Auteur Topic: fotoshoot  (gelezen 1555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:fotoshoot
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2010, 10:05:20 »
Succes met de klus!

Mijn tip: zorg voor iemand die de kinderen goed in de gaten kan houden, kan dirigeren en bovenal die de kinderen kan vermaken.
Laat ze af en toe iets geks doen......dat houdt ze er bij en levert leuke foto's op.

greetz,
Erik

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:fotoshoot
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2010, 10:05:20 »

ArjanvH

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2010, 01:18:59 »
Ik heb deze set: http://www.rittz.com/nl/flitsersets-compact/flitserset-qihe-dgs-150.html

Eerlijk gezegd qua vermogen aan de lage kant, voor full body / groepen zou het wel 400 a 500 watt mogen zijn... Aan de andere kant kan ik er altijd nog flitser bijkopen en voor onder de 200 euro een leuk begin....

Een hele leuke set hoor die prijs.
Ik had er op het werk 2 van aangeschaft met softbox voor een lichttent.
Maar tegenwoordig gaat hij ook al mee met een collega die oa de portret fotografie doet.
ze zijn bij volle flits na een seconde of 3 weer opgeladen.

succes met de klus Kees.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:fotoshoot
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2010, 22:38:31 »
ik heb hier even na gekeken, http://link.marktplaats.nl/219014701, kijk ook even naar de website van deze advertentie!
dit heb ik er wel voor over maar zoals ik zij ben ik hier een leek in en je zou toch wel wat moeten oefenen met dit soort setjes.

neem wel aan dat dit ook wel werkt met de k100 ?

gr kees.


Ik zou niet weten waarom het niet met een K100 zou werken... Vermogen blijft (te) laag... Set is inderdaad zeer compleet, maar als losse opmerkingen: mijn qihe heeft de aansluitingen van oa Bowens waardoor allerlei accessoires op de flitser passen. Verder moet je even kijken of de statieven geveerd zijn, wel zo fijn. Wat voor soort instellampen gaan erin (prijs, verkrijgbaarheid).  Maar ... blijft zeer compleet...

Kijk ppk even naar Linkstar. die hebben net als Qihe en Falcon Eyes ook goedkope sets...

Merken als Elinchrome en Bowens zijn erg goed, maar ook behoorlijk aan de prijs. Ik vond 200 euro net leuk om te kijken of en hoe ik hier verder mee wil... Niet alles hoeft tegelijk!!!

NB: ga je met een flitsset werken, dan is een lichtmeter (weer 100 euro :( ) bijna een must...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

kdj4

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #16 Gepost op: 26 februari 2010, 21:43:09 »
Succes, ik ben benieuwd naar de resultaten!
En.. je hebt maar 1 kaartje van 2gb... zou ik toch heel rap even 2 bijhalen.. je moet toch ook backup hebben.. kunnen ook stuk namelijk.. en je hebt het letterlijk over euro's...

heb net gekeken en heb er inderdaad 2gb in zitten, heb deze kaart 1 keer vol gehad, dat was bij ijshockey toen heb ik er iets van 600 of 700 gemaakt.
kost inderdaad ook niet zoveel maar het is er bij gebleven  ;)

gr kees.

patrick91

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2010, 21:29:47 »
Succes, ik ben benieuwd naar de resultaten!
En.. je hebt maar 1 kaartje van 2gb... zou ik toch heel rap even 2 bijhalen.. je moet toch ook backup hebben.. kunnen ook stuk namelijk.. en je hebt het letterlijk over euro's...

kdj4

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #14 Gepost op: 26 februari 2010, 20:41:46 »
Ik heb deze set: http://www.rittz.com/nl/flitsersets-compact/flitserset-qihe-dgs-150.html

Eerlijk gezegd qua vermogen aan de lage kant, voor full body / groepen zou het wel 400 a 500 watt mogen zijn... Aan de andere kant kan ik er altijd nog flitser bijkopen en voor onder de 200 euro een leuk begin....

ik heb hier even na gekeken, http://link.marktplaats.nl/219014701, kijk ook even naar de website van deze advertentie!
dit heb ik er wel voor over maar zoals ik zij ben ik hier een leek in en je zou toch wel wat moeten oefenen met dit soort setjes.

neem wel aan dat dit ook wel werkt met de k100 ?

gr kees.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:fotoshoot
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2010, 20:22:29 »
Mharda, heb een een paar links voor mij waar ik een leuk setje kan kopen ? ben op dit gebied nog een leek  ;)
snap wel dat als je iets leuks wilt hebben moet je ook wat dieper in de beurs, maar wat zou een leuk setje zijn voor mij ? 2 x softbox ?

gr kees.

