Auteur Topic: Carnavalsoptocht Naarden met UWA  (gelezen 985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Carnavalsoptocht Naarden met UWA
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2010, 06:35:40 »
@All
Dank, het zijn meer kiekjes en testfoto's dan echte mooie platen, maar als je een nieuwe lens hebt wil je die graag proberen...

Het was ijskoud en grijs ;) Alles op diafragma 6-8 (Av) met eerst ISO 400, later 320....

@Alwin
Met dit soort beelden heeft een statief niet zo heel veel zin: de mensen staan niet stil ;) F13 is wel erg hoog. Ik zou even kijken waar het optimum van deze lens staat: ik neem aan op F11. Meestal wordt daarna een lens weer slechter...

 @Koos
Ik moet met mijn K7 bijna altijd een stop overbelichten :) Deze foto's zijn 1/3 stop op de camera overbelicht en later in LR allemaal nog een volle stop erbij... Geen crops, as-is (uit mijn hoofd gezegd).

In LR2 geef ik altijd clarity en saturation een kleine boost en verscherpen voor scherm op standaard.

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Carnavalsoptocht Naarden met UWA
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2010, 06:35:40 »

Offline Koos

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 273
  • Geslacht: Man
Re:Carnavalsoptocht Naarden met UWA
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2010, 22:27:46 »
Hoe zijn jouw ervaringen met de Tamron wat de belichting betreft? Zelf moet ik altijd een stop onderbelichten. Is dit ook jouw ervaring of zou mijn Tamron niet helemaal goed zijn?
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Alwin

  • Gast
Re:Carnavalsoptocht Naarden met UWA
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2010, 21:20:07 »
Mooie kleuren en het de foto's lijken me goed scherp, voor zo uit de hand. Met mijn sigma 10-20 mm zet ik hem maar op een statief met f/13 ongeveer, en dan wordt 'ie goed scherp. Misschien maar goed dat je die niet genomen hebt. Wel jammer van die uitgebeten lucht (alleen in foto 2 is zo op het blote oog nog een tikje wolkenlucht te onderscheiden), maar dat is moeilijk te voorkomen met zo'n groot dynamisch bereik vanwege de grote beeldhoek. Misschien had je wat kunnen onderbelichten om daarna met een masker de niet-lucht partijen selectief op te helderen (is dat het goede woord? (asplx kijkt mee ...  ;D). Of een cokin filter ... Foto 1 is een hele vrolijke binnenkomer!
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2010, 22:39:08 door Alwin »

RonHendriks

  • Gast
Re:Carnavalsoptocht Naarden met UWA
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2010, 21:11:25 »
Lastig met al dat grijze weer. Ik vind de foto's best mooi. Weinig vertekening of kijk ernaast, of heb je daaraan gesleuteld? Goed kleurrijk. Ik wist niet dat ze er een optocht hadden, wel grappig om te zien.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Carnavalsoptocht Naarden met UWA
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2010, 19:46:29 »
Gisteren mijn TAMRON 10-24mm gekregen en die vandaag uitgeprobeerd bij de carnavalsoptocht van 'De Vestingnarren'. Prachtige optocht ondanks het koude weer...

Eerste keer met een UWA en misschien nou ook niet meteen het makkelijkste onderwerp....

Wel leuk is dat ik vooraan stond (was niet druk) en dat je op 50-100cm afstand nog bijna een complete praalwagen in beeld krijgt...

Foto 1 - vrolijke ballonnen


Foto 2 - G4 is de door velen verafschuwde fusie tussen Naarden, Bussum, Muiden en Weesp


Foto 3 - tja...


Foto 4 - prinselijk wuiven


Foto 5 - het feest is voorbij...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink