Auteur Topic: Vreemdgangers in de Fotohoek...  (gelezen 4085 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2010, 00:05:51 »
Ruurd Ruurd Ruurd toch, we wachten nog op je K10D plaaten :)

Ik denk ik ben alle andere even voor met deze mededeling

Maardie van me Sinar zijn veel groooterder...   :'(

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2010, 00:05:51 »

Offline Jurrien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 318
  • Geslacht: Man
  • K 20, een uitdaging!
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #28 Gepost op: 10 maart 2010, 22:40:20 »
Ruurd Ruurd Ruurd toch, we wachten nog op je K10D plaaten :)

Ik denk ik ben alle andere even voor met deze mededeling

We zijn zo om te zeggen: in blijde verwachting ;D ;D
DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL II | Sigma APO DG 1:4-5.6 70-300mm | Sigma 1:2.8 28mm | Sigma 1:4-5.6 70-210 | Petri 1:2.0 50mm | Petri 1:3.5-4.5 35-135mm | Kenlock 1:5.6 100-300 mm

RonHendriks

  • Gast
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #27 Gepost op: 10 maart 2010, 21:46:21 »
Een goed idee, dit hoekje.
Naast m'n 3 pentaxen gebruik ik een Hasselblad en een Sinar, maar dat kan ik nu, nou ja, nu: in de toekomst ook hier plaatsen.

Ruurd Ruurd Ruurd toch, we wachten nog op je K10D plaaten :)

Ik denk ik ben alle andere even voor met deze mededeling

asplx

  • Gast
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #26 Gepost op: 10 maart 2010, 21:23:56 »
Een goed idee, dit hoekje.
Naast m'n 3 pentaxen gebruik ik een Hasselblad en een Sinar, maar dat kan ik nu, nou ja, nu: in de toekomst ook hier plaatsen.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #25 Gepost op: 7 maart 2010, 15:15:52 »
/lichtelijk offtopic
@acinony: In een ver verleden heb ik nog een een lichtblauwe Datsun 120AFII gehad, en een vriend van mij had ook een 120AFII en een andere vriend een 120AFII Coupé. Die auto's hadden we min of meer bijna tegelijkertijd gekocht. 8)

/back ontopic
Het Vreemdgangersboard komt eraan. Even geduld, onze Ict-er Johan(vvo) gaat deze aanmaken... Is inmiddels een feit!

Zie: Xtra! Vreemdgangers

Carel
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2010, 19:13:57 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #24 Gepost op: 7 maart 2010, 11:30:06 »
@acinony voorzitter van de Datsun/Nissan club?
Een vriend van mij heeft er ook een, een 100A, en is ook lid van de club dacht ik.
Hij heeft een antracietkleurige 100A (en een zwarte), en hier staat een groot logo van The Cats op, wel eens gezien?
Nee niet gezien, waarschijnlijk is hij dan lid van Nippon classic cars - japanse oldtimers, ben zelf van DNA - Dutch Nissan Addicts.
100A en de 120A behoren wel tot mijn favoriete modellen, erg mooie wagentjes.

Klopt het dat ik trouwens de vreemdgangers niet kan vinden ?

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #23 Gepost op: 7 maart 2010, 11:07:01 »
Een goede actie mod's.
Ik vind het wel goed zo, als het teveel op de voorgrond zou komen, krijg je toch weer meer een algemeen fotoforum, en dat moet je niet willen imho.

@acinony voorzitter van de Datsun/Nissan club?
Een vriend van mij heeft er ook een, een 100A, en is ook lid van de club dacht ik.
Hij heeft een antracietkleurige 100A (en een zwarte), en hier staat een groot logo van The Cats op, wel eens gezien?
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2010, 14:21:05 »
DAT is een goeie reden.
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #21 Gepost op: 5 maart 2010, 13:01:18 »
Mag ik in die foto hoek dan ook foto's plaatsen die ik met mijn vorige camera's genomen heb vòòr ik op Pentax overstapte.
Ja natuurlijk, maar enkel op het subboard "Vreemdgangers" uiteraard! Evengoed kan ik me voorstellen dat je bijvoorbeeld in de auto een (niet pentax) compactcamera hebt liggen en dat je in de file toevallig naast Beyoncé staat...  ::) ;)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #20 Gepost op: 5 maart 2010, 12:42:32 »
Ik denk dat de nieuwe foto hoek op zich wel mee zal vallen qua omvang. Het "gevaar" waar ik eerst aan dacht was dat dan iedereen foto's op dit forum kan gaan plaatsen, ook niet Pentax eigenaren waardoor het exclusieve Pentax gevoel verdwijnen zou. Maar ik denk dat dat meevalt. Degenen die hier komen zijn toch degenen die iets met Pentax hebben, en na een Pentax zijn overgestapt naar iets anders. Technisch gezien lijkt het me lastig om een voorwaarde in te bouwen dat je eerst Pentax foto's zou moeten plaatsen alvorens iets anders te publiceren, maar ik denk dat dat ook niet hoeft. Nogmaals, omdat degenen die dat willen overstappers zijn die al een link hadden met Pentax en hier vanwege hun Pentax terecht zijn gekomen. Iemand die Nikon of Canon of zo heeft komt hier niet zonder bijzondere reden of Pentax-band terecht. Dus op zich een goede ontwikkeling denk ik.

Maar een andere vraag, maar dan andersom. Mag ik in die foto hoek dan ook foto's plaatsen die ik met mijn vorige camera's genomen heb vòòr ik op Pentax overstapte. Ik neem aan van wel.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #19 Gepost op: 5 maart 2010, 12:27:59 »
Goed plan.
Betekend dit dat ik mijn foto's hier kan plaatsen en zo op dit forum actief kan blijven?

Yep, het zou met niet verbazen als jij de druppel was die de non-pentax emmer heeft doen overlopen :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Emilio Santos

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 754
  • Geslacht: Man
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #18 Gepost op: 5 maart 2010, 11:44:27 »
Ik vind het ook een erg goed plan, zelf heb ik bij mijn Pentax K100D super ook nog een Canon toestel ;)

Grtz,
Emiel
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

Offline esoxlucius

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 321
  • Geslacht: Man
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2010, 11:27:14 »
Goed plan.
Betekend dit dat ik mijn foto's hier kan plaatsen en zo op dit forum actief kan blijven?

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #16 Gepost op: 5 maart 2010, 11:22:59 »
goed initiatief!

mmmm, je staat het toe...maar dan toch weer ergens 'verbergen'....Waarom zo moeilijk?
Wat is hier moeilijk aan? Er wordt niets verborgen, maar het hoeft ook niet met vette hoofdletters. Gewoon een bescheiden plekje op het forum, mogelijkheid bieden aan...

Gr. Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Sandra

  • Gast
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2010, 08:00:19 »
Ik ben erg blij met dit bericht. Ik heb er met VVO weleens over gehad dat we dit forum wel echt missen (er is gewoon geen vergelijkbaar alternatief), en het jammer is dat we geen Pentax meer hebben (uitsluitend om nog deel te kunnen zijn van dit forum) vandaar dat we op Flickr vrij actief zijn. Ik begreep de Pentax only keuze wel, maar vind het toch wel heel leuk dat we nu nog deel kunnen zijn. Ook goed over nagedacht, dat blijkt uit de toelichting en regels.

Gezien enkele reacties van leden die er toch twijfels over hebben, hoop ik niet dat het irritatie gaat opleveren op de lange duur. Om niet weer de hele discussie op te laaien Pentax vs. the rest, maar FF heeft andere kwaliteiten ... maar uiteindelijk is het voornamelijk de fotograaf achter de camera :)

Sandra


Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2010, 07:36:07 »
Ik ben al jaren lid van een Volvo club, Daar rijden geen Opels mee met de tourtochten, ook niet op de parallelwegen of via een andere route.

M.vr.gr Johan
Ik ken datzelfde, ben voorzitter van een datsun/nissan club, maar oud leden die er geen meer hebben kunnen toch moeilijk afscheid nemen.
Dus op eigen meets komen ze toch met hun nieuwe wagentje alleen staan ze niet bij ons maar een stukje verder weg.

Ik begrijp dus wel dat oud pentaxianen op dit super gezellige forum willen blijven komen, net als altijd is het moeilijk waar je grens trekt zodat idealen blijven bestaan.