Ik heb deze set: http://www.rittz.com/nl/flitsersets-compact/flitserset-qihe-dgs-150.html

Eerlijk gezegd qua vermogen aan de lage kant, voor full body / groepen zou het wel 400 a 500 watt mogen zijn... Aan de andere kant kan ik er altijd nog flitser bijkopen en voor onder de 200 euro een leuk begin....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

kdj4

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2010, 19:02:30 »
Ik zou met filtser e.d. wel uitkijken met die poster als achtergrond. Wie weet reflecteert die als een.... ja als wat eigenlijk?
Maar hopelijk snap je wat ik bedoel Kees,
Cees

volgende week komt de poster binnen en ga zeker een paar dagen van te voren kijken hoe ik de Metz het beste kan gebruiken, en zeker kijk ik uit voor dat er niet een flits licht op de poster terecht komt.

gr kees.

kdj4

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2010, 19:00:46 »
Iets minder ingewikkeld kan ook prima. Je camera zal vast niet stuk gaan en uiteindelijk maak je er niet zo heel veel foto's, dus dat geheugenkaartje (tenzij je nog rondhuppelt met 1GB of zo) zal niet snel volraken. Oplossing voor het flitsprobleem is zorgen dat je een mooie reflectie hebt (links of rechts en plafond) zodat je op die manier een mooie lichtverdeling creëerd waarin je modellen zich prima kunnen vertonen. Aluminiumfolie of groot wit karton kan je uitstekend van dienst zijn. Even oefenen met de instelling van je flitser en ratelen met die shutter. Batterijen mee is altijd handig, maar met een goede set kun je zonder meer 250 foto's klikken met je metz. Leuk plan in ieder geval.

zo dacht ik er ook over Ron, wil best wel iets investeren maar het is vaak zo goedkoop is duurkoop, softbox lijkt me wel iets ?
ik heb maar 2 gb kaartje maar ook maar 6 megapixels camera dus daar kan aardig wat op, Mharda heeft het over een laptop, nou zelf die heb ik niet  ;), maar in de winkel hebben ze die wel dus kan daar mijn kaartje wel leeg maken mocht hij vol raken, nou ik denk dat het wel mee valt we wonen hier niet in een grote stad, en ik al wel niet de hele middag aan het foto's maken zijn  ;)

gr kees.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:fotoshoot
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2010, 18:34:32 »
de kinderen mogen dan op de foto met als achtergrond een grote poster waar een straat (weg) op te zien is ....
Ik zou met filtser e.d. wel uitkijken met die poster als achtergrond. Wie weet reflecteert die als een.... ja als wat eigenlijk?
Maar hopelijk snap je wat ik bedoel Kees,
Cees

RonHendriks

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2010, 18:25:42 »
Iets minder ingewikkeld kan ook prima. Je camera zal vast niet stuk gaan en uiteindelijk maak je er niet zo heel veel foto's, dus dat geheugenkaartje (tenzij je nog rondhuppelt met 1GB of zo) zal niet snel volraken. Oplossing voor het flitsprobleem is zorgen dat je een mooie reflectie hebt (links of rechts en plafond) zodat je op die manier een mooie lichtverdeling creëerd waarin je modellen zich prima kunnen vertonen. Aluminiumfolie of groot wit karton kan je uitstekend van dienst zijn. Even oefenen met de instelling van je flitser en ratelen met die shutter. Batterijen mee is altijd handig, maar met een goede set kun je zonder meer 250 foto's klikken met je metz. Leuk plan in ieder geval.

kdj4

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2010, 17:09:17 »
Leuke opdracht Kees!!

Ik zou toch kijken of ik van iemand een studiosetje kon lenen... Waarom? Je kan er een mooie grote softbox opzetten en dat geeft mooi diffuus licht. Verder kan je de tweede flitser gebruiken om de achtergrond 'weg' te flitsen... Door netspanning snelle recycle tijden en geen gezeur met batterijen...
De meeste van deze setjes (onder de 200 euro) hebben ook een optische slave functie, dus extra triggers zijn niet altijd nodig (hangt wel van de opstelling af).

Uiteraard tweede camera, en van alles reserves. Veel kaarten plus laptop. Denk eraan: kaartje overzetten op laptop en dan kaartje opnieuw gebruiken is géén backup!!

Is er geen lid bij jou in de buurt die met zijn spullen als reserve kan optreden?

Oh, wat nooit kwaad kan is een flink reflectiescherm.

Mharda, heb een een paar links voor mij waar ik een leuk setje kan kopen ? ben op dit gebied nog een leek  ;)
snap wel dat als je iets leuks wilt hebben moet je ook wat dieper in de beurs, maar wat zou een leuk setje zijn voor mij ? 2 x softbox ?

gr kees.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:fotoshoot
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2010, 14:57:34 »
Kees,
Ik heb het volste vertrouwen in je.
Dit wordt goed en zou ook graag wat resultaten willen zien
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:fotoshoot
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2010, 10:51:43 »
Hoe profie moet het worden Kees?
Wil je meer dan gemiddeld dan ga ik geheel met Mharda mee.

Strobist set of studioset.



Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:fotoshoot
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2010, 10:06:43 »
Leuke opdracht Kees!!

