Auteur Topic: ijshockey Heerenveen vs Nijmegen  (gelezen 1906 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wzylstra

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Fotografie is kijken door een kader.
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2009, 22:06:27 »
Nadat ik de foto's van Kees al had bewonderd, kwam ik vanavond jouw serie tegen. Jaren geleden heb ik in het Thialf stadion regelmatig IJshockey foto's gemaakt, alleen nog in de analoge periode. En ooit zelf deze sport bedreven. Dus alles wat IJshockey is trekt mijn aandacht. Zo ook jouw serie.
Ik ga jouw foto's ook niet vergelijken en beoordelen op beter of minder goed, maar denk dat je meer aan algemene opmerkingen hebt.

Foto 1:Op deze foto zie ik een verkeerde kijkrichting waardoor de beeldopbouw niet klopt. Hier zie je ook teveel onscherpte bij de bewegende spelers.

Foto 2: Hier vind ik de beeldopbouw heel goed, alleen vind ik hier de uitsnede rechts te krap. De rechtse speler had er nmi met schaatsen en zijn hele stick op mogen staan.

Foto 3:Ook bij de foto van  de face off weer een mooie beeldopbouw. Normaliter zou ik hier de schaatsen links boven weg gepoetst hebben, evenals het stukje van de stick rechts.

Foto 4: Hier is alles compleet, goede houding van de Keeper en mooi cwentraal in beeld.

Foto 5: Deze foto vind ik persoonlijk de minste in de serie omdat hij voor mij rommelig oogt. Mede door het standpunt zie je niet wat daar voor de goal gebeurt. Een opname standpunt van meer links of rechts was hier zeker beter geweest.

In het totaal mis ik in de foto's iets scherpte en niet de frisse kleuren die het had kunnen hebben. Door de foto's iets meer contrast te geven krijg je vaak al een frisser en krachtiger beeld.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, want ik begrijp dat nu jullie vaker naar IJshockey willen gaan.
Wellicht slaat het IJshockey virus bij jullie nog eens toe.

Groetjes,
Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2009, 22:06:27 »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2009, 21:18:29 »
Iedereen bedankt voor de reacties.

# Mharda, ik denk wel dat dat scheelt dat éne stopje.(misschien de 60-250mm inruilen voor een 70-200)

#kdj, ja heb de foto's iets verscherpt.

kdj4

  • Gast
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2009, 22:26:27 »
ik mis ook de scherpte hier Johan, heb je de foto's nog wat bewerkt ?


gr kees.

kdj4

  • Gast
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2009, 22:25:12 »
Ben het wel met Kobus eens, de kleuren bij Kees lijken wat feller en mischien lijken de foto's van hem ook wel scherper. Ik zie dat jij ook ISO 400 gebruikt hebt. Hebben jullie niet ook hogere ISO's, bijv 800 of zo, geprobeert om snellere sluitertijden te kunnen gebruiken?

grtz, Andre

heb je wel gelijk in Andre had had misschien wel naar 800 iso moeten gaan voor de sluitertijden, maar om het licht hoefde het niet echt want dat was dik voor elkaar daar.

gr kees.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2009, 20:43:51 »
Ik vind allebei de series mooi gemaakt. Verschillen * zouden kunnen * zitten in de F4 van Johan tegen de F2.8 van Kees.... Scheelt net even een stopje.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

  • Gast
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2009, 20:35:25 »
Lastig zo, want je bent toch aan het vergelijken. En dan komt de andere serie wel net als winnaar uit de bus. Deze zijn echter ook heel mooi. :)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2009, 20:34:25 »
Ben het wel met Kobus eens, de kleuren bij Kees lijken wat feller en mischien lijken de foto's van hem ook wel scherper. Ik zie dat jij ook ISO 400 gebruikt hebt. Hebben jullie niet ook hogere ISO's, bijv 800 of zo, geprobeert om snellere sluitertijden te kunnen gebruiken?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2009, 20:22:45 »
Ook voor deze geld, niet slecht zo voor de eerste keer, maar ik heb betere foto's gezien van jou ;)
Ik heb het idee dat de foto's van Kees wat meer knallen, en scherper zijn. (de actiefoto's)
Maar ik moet het eerst nog zelf maar eens beter zien te doen.
En Barry zei het al: doorrgaan, vorral doorrgaan
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
ijshockey Heerenveen vs Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2009, 18:21:46 »
ben met Kees(kdj)  naar ijshochey geweest in Heerenveen. hier mijn bijdrage.
1)153mm-1/90-F4- iso 400


2)200mm-1/350-F4- iso 400


3)180mm-1/45-F5,6- iso 400


4)220mm- 1/60-F4- iso 400


5)250mm-1/125-F4- iso 800
« Laatst bewerkt op: 18 november 2009, 21:14:46 door Johan »