Dat ze foto's kunnen plaatsen sta ik dus achter, maar hoe - laat ik in de capabele handen van de modz.  ;)

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2010, 07:20:20 »
Omdat het een Pentax forum is.
Ik persoonlijk vind het niet nodig om foto's die gemaakt zijn met andere camera's toe te laten.

Ik kijk zeker wel naar foto's die gemaakt zijn met bijvoorbeeld een Canon.. maar dat doe ik dan wel op het EOS forum.

Tegenstander ben ik niet, maar noodzaak.. nee

Ik ben al jaren lid van een Volvo club, Daar rijden geen Opels mee met de tourtochten, ook niet op de parallelwegen of via een andere route.

M.vr.gr Johan

Omdat ik dit een erg leuke vergelijking vind, wil ik daar toch graag even op reageren...

Zoals ik het zie, hebben de meeste mensen hier *twee* hobby's: 'de apparatuur' en 'de foto'. Het eerste is uiteraard merk specifiek, maar het tweede juist merk onafhankelijk...

En natuurlijk zou het pentaxforum 'pentax only' kunnen zijn en kan je voor foto's ook nog naar het EOS, Sony en Nikon forum toe. Maar praktisch is dat niet.... Dan zou wat mij betreft de ultieme consequentie kunnen zijn dat ik mij op dit forum alleen nog maar bezig houdt met techniek en overstap naar een generiek fotoforum voor het foto aspect.... Is zeker een optie...

Verder blijkt dat fora allemaal een eigen sfeer hebben en, als je wat langer blijft hangen, je vrienden gaat maken. Daarom is het prettig dat als de sfeer je aanspreekt maar je om moverende redenen van merk verandert, je toch kan blijven...
 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2010, 06:46:41 »
mmmm, je staat het toe...maar dan toch weer ergens 'verbergen'....Waarom zo moeilijk?

Omdat het een Pentax forum is.
Ik persoonlijk vind het niet nodig om foto's die gemaakt zijn met andere camera's toe te laten.

Ik kijk zeker wel naar foto's die gemaakt zijn met bijvoorbeeld een Canon.. maar dat doe ik dan wel op het EOS forum.

Tegenstander ben ik niet, maar noodzaak.. nee

Ik ben al jaren lid van een Volvo club, Daar rijden geen Opels mee met de tourtochten, ook niet op de parallelwegen of via een andere route.

M.vr.gr Johan
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2010, 00:47:03 »
goed initiatief!

Daar ben ik niet direct een voorstander van, dan maak je het sub-board Vreemgangers m.i. te groot mee, te expliciet. Uiteraard moet er in de omschrijving van het board duidelijk staan waar deze voor dient, zodat het voor een niet-verward persoon i.i.g. niet verwarrend zal zijn.... :P  ;)

Carel

mmmm, je staat het toe...maar dan toch weer ergens 'verbergen'....Waarom zo moeilijk?

greetz,
Erik

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2010, 22:34:33 »
Vind het ook een goed idee, maar hoop wel dat het niet de boventoon gaat voeren.... met zoveel van de oude garde die overstapt.

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2010, 21:43:45 »
prima idee!
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2010, 19:59:02 »
NB: om verwarring te voorkomen denk ik dat wel zaak is het board zeer expliciet te benoemen en liefst onder te brengen in een eigen sectie 'Fotohoek niet - Pentax camera's' of iets dergelijks. De huidige fotohoek zou ik dan renamen in 'Fotohoek PENTAX camera's'. Is maar een idee...
Daar ben ik niet direct een voorstander van, dan maak je het sub-board Vreemgangers m.i. te groot mee, te expliciet. Uiteraard moet er in de omschrijving van het board duidelijk staan waar deze voor dient, zodat het voor een niet-verward persoon i.i.g. niet verwarrend zal zijn.... :P  ;)

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2010, 19:33:57 »
Goede actie van.... de mods.
Kunnen we weer genieten van foto's die we anders niet meer zouden zien.
Cees

RonHendriks

  • Gast
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2010, 19:25:15 »
Een prima aanvulling denk ik.

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2010, 19:15:38 »
Strakke actie! Top!   :good:


Greetz,
Hans.