Auteur Topic: Verzekeringen  (gelezen 1662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sentinel

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Verzekeringen
« Reactie #23 Gepost op: 9 juni 2010, 00:00:39 »
Haha Ruurd,

ik bedoelde het niet op die manier..... Maar wat niet is kan nog komen. Zelfs groene ogen kunnen blauw worden......
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Verzekeringen
« Reactie #23 Gepost op: 9 juni 2010, 00:00:39 »

asplx

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #22 Gepost op: 8 juni 2010, 23:35:19 »
Ik gok dat als de boel kapot is dat je bonnen moet overhandigen.
Bij sommige verzekeraars moet je de bonnen voor het afsluiten overhandigen, bij sommige als je beroep doet op de verzekering en bij sommige beide. Maar uitkeren zonder bonnen doen ze vaak niet. Het is geen blauwe ogen werk....

Ligt er maar aan, hoe je dat opvat...  :evil:

Ruurd

gnodde

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #21 Gepost op: 8 juni 2010, 22:44:59 »
Ik gok dat als de boel kapot is dat je bonnen moet overhandigen.

Daar staat dan vast wel iets over in de polisvoorwaarden  :evil:

Jan.

Offline Sentinel

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Verzekeringen
« Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2010, 22:37:10 »
Ik gok dat als de boel kapot is dat je bonnen moet overhandigen.
Bij sommige verzekeraars moet je de bonnen voor het afsluiten overhandigen, bij sommige als je beroep doet op de verzekering en bij sommige beide. Maar uitkeren zonder bonnen doen ze vaak niet. Het is geen blauwe ogen werk....

K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Verzekeringen
« Reactie #19 Gepost op: 8 juni 2010, 21:47:04 »
Ik vond het overigens vrij vreemd dat ik bij de europeesche niet door hoefde te geven welke spullen ik had. Ook nog voor gebeld maar toen werd me ook gezegd dat dit niet nodig is. Blijkbaar ben ik gewoon tot een bepaald bedrag voor alles verzekerd.

Hebben andere mensen hier ook een verzekering zonder de spullen op te geven?
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

gnodde

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #18 Gepost op: 7 juni 2010, 21:36:29 »
Zelfs ìk, met K-x, kitlenzen en flitser zit al tegen de € 1000,- (nieuwwaarde). Straks komt daar nog een macro-lens bij van € 400,-, en wellicht een beter statief, en nog wat SD-kaartjes, enz., enz.
Dat lijkt me inderdaad het verzekeren wel waard, tenzij je alleen thuis of hooguit in de achtertuin wat kiekjes maakt  :D

Jan.

Sandra

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2010, 21:18:20 »
Ik moet mijn verzekering ook even aan laten passen, inmiddels heb ik toch een peperdure set in mijn cameratas zitten!

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Verzekeringen
« Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2010, 20:41:11 »
Ik denk dat het risico bij zowel amateur/semi-pro/pro gebruik al snel te groot is om alleen te dragen. Er zijn hier denk ik weinig mensen die in een keer een hele set a 2000-3000 euro opnieuw kunnen aanschaffen. Ik denk dat er hier ook genoeg amateurs zitten die rond dat bedrag aan fotospullen hebben. Moet je je eens voorstellen dat je tas gestolen word met een stuk of 3 lenzen er in.

Ik betaal nu 80 euro per jaar en dan ben ik tot 2500 euro verzekerd. Stel dat een deel van mijn spullen gestolen wordt o.i.d., bijvoorbeeld ter waarde van 1600 euro. Dan zou ik dus moeten gokken dat zoiets in 20 jaar tijd geen een keer voor komt, want alleen dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit. Dat is mij net iets teveel risico.

Het is inderdaad natuurlijk maar net wat je wil en wat je onder berekenend verstaat;)
En natuurlijk ook in wat voor situaties je foto's maakt, wat de totale waarde van je spullen is, de leeftijd. J

Je kan ook in 5 jaar 400 euro uitsparen als er niets mis gaat, maar ik vind het ook gewoon fijner rondlopen met een verzekering, ik maak me nu meer druk om het verloren gaan van de foto's ipv de spullen.

Uiteindelijk moet iedereen gewoon zelf de afweging maken en is mijn reactie dus ook eigenlijk vrij nutteloos haha!
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2010, 20:45:03 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Verzekeringen
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2010, 19:09:08 »
Ik verzeker alleen dingen die je qua risico niet alleen kunt dragen. Dingen als m'n foto-apparatuur of m'n fiets verzeker ik niet. Heeft niets met pricipes of te maken, maar gewoon met een stukje statistiek. De verwachtingswaarde van de premies maal de looptijd is opgeteld hoger dan de aanschafwaarde (wet van de grote getallen, en je verzekeringsmaatschappij moet tenslotte ook wat verdienen). Daarom kun je dit soort relatief kleine risico's maar beter gewoon lopen. Tja, als het net twee keer achter elkaar prijs is, heb je dus pecht, maar statistisch gezien is die kans ook weer erg klein.
Echt grote risico's kun je natuurlijk beter wel verzekeren en dat doen we ook allemaal braaf: ziektekosten, autoverzekering, WA etc. Dat zijn dingen die je (in het uitzonderlijke geval dat het toch echt goed mis gaat) niet in je eentje kunt dragen. Dan verdient een maatschappij er maar wat aan maar je hebt in ieder geval wat zekerheid.

Oftewel ik ben redelijke berekenend ingesteld, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

asplx

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #14 Gepost op: 7 juni 2010, 13:49:50 »
Bij Klomps en Boor wordt nieuwwaarde uitgekeerd, onder het motto: Je moet nieuw aanschaffen om door te kunnen gaan.

