Auteur Topic: geruchten, geruchten et.c  (gelezen 765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:geruchten, geruchten et.c
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2010, 10:45:54 »
Wel een goede verklaring waarom een Pentax FF waarschijnlijk nog lang op zich laat wachten :

Citaat
As photographers get into (paid) work where 24 megapixels might conceivably matter, they’ll also need the full professional accessory lineup which Pentax cannot provide.

Misschien ook maar beter dat Pentax zich niet brandt aan FF, Sony is toch ook niet echt succesvol in dat segment. Concentreer je op de sterke punten die je nu al hebt en gooi er bijvoorbeeld een weathersealed DSLR tussen in het segment K-x naar K-7. Grote kans dat je dan wel wat afsnoept van je eigen K-7 sales maar een weathersealed Pentax met een vergelijkbare of verbeterde sensor als die in K-x zou een aardige killer zijn. Een K200D on steroids, ook al zou de prijs dan wel iets hoger liggen dan die van de K200D. EVIL en FF zijn goede concepten maar dat betekent nog niet dat APS-C een neergaande markt is. Overall bieden APS-C camera's toch het meest waar voor hun geld, EVIL-camera's zijn wat dat betreft meer gericht op de markt waar je voorheen de duurdere bridge camera's vond en FF vereist een vrij grote investering van Hoya die misschien nooit wordt terugverdiend.

Zou zelf liever wensen dat Pentax (Hoya) zich concentreert wat nu goed loopt en ook nog eens goed nadenkt over primes die niet gelijk in het middensegment vallen. Ben zelf wel voorzien maar een goedkope en lichtsterke 50mm of 35mm zou het weer wat aantrekkelijker maken om voor Pentax te kiezen. De plastic fantastics van Nikon of Canon zorgen wel voor een evenwichtigere line-up dan Pentax nu heeft en de DA-L lijn bestaat toch al. Gooi er dan gewoon wat D-AL primes bij.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:geruchten, geruchten et.c
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2010, 10:45:54 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:geruchten, geruchten et.c
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2010, 09:20:47 »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:geruchten, geruchten et.c
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2010, 20:38:23 »
excuses moi!
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:geruchten, geruchten et.c
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2010, 20:31:48 »
Verplaatst! Stamtafel=fotografievrij. (staat toch duidelijk in de omschrijving...)  :-X
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Cmdr_Keen

  • Gast
Re:geruchten, geruchten et.c
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2010, 18:39:41 »
Nah, wat betreft het full frame verhaal heeft ie gelijk hoor. Sony heeft aan dat segment flink z'n vingers gebrand en het is onwaarschijnlijk dat Pentax dezelfde fout gaat maken. Zeker omdat men met de 645D al behoorlijk aan het full frame segment zit te knagen. Al eens afgevraagd waarom het zolang stil blijft rond de opvolgers van de Canon 1Ds en de Nikon D3x?

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:geruchten, geruchten et.c
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2010, 09:04:23 »
Ik heb er altijd een hekel aan als belangrijke personen binnen een bedrijf (elk bedrijf) zo vaag doen over de toekomst. Speculaties barsten los en iedereen hoopt op een 'super camera'. Omdat een super camera voor iedereen vaak weer anders is zullen er ook veel teleurstellingen zijn.
Verder is het een matig onderbouwd verhaal met veel aannames en mogelijkheden, maar vooral weinig duidelijkheid en zekerheden.
Ik zeg: geduld!  :D

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
geruchten, geruchten et.c
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2010, 08:19:58 »
Een denk ik heel helder stuk over de ontwikkelingen binnen Pentax. Oké, het zijn geruchten, maar ik denk dat ik me maar aansluit bij deze blogger. Al denk ik over dat het stukje over MicroFourThirth iets anders.
http://petavoxel.wordpress.com/2010/05/07/whither-pentax/
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter