De 1e plaat van de eerste serie is helaas niet meer te zien en de 2e plaat van de eerste serie vind ik persoonlijk minder geslaagd, Wesley.
Komt niet alleen door het feit dat de plaat m.i. aanzienlijk overbelicht is, maar ook omdat de DoF té krap is cq. de scherpte te snel wegloopt. Dit is wederom 'n gevolg van 'n te grote diafragmaopening (drie tussenringen vergt in veel gevallen 'n heel erg "geknepen" diafragma) en 'n niet haaks standpunt tov. het onderwerp.
De tweede serie is daarentegen wat mij betreft wél geslaagd, met name de 1e plaat.
Helaas vermeld je geen instellingen en zijn deze ook in PhoteME niet te zien, maar ik heb 't gevoel dat je bij beide opnames 'n (aanzienlijk) kleinere diafragmaopening gebruikt hebt dan bij de eerste serie.
Daarnaast heb je bij de 1e plaat 'n prima (haaks) standpunt ten opzichte van de juffer ingenomen waardoor, icm. het effect van het diafragma, de juffer er in z'n geheel scherp opstaat. Desondanks is de achtergrond nog dusdanig onscherp dat deze weinig tot geen aandacht vraagt.
Bij de 2e plaat van deze serie ('n iets grotere diafragmaopening gebruikt?) is het effect van het standpunt helaas weer (té) aanwezig.
Resumerend:
Met de 1e van de tweede serie heb je wat mij betreft 'n prima macro neergezet, Wesley.
Gr. Peter