Auteur Topic: nieuweling uit Belgie  (gelezen 1600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #16 Gepost op: 2 maart 2010, 12:20:20 »
Welkom hier Omar! Dit lijkt hier ondertussen eigenlijk totaal niet meer op een voorsteltopic. :-[
Even kort over de camera: lijkt me voor het geheel een keurige prijs, mits in nette staat. En een K100D kan zeker weten wel grote (SDHC) geheugenkaarten aan, maar dan moet je de firmware updaten. Zie: http://www.pentax.nl/nl/software_en_firmware_updates.html
Wil je verder discussiëren over de camera e.d. open dan s.v.p. hiervoor een topic elders.

Vr.groet, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #16 Gepost op: 2 maart 2010, 12:20:20 »

Danny

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2010, 16:21:33 »
De K100D is nog steeds een beer van een camera. Toen die op de markt kwam was die volgens mij de beste instapper op de DSL markt net zoals de Kx dat nu is.
250 is correct maar 200 is beter gezien de nieuwprijs van een Kx.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2010, 15:24:24 »
Omar,

Eerlijk gezegd begrijp ik je niet erg. Eerst geef je aan dat je niet te veel geld wilt uitgeven. Prima... Dan ren je naar de winkel om één van de duurdere geheugenkaartjes te kopen *zonder* even een blik op de specificaties van de camera te werpen...

Echt niet moeilijk: via www.pentax.nl krijg je zo de specs van de k100D en daar staat:
Geheugen     SD-geheugenkaart,
max. capaciteit 2GB (stand in mei 2006)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

asplx

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2010, 15:05:10 »
Omar: Goed in je geheugen prenten:
De capaciteit van dat kaartje is te groot voor de K100D

Ik ken de specs van de K100D niet, maar probeer eens 2 GB

Groeten,
Ruurd

omar1212

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2010, 11:56:08 »
Welke geheugenkaarten kent de pentax k100 d? ik kocht er eentje van SCANDISK 8Gb en krijg foutmelding !  " GEHEUGENKAARTFOUT "

Er zat een kaartje in van 512mb, maar om in RAw te trekken is dat wel wat weinig zeker he!

Wat nu?

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #11 Gepost op: 27 februari 2010, 23:19:19 »
belg verwelkomt andere belg: 't amusement hier !

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2010, 19:43:00 »
Van Harte Welkom hier Omar.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

asplx

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2010, 21:19:45 »
Hoi Omar,

Alleerst het merk: waarom zou je meer betalen dan nodig is? Die N en C zijn net als een Rolls en Masserati: je komt daar toch ook mee in de file :D

De prijs lijkt mij niet verkeerd (neem aan dat er een lens bij zit). Ik zelf heb 2 okkassies gekocht (*istDL) en geloof me, daar kun je echt een goeie koop mee hebben. Nieuw hoeft niet per sé.

En alhoewel die dure merken het ook wel zullen hebben: je hebt hier een onwijs informatief, leuk forum waar je veel van kunt opsteken.
Om met de woorden van Frans Bauer te spreken: GEWOON DOEN!
En het is hier nog gezellig ook....

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2010, 15:47:23 »
Hoi Omar,

Alleerst het merk: waarom zou je meer betalen dan nodig is? Die N en C zijn net als een Rolls en Masserati: je komt daar toch ook mee in de file :D

De prijs lijkt mij niet verkeerd (neem aan dat er een lens bij zit). Ik zelf heb 2 okkassies gekocht (*istDL) en geloof me, daar kun je echt een goeie koop mee hebben. Nieuw hoeft niet per sé.

En alhoewel die dure merken het ook wel zullen hebben: je hebt hier een onwijs informatief, leuk forum waar je veel van kunt opsteken.
Om met de woorden van Frans Bauer te spreken: GEWOON DOEN!

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2010, 08:52:32 »
hallo Omar, gewoon vragen of je hem mag uitproberen..
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

RonHendriks

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2010, 20:32:50 »
Het lijkt me een prima camera om mee te gaan oefenen. Een aantal jaar oud maar zeker dat je daar mooie foto's mee kunt (leren) maken.

