Mooie foto's.
1 en 3 zijn naar mijn gevoel wat onderbelicht. De foto's lijken ook een beetje scherpte te ontberen.
Omdat ik de K-M toch wat beter wil leren kennen en omdat dat alleen maar kan met foto's maken en nog eens foto's maken heb ik weer wat plaatjes geschoten.
en gelijk heb je! het PPP-model is in dat verband wel interessant. Om (goede, betere, ...) foto's te leren maken heb je nodig:
- een
Project: kies op voorhand een onderwerp dat je bij de hand hebt (bloemen, bomen, deuren, landschapjes, ...) en waaraan je onmiddellijk kan beginnen als je eens de tijd hebt om te fotograferen. Geen gedoe met inspiratie zoeken en daaraan tijd te verliezen. Neen: je weet dat je project het fotograferen van vb. fruit is, wel zodra je wat trijd hebt fotografeer je het fruit dat je tot je beschikking hebt
-
Previsualisatie: probeer construeer het beeld dat je wil maken op voorhand in je hoofd, en probeer daarnaar te fotograferen (grote dof? korte dof? normaal belicht? Low key? details? afwijkende bewerking? ...)
-
Praktijk: oefenen, oefenen, oefenen, ... zodat je de kwaliteiten van je toestel kent e je het bijna blindelings kan bedienen. Al was het maar door, als je vb. voor de TV zit, het toestel te verkennen ...Door veel te fotograferen ga je ook proefondervindelijke vaststellen wat werkt, qua beeld, en wat niet.