Auteur Topic: Superleague Assen  (gelezen 1008 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Superleague Assen
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2010, 14:17:01 »
In elk geval wel doooorgaan hoor Ann.
Heeft het mischien te maken dat je bij de forumule auto's je je concentreert op de helm van de coureur? Dat is natuurlijk maar een heel klein stukje terwijl je bij een DTM je gebruik maakt van de hele auto of zoals je zegt dak/voorruit.
Ik kan er verder niks zinnigs over zeggen, dichtst bijzijnde circuit voor mij is Zolder, zeker een uur rijden.  :(

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Superleague Assen
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2010, 14:17:01 »

Ann

  • Gast
Re:Superleague Assen
« Reactie #9 Gepost op: 29 mei 2010, 15:43:54 »
Het zal waarschijnlijk een groot deel gewenning zijn, ik weet precies waar ik op het circuit moet staan en welke instellingen ik moet gebruiken voor motoren. Daarnaast had ik het idee dat de snelheid vd motoren wat gelijkmatiger is in sommige bochten wat pannen makkelijker maakt :) En formule auto's heb ik meestal meer problemen mee dan met een dakje, in Zandvoort bij DTM & F3 waren de F3 autos ook moeilijker terwijl de DTM auto's sneller gaan  :-X Moeilijk dus om precies te zeggen, vooral een gevoelskwestie denk ik?

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Superleague Assen
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2010, 14:41:09 »
Mooir serie hoor Ann en de laatste die je hebt toegevoegd is mijn favo.
Vraag me ook af waarom die auto's moeilijker zijn te fotograferen dan de motoren. Ze gaan toch ongeveer net zo  snel, dus waar zit het probleem?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re:Superleague Assen
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2010, 12:24:48 »
Foto 2 is wel een hele mooie.

Wat is het verschil in snelheid dan tussen de auto's en de motoren? De auto's zijn groter dus wellicht iets makkelijker te vangen of waar vergis ik me?

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:Superleague Assen
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2010, 21:23:53 »
Ann, mooie serie foto's met als uitblinkers toch wel foto 2 en 4. Ik weet dat ze hard gaan, dat is mijn ook tegengevallen. Doe liever de motoren. Maar de volgende keer wordt pas de TT.

gr Johan

Henry21

  • Gast
Re:Superleague Assen
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2010, 20:11:01 »
Ann,
Als ik eerlijk ben vind ik die laatste foto inderdaad meer aanspreken dan foto1.. Maargoed dat is denk ik ook meer smaak.
Vind laaste foto zekers geslaagd! mooi!

Ann

  • Gast
Re:Superleague Assen
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2010, 20:03:00 »
Erik >  :D Heb ook fotos gemaakt van de Dutch Super Car Challenge maar dat vond ik dan weer beter te doen dan de superleague ;)

Henry > De eerste is geen crop, was juist mijn doel de foto zo te maken ;) Heb er ook een aantal waar de neus wel op de foto te zien is, zoals deze:


Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Superleague Assen
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2010, 19:44:42 »
[...] Conclusie: Die auto's zijn een stuk moeilijker te fotograferen dan de motoren  :D

'k Ben blij dat je dat inziet.......... :D :D :D :D

En desondanks heb je een mooie en dynamische serie neergezet, en dat geldt zeker voor de eerste 2 foto's.

greetz,
Erik

Henry21

  • Gast
Re:Superleague Assen
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2010, 19:18:05 »
Uitblinkers vind ik foto's 2 & 4!

Foto 2 vanwege de snelheid die hij uitstraalt,
foto 4 vanwege, natuurlijk, de vlam en het mooi achter elkaar rijden!

Foto 1 vind ik niet zo aanspreken omdat ik daar toch stukken van de wagen mis.. zeker de voorkant, ik weet niet of het een crop is, anders zou het leuker zijn de neus aan de auto te laten zitten misschien..

Ann

  • Gast
Superleague Assen
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2010, 16:33:12 »
Ook van mijn kant een aantal foto's van de Superleague in Assen. Conclusie: Die auto's zijn een stuk moeilijker te fotograferen dan de motoren  :D

1. Bourdais in de auto van Olympique Lyonnais


2. Nogmaals maar anders deel van het circuit


3. Doornbos uitgang GT. Moest wel naar iso800 omdat een sluitertijd van 1/2500 nodig was om de auto scherp op de foto te krijgen.

4. Doornbos bij ingang GT, flinke crop maar wel een mooie vlam ;)


5. Voor de variatie, Karthikeyan (PSV) op de grid.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2010, 18:17:51 door Ann »