Over het gebruik: als er niet idioot veel foto's mee zijn gemaakt, wat eigenlijk maar met heel weinig camera's gebeurd (ik heb het dan over meer dan 50.000 foto's) dan hoef je je daar geen directe zorgen te maken.

Over de prijs: eigenlijk geen idee, maar je hebt zo meteen een complete set en dat is ook iets waard. Misschien nog wat "op zijn Hollands" afdingen en er veel plezier mee beleven.

Blijkt een spiegelreflex niks voor je te zijn kun je hem altijd weer verkopen.

Gr Ron.

asplx

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2010, 20:17:45 »
Citaat
" hoeveel foto's zijn er mee gemaakt? " heeft dat belang?

Als je een fiets koopt die veel gebruikt is, gaat die korter mee (mag je aannemen) dan wanneer die weinig is gebruikt...

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2010, 20:13:17 »
Hallo Omar, welkom op dit forum.

Tja, waarom geen pentax? Voor mij wel hoor! Voorop gesteld, met elk merk of type is wel wat! Maar wat mij in de modernere Pentax zo aantrekt is bijvoorbeeld dat manuele lenzen van 30 jaar oud nog prima op een digitaal toestel te zijn gebruiken. Heb er onlangs nog een "juweeltje" van aangeschaft (overgenomen van een forumgenoot, en dus ook via dit forum gekocht) En de shake reduction die in de camera zit. Werkt gewoon met elke lens die je ook maar monteert! Een nadeel van Pentax kan zijn, dat je niet in elke fotozaak terecht kunt en dat ze lang niet altijd op voorraad hebben wat jij zoekt. Maar wat jij goed doet, is eerst de camera zelf even goed proberen!

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust hoor! We helpen je graag.

Succes!!!!!!!!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

omar1212

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2010, 19:57:47 »
bedankt allereerst voor je reactie, ik ben gewoon een leek op dit gebied, heb geen enkele kennis over bv: belichting, brandpunt enz...
maar ik wil het wel wagen om ermee te beginnen natuurlijk, en PENTAX doet me wel een belletje rinkelen als zijnde goed materiaal.
heb ooit eens een boek gekocht over leren fotograferen, zal hem eens vanonder het stof halen. maar een ding moet je me eens uitleggen, " hoeveel foto's zijn er mee gemaakt? " heeft dat belang?
dus wat denk je zelf? lijkt me het een goede koop?

grtjs Omar

asplx

  • Gast
Re:nieuweling uit Belgie
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2010, 19:25:01 »
Welkom, Omar.

Ik weet niet, of het verkopen van deze camera aansmeren is.
Als die in ordeis, heb je er een prima camera aan.

En wat zou het argument zijn, om geen Pentax aan te schaffen?

Even raden...
Je collega kan je nog meer vertellen...
Je ziet ze niet zoveel....
Er zijn veel meer mensen met C...n en N...n
Ik loop altijd achter de kudde aan en koop wat iedereen heeft, dus waarom zou ik me een Pentax laten aansmeren...  :-[

In het algemeen zijn Pentax-gebruikers bewuste kopers en bewuste fotografen.
Ze weten wat ze willen en handelen daarnaar.
Als jouw collega deze camera verkoopt, wat gaat hij dan nieuw kopen?
Vraag daar eens naar en vooral ook: Waarom?
En vraag eens, hoeveel foto's met deze camera gemaakt zijn.

De prijs van € 250,00 lijkt me niet verkeerd, maar daar kan ik me in vergissen.

Groeten,
Ruurd

omar1212

  • Gast
nieuweling uit Belgie
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2010, 18:06:14 »
Goeiedag iedereen,

Ik ben Omar uit Antwerpen, en niet begaan met dure fototoestellen, mijn duurste was 299 euro. Maar............
Ik ben hier terecht gekomen omdat een collega me een Pentax (tweedehands) wil aansmeren, na een paar uurtjes gebruik moet ik zeggen dat ik wel interesse heb gekregen in het toestel!
Het gaat om een PENTAX K 100d met nog een extra lens een TAMRON AF28-200. En nu de prijs die hij vraagt : 250 euro.
Kopen of niet?

Grtjs  Omar