Ik zou toch kijken of ik van iemand een studiosetje kon lenen... Waarom? Je kan er een mooie grote softbox opzetten en dat geeft mooi diffuus licht. Verder kan je de tweede flitser gebruiken om de achtergrond 'weg' te flitsen... Door netspanning snelle recycle tijden en geen gezeur met batterijen...
De meeste van deze setjes (onder de 200 euro) hebben ook een optische slave functie, dus extra triggers zijn niet altijd nodig (hangt wel van de opstelling af).

Uiteraard tweede camera, en van alles reserves. Veel kaarten plus laptop. Denk eraan: kaartje overzetten op laptop en dan kaartje opnieuw gebruiken is géén backup!!

Is er geen lid bij jou in de buurt die met zijn spullen als reserve kan optreden?

Oh, wat nooit kwaad kan is een flink reflectiescherm.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

kdj4

  • Gast
Re:fotoshoot
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2010, 17:56:21 »
Hallo Kees,

Ik heb zelf nog nooit zoiets gedaan, maar het lijkt me in ieder geval inderdaad het belangrijkst de belichting goed in orde te hebben. Ik weet niet hoe het licht daar is, maar als je een flitser nodig hebt, lijkt me het handigst deze niet op de camera zelf te hebben, dat geeft een nogal onflatterende belichting, dus als je een opstelling kan maken met de flitser(-s) onder een hoek zal dat goed helpen. Kan je de flitser niet van je camera af gebruiken, dan zou ik wat spulletjes meenemen om eventueel te gebruiken als reflector / diffusor.
Verder om het werk op de dag te vergemakkelijken zou ik een statief meenemen zodat je niet de hele dag met je camera in de hand hoeft te staan en je constant moet focussen, dan is het een kwestie van één keer goed alles instellen en losschieten.
Als je meerdere bodies hebt zou ik er zeker eentje extra meenemen, stel je voor dat er iets met je camera gebeurt gedurende de dag, dan sta je daar. Neem ook je accuoplader mee voor het geval dat je accu's uitgeput raken, zowel voor je body als je flitser, als je die gaat gebruiken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, groeten, John.

John,

met de belichting zou ik het moeten doen met de Metz 58, heb niet het spul om de flitser vanuit een andere hoek te gebruiken, kan dus niet draadloos.

statief ga ik zeker meenemen, en ik heb twee soorten diffusor's die ik ook mee ga nemen, alles wat in de tas past neem ik mee  ;).

bedankt voor de reactie, en ik zal zeker wat resultaten laten zien als het zover is.

gr kees.

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re:fotoshoot
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2010, 17:43:48 »
Hallo Kees,

Ik heb zelf nog nooit zoiets gedaan, maar het lijkt me in ieder geval inderdaad het belangrijkst de belichting goed in orde te hebben. Ik weet niet hoe het licht daar is, maar als je een flitser nodig hebt, lijkt me het handigst deze niet op de camera zelf te hebben, dat geeft een nogal onflatterende belichting, dus als je een opstelling kan maken met de flitser(-s) onder een hoek zal dat goed helpen. Kan je de flitser niet van je camera af gebruiken, dan zou ik wat spulletjes meenemen om eventueel te gebruiken als reflector / diffusor.
Verder om het werk op de dag te vergemakkelijken zou ik een statief meenemen zodat je niet de hele dag met je camera in de hand hoeft te staan en je constant moet focussen, dan is het een kwestie van één keer goed alles instellen en losschieten.
Als je meerdere bodies hebt zou ik er zeker eentje extra meenemen, stel je voor dat er iets met je camera gebeurt gedurende de dag, dan sta je daar. Neem ook je accuoplader mee voor het geval dat je accu's uitgeput raken, zowel voor je body als je flitser, als je die gaat gebruiken.
Wat misschien ook handig is, is een laptop meenemen met de Pentax remote software, zodat je gelijk kan kijken hoe de foto's zijn zonde te hoeven vertrouwen op de display van je camera en je hoeft dan ook niet bang te zijn om zonder opslagruimte te komen zitten. Verder zou je het dan eventueel zo kunnen opstellen dat de gefotografeerden direct het resultaat kunnen zien.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, groeten, John.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2010, 17:50:05 door John »

kdj4

  • Gast
fotoshoot
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2010, 16:53:27 »
een kleding winkel hier uit het dorp heeft mij gevraagd of ik een fotoshoot wil doen.

de bedoeling is dat ik op woensdag middag 10 maart  foto's ga maken van kinderen die kleren mogen gebruiken die daar in de winkel hangen.

de kinderen mogen dan op de foto met als achtergrond een grote poster waar een straat (weg) op te zien is, de poster wordt volgende week bij de winkel afgeleverd , kan ik dan mooi even een paar foto shots doen en gelijk kijken voor de juiste belichting.

de foto's komen dan een week later in de winkel te hangen en vervolgens krijg iedereen gratis een afdruk.

iemand nog tips ?  ;)

gr kees.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2010, 18:08:26 door kdj »