Ruurd

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Verzekeringen
« Reactie #13 Gepost op: 7 juni 2010, 12:30:39 »
Let ook op wat er wordt uitgekeerd. Bij de Europeesche wordt na één jaar de dagwaarde uitgekeerd. Schiet ook niet lekker op...
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Sentinel

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Verzekeringen
« Reactie #12 Gepost op: 7 juni 2010, 12:14:11 »
De meeste DSLR overstijgen de waarde die onder de reisverzekering valt. Ik heb samen met mijn verzekeringsman uitgezocht. De meeste gaan tot €500 per gebeurtenis met soms als uitsluiting vallen/schade.

Het handigst is dus een aparte verzekering die de camera dekt. Zeker als je boven een bepaald bedrag komt.

K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Buksbeest

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #11 Gepost op: 7 juni 2010, 08:09:06 »
Is idd een prima verzekering. Maar gaat maar tot semiprof gebruik. Nu zijn mijn opdrachten nog niet echt rijkmakend, maar mijn verzekering moet elk gebruik dekken. Dat doet de europese niet...

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Verzekeringen
« Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2010, 02:04:28 »
het verbaasd me dat niemand hier vanaf weet: http://www.cameraverzekering.nl/
Is overigens exact dezelfde polis als bij 'de europeesche'. De verzekering heet daar een hobby&sportartikelen verzekering.

Verschil is dat ze bij de europeesche volgens mij geen optie hebben om semi-professioneel gebruik aan te vinken en bij cameraverzekering.nl wel.

Gaan tot 7500 euro dus moet voorlopig genoeg zijn lijkt me!
De polis ziet er prima uit, diefstal, verlies, schade, etc. Ik heb 'm zelf ook ;)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

patrick91

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2010, 20:16:12 »
ga toch eens informeren hoe het zit met mijn verzekering.. (inboedel dus)

Buksbeest

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2010, 20:14:46 »
Diefstal van fotospullen is toch wel verzekerd.. als je hem laat vallen dan maar een valse aangifte doen..
Natuurlijk een geintje.. ik heb niets verzekerd verder, zit er niet gewoon iets bij de inboedel?

Noowps... opzich wel bij de meeste reisverzekeringen, maar zo vaak ben ik niet op vakantie  :D
Je kan wel een kostbaarheden verzekering afsluiten, die gaat tot E 1000,-. Dus dan heb ik nog problemen als ik de K7 met 50-135 laat vallen...
Maar er wordt een speclijst voor me gemaakt van de spullen die ik heb voor Klomps en Boor :)

patrick91

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2010, 20:12:41 »
Diefstal van fotospullen is toch wel verzekerd.. als je hem laat vallen dan maar een valse aangifte doen..
Natuurlijk een geintje.. ik heb niets verzekerd verder, zit er niet gewoon iets bij de inboedel?

Offline Sentinel

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Verzekeringen
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2010, 16:17:09 »
Goede vraag!

Ik doe dan geen betaalde shoot's maar ik wil mijn spullen ook verzekeren.
Ook op reis moet de boel verzekerd zijn en dat gebeurd dus niet met een reisverzekering.

Ik ga eens wat rond snuffelen
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Buksbeest

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2010, 15:48:21 »
Klomps en Boor in Deventer?
Geeft een uitstekende verzekering en bizonder goede service. Apparatuur wordt verzekerd voor nieuwwaarde: Onderstelbaar dood? Je krijgt uitbetaald om nieuwe apparatur aan te schaffen. Gebruik maken van het feit, dat je ook in de detailhandel werkt.

Aanbevolen.

Groeten,
Ruurd

Hey! Die geven nog studentenkorting ook! Geweldig! :) Ga eerst even een Speclijst maken, kijken op hoeveel ik uit kom... Dankje!

asplx

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2010, 14:59:16 »
Klomps en Boor in Deventer?
Geeft een uitstekende verzekering en bizonder goede service. Apparatuur wordt verzekerd voor nieuwwaarde: Onderstelbaar dood? Je krijgt uitbetaald om nieuwe apparatur aan te schaffen. Gebruik maken van het feit, dat je ook in de detailhandel werkt.

Aanbevolen.

Groeten,
Ruurd

Buksbeest

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2010, 13:49:35 »
Offerte aangevraagd. Nog meer tips of aanmerkingen? (ook andere mensen uiteraard...)

Cmdr_Keen

  • Gast
Re:Verzekeringen
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2010, 13:41:29 »

Buksbeest

  • Gast
Verzekeringen
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2010, 11:59:11 »
Ik moet mijn fotoapparatuur nog verzekeren!
Begin dit jaar mijn K10D laten vallen, werkt nog wel, maar niet lekker (Chassis heeft iets andere vorm...). Dus vervangen door K7.
540 flitser: Definitief dood  :(...

Maar goed, ik ben weer aardig op de rails en wil nu graag mijn spullen verzekeren. Ik vond hier wel wat topics over, maar allemaal vrij verouderd en kwamen niet met echte tips.

Dus lieve mensen:
Ik ben 21 jaar, woon nog thuis, student FVS (vandaar dat ik het huis nog niet uit kan...) en mijn ouders hebben alleen een gewone inboedelverzekering waar mijn fotoappartuur niet onder valt.
Niet geheel onbelangrijk: Mijn apparatuur moet ook verzekerd zijn als ik een (betaalde) shoot doe.

Ervaringen zijn allemaal welkom!  :)