Auteur Topic: Berlijn 2  (gelezen 604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Berlijn 2
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2010, 15:32:56 »
Afgelopen weekend naar Berlijn geweest. Heb ook het Helmut Newton Foundation museum bezocht.
Helmut Newton een van de pioneers op het gebied van zwart wit glamour fotografie.
In zijn private collection stonden ook zijn gebruikte apparatuur waaronder, uiteraard, Hasselblad, Nikon FE(2) maar ook 2x Pentax LX met bij behorende lensen. Kon helaas niet zien welke, maar dacht 50 en 135mm's. Maakte me toch wel weer trots.  :D

Trots, ook ik, dat deze geweldige fotograaf dus blijkbaar ook met PENTAX zjn opnames heeft gemaakt.

Mooie fotograaf (zijn foto's bedoel ik)  en een goede tip voor ons bezoek!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Berlijn 2
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2010, 15:32:56 »

asplx

  • Gast
Re:Berlijn 2
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2010, 15:28:08 »
Citaat van: X-Ray
maar ook 2x Pentax LX met bij behorende lensen. Kon helaas niet zien welke, maar dacht 50 en 135mm's. Maakte me toch wel weer trots.  Brede lach

Terecht.... is ook een zaaalige camera.
Jammer, dat díe niet in digitale uitvoering op de markt is/komt...

Groet,
Ruurd

X-Ray

  • Gast
Berlijn 2
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2010, 14:14:42 »
Afgelopen weekend naar Berlijn geweest. Heb ook het Helmut Newton Foundation museum bezocht.
Helmut Newton een van de pioneers op het gebied van zwart wit glamour fotografie.
In zijn private collection stonden ook zijn gebruikte apparatuur waaronder, uiteraard, Hasselblad, Nikon FE(2) maar ook 2x Pentax LX met bij behorende lensen. Kon helaas niet zien welke, maar dacht 50 en 135mm's. Maakte me toch wel weer trots.  :D