 Gepost op: 4 november 2009, 15:53:38 »
Ik zal het bericht van JVC vanavond nog eens rustig doornemen. 8)
Bedankt voor de link...
Cees

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #2 Gepost op: 4 november 2009, 13:49:41 »
Volgens de laatste info is het niet waar. Zowel JVC als Hoya hebben een nieuwsbrief uitgestuurd om e.e.a te ontkrachtn.

Hoya : http://www.hoya.co.jp/english/news/latest/20091104.pdf

JVC : (helaas in Japans)  http://www.jk-holdings.com/press/2009/11/press_091104_02.pdf

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline FBfotografie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
  • uut Grunn
Hoya in overleg met JVC!!!
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2009, 11:46:17 »
Japan Victor and Kenwood's jointly owned company, JVC Kenwood Holding is in talks with Hoya about purchasing the latter's Digital Camera division known under the "Pentax" brand, it was made clear on the 4th of Nov.

With Victor's technology in the digital video realm, they aim to enter into the digital camera business.


They could reach an agreement as early as this month. JVC Kenwood is currently in negotiations to sell off their music software division. They hope to use the profit on sale to strengthen their imaging hardware business, which they deem as a growing sector.

Victor currently owns 20% o the global video camera market and is the second largest player after Sony's 40%. however, the market is near saturation and declining costs is accelerating. They have made the judgement that by moving into the realm of digital cameras, with many things in common with video cameras, such as lenses and image processing technologies, it would lead them to business expansion.

On the other side, Hoya purchased Pentax in '07, and has succeeded in strengthening their medical equipment areas, such as endoscopes; however the digital camera division shipped only 2 million units in '08, which was not even in the Top 10 within Japan. They plan to back out from digital cameras, which are poor in synergistic effect, and focus their efforts on areas where they have traditionally had strength, such as optical lenses.

News in Japanese:
http://www.yomiuri.co.jp/atmoney/new...htm?from=main1


Waarom heb ik nog de k7 gekocht.....