Hehe, eindelijk weer eens tijd gehad om wat foto's te maken.
Deze was bedoeld om samen met twee anderen te combineren tot een HDR.
Ik vond de sfeer van deze enkele eigenlijk al goed genoeg...
Grappig dat je dit zegt. Toen je de foto maakte had je namelijk niet deze sfeer voor ogen, want je wilde er een HDR van maken. Wat toch een heel andere sfeer geeft. Niet dat deze sfeer slecht is, ik zie wel in waarom je de donkere sfeer wel mooi vind. In eerste instantie ging het waarschijnlijk om het invallende licht wat mooie lange schaduwen op de wand en de trap laat vallen.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat de onderkant tot helemaal zwart weg loopt. Het was daar donker, en dat mag je zien. Het onderste stuk is ook gewoon een stuk trap met een houten vloer, wat een niet zo heel erg interessant onderwerp is. Kan me ook niet voorstellen dat jij die perse goed in beeld wilde hebben. De schaduwen en de lichtinval, daar ging het om. Bij de wat lichtere foto, vind ik die beter uit de verf komen. Ondanks de wat donkere stukken. Wel zou ik eventueel afvragen of je wel zoveel van het plafond wil laten zien. Die is niet zo boeiend, en leid wat mij betreft wel een beetje af. Bovendien is die ook donker, dus versterkt het gevoel dat je in een zwart gat zit te kijken. Wellicht als je hem wegdoet, dat de foto daarmee verbeterd.
Of je focust je op HDR en laat de sfeer voor wat ie is. Dan kan je je focussen op de structuren in de muren en de vloer. Die kunnen dan ook erg mooi worden. Ik zie dat er ook wel in. Dan zou ik ook niet het plafond eraf halen, die doet dan mooi mee. Dat komt wel de lichtinval wat meer op de achtergrond te liggen, maar dat is denk ik niet zo heel erg.
Voor beide is iets te zeggen. Aan de fotograaf natuurlijk de keuze.
Al vind ik wel dat het groene 'ding' in het ruitje rechtsboven niet echt bijdraagt aan de foto. Had je daar een bedoeling mee of staat ie er "perongeluk" in? Bij het laatste zou ik hem wellicht eruit shoppen. Wilde je er wel iets mee, dan moet je even aangeven wat dat dan precies is, want ik zie het niet...