Je moet wel een transportfiets hebben, als je een dijk van een camera bij je had/hebt.
De camera vemenigvuldigd met
5

Van een
K2 naar een
K10Diesel.... Hallo, zeg, heeey
Hank, welkom bij dit gezellige stelletje, je proeft de sfeer en met zo'n stelletje ouwe analoge rotten bij elkaar... nou, dat gaat best wel lukken, denk ik