Auteur Topic: Trotse bezitter K-7  (gelezen 1029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2009, 11:46:49 »
moet natuurlijk zijn:

Hij mag gerust rommelen in de modder en de regen,
want vaders camera kan er ook tegen.


tenzij je natuurlijk niet van rijm houd..............

 :toppie:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2009, 11:46:49 »

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2009, 02:16:01 »
Hij mag gerust rommelen in de regen en de modder, want vaders camera kan er ook tegen.

moet natuurlijk zijn: Hij mag gerust rommelen in de modder en de regen, want vaders camera kan er ook tegen.

tenzij je natuurlijk niet van rijm houd..............
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

RonHendriks

  • Gast
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2009, 17:16:15 »
Welkom zou ik zeggen. Je hebt in ieder geval een leuke camera. Wel met je lenzen al meteen een flinke overlap, maar wie weet zijn die WR lenzen nog eens handig tegen de tijd dat je kind buiten gaat spelen. Hij mag gerust rommelen in de regen en de modder, want vaders camera kan er ook tegen.

Offline SpeedyD27

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #6 Gepost op: 6 december 2009, 17:03:32 »
hallo Rob,

Da's een erg leuke start met de K-7!!

Veel plezier ermee, en welkom op dit gezellige forum.

Gr.,

Dennie
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

kdj4

  • Gast
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #5 Gepost op: 6 december 2009, 14:19:32 »
Rob Welkom op dit forum,

je hebt als beginner in de DSLR wereld al een heel mooi begin gemaakt met jou aankopen.
ik wens jou nog veel plezier op dit forum, en laat binnenkort jou eerste resultaten maar eens zien.

mvg kees.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2009, 14:22:33 door kdj »

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2009, 12:36:05 »
Welkom op dit leerzame maar vooral ook leuke en boeiende forum
Die K7 stond op mijn verlanglijstje, maar ik moest het op sinterklaasavond met K3 doen... Slechts een doosje speculaas kon er af
Misschien dat de kerstman mij beter gezind is.....
Je werkt bij ASML, de chipfabrikant.... wat is de relatie met Pentax?
Ik denk overigens dat het met de ruisfactor van de K7 best meevalt. In RAW schijnt het nauwelijks verschil te geven met zijn concurenten.
Misschien dat er nog wel eens een firmware upgrade komt die dat probleem wat verbetert.
Maar het is hoe dan ook een dijk van een camera.
Op dit moment heb ik in het verpleeghuis de zeven bronnen in Maastricht een tentoonstelling. Dat is voor jou een thuiswedstrijd.
Mijn foto's zijn bijna allemaal gemaakt met de K10D en een enkele met de Nikon coolpix 8800 (soort uitgebreide compactcamera)
zie ook :
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=13478.0

Ik ben benieuwd naar jou resultaten met de K7
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2009, 11:23:15 »
Welkom op het forum Rob en veel plezier hier. Nog proficiat met je mooie K7 kit. Vind het wel bijzonder dat je als nieuweling voor een camera hebt gekozen terwijl die nog niet eens gereleased was en dan ook nog eens een non Canikon.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

asplx

  • Gast
Re:Trotse bezitter K-7
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2009, 11:19:06 »
Welkom Rob,
op dit gezellige en leerzame forum.

Ik hanteer het motto, dat domme vragen niet bestaan en alleen fotografen met domme antwoorden.
En verder, dat enig zoeken je vaak meer vooruit brengt, dan alles voorgekauwd krijgen...
Ons eerste contact hebben wij inmiddels gehad...  ;D
Je weet inmiddels al, dat jouw flitser verse batterijen nodig heeft.
Geldt ook voor de camera...

Veel plezier
Groeten, Ruurd

rwav

  • Gast
Trotse bezitter K-7
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2009, 10:48:10 »
Hallo,

Laat ik me ook even voorstellen. IK ben Rob uit Maastricht en ik ben een beginner op het DSLR gebied. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen met compact cameras gewerkt maar met de komst van mijn zoontje wilde ik een canera met video-finctie aangezien ik niet continu met twee apparaten rond wil lopen en ik wilde een camera die ook binnenshuis niet meteen een flitser nodig had. Na mijn zoektocht ben ik uiteindelijk bij de K-7 uitgekomen die toen nog niet op de markt was. (Als ASML medewerker kan ik het me natuurlijk ook niet veroorloven een Nikon of Canon te kopen aangezien dat onze concurrenten zijn ;). Ruim eem maand voor de release heb ik mijn K-7 al besteld incl. 2 WR kit lenzen (18-50 3n 50-200). Natuurlijk meteen gaan experimenteren toen ik alles binnen kreeg. En hij bevalt echt super goed! Het enig dat wat tegen valt is de zeer langzame AF in de live stand en de soms wat hoge ruis. Daarom ook maar een Metz 48 erbij gekocht om ook s'avonds mooie plaatjes te kunnen schieten. Tenslotte heb ik zeer recentelijk een Pentax 18-250 lens op de kop kunnen tikken zodat ik ook van het wisselen van de lens af ben.


Groeten,

Rob