Auteur Topic: Johan afscheidsconcert in paradiso  (gelezen 1189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bassie-86

  • Gast
Re:Johan afscheidsconcert in paradiso
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2009, 14:29:20 »
bedankt voor de reacties!

Ik was aan het einde van de avond ook nog naar de kleine zaal gegaan waar ook nog een bandje optrad, waar een van de band leden van Johan ook in zat. daar heb ik met hogere iso-waarden gewerkt ook mede doordat het daar nog donkerder was dan in de grote zaal zelf en tot de conclusie gekomen dat je op iso 1600 ook nog goede prestaties kan leveren  :'( dat had ik even eerder moeten uitproberen.

Ja, ik had ook misschien iets meer moeten proberen te bewegen voor het podium, maar je staat ook weer zo tussen het publiek en val niet zo graag mensen lastig. omdat ik er vanuit ga dat die mensen het vervelend vinden, want ik was tenslotte niet de enige fotograaf die daar was.

ik ga zeker kijken om verder te gaan met dit soort dingetjes want het is echt super gaaf! en kijken waar ik nog kan ontwikkelen. Ik fotografeer zo ie zo altijd al in raw vanaf het begin dat ik met een spiegelreflexcamera werk, alleen moet mijn ervaring in de workflow nog ontwikkelen en een goed gekalibreerd beeldscherm hebben (ben aan het sparen om goede aparatuur daar voor te kopen (de spider 3pro heb ik op het oog))!

 

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Johan afscheidsconcert in paradiso
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2009, 14:29:20 »

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re:Johan afscheidsconcert in paradiso
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2009, 11:33:17 »
Foto 2 is prima in orde! Probeer de omstandigheden waaronder je die hebt gemaakt zoveel mogelijk te benaderen bij het maken
van dit soort foto's. Daarnaast moet je ook proberen om te zorgen dat er niets voor de mond of gezicht van de artiesten staat zoals
microfoons, statieven, handen, etc. 

Het devies wederom; absoluut niet onder de 1/30 komen en veel oefenen. Je zult zien dat je resultaat beter wordt, maar dat er nog steeds veel
niet voldoet. Ben ook niet bang om de mindere foto's weg te gooien en neem met weinig minder dan het resultaat zoals foto 2 geen genoegen!

Ook een goede nabewerking (workflow) is van belang om optimaal resultaat te krijgen. Fotografeer in RAW.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

RonHendriks

  • Gast
Re:Johan afscheidsconcert in paradiso
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2009, 00:06:37 »
Wetende dat dit het laatste concert is..... wees er zuinig op.

Ik denk dat je jezelf gewoon wat hogere iso-waardes had moeten permitteren. Tot iso1600 kan dat prima gaan met de K20D. Al snap ik wel dat je bang bent met niks bruikbaars thuis te komen. Je kunt dan wat meer spelen met de sluitertijd, want die is hier toch een beetje krap bemeten.

Foto 2 vind ik best aardig, al zit er wat weinig emotie in.

Foto 4: waar komen die rare blokjes vandaan die je in de foto ziet? Is dat bewerking van de foto of hoe zit dat. De sluitertijd is hier wat te kort gewoon. Wel een mooie emotie erin.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Johan afscheidsconcert in paradiso
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2009, 08:42:45 »
Voor mij alleen twee en vier... Lijkt me inderdaad 'a hell of a job'
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Johan afscheidsconcert in paradiso
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2009, 23:26:25 »
Zien er goed uit, je hebt de sfeer mooi te pakken gekregen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

bassie-86

  • Gast
Johan afscheidsconcert in paradiso
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2009, 09:58:14 »
Hier dan de foto`s van Johan. Het is zoals ik in mijn vorig post ook zei erg lastig om in zo`n donkere ruimte foto`s te maken, dit was mijn eerste ervaring met concert fotografie. wel gemerkt dat je dus iets minder van de muziek kan genieten! maar nu twee hele leuke dingen kunnen combineren!

ik heb voor alle foto`s de volgende instellingen gebruikt: ISO standaard op 800, F2.8 en sluitertijd vanaf 1/15 tot 1/30ste.

1:


2:


3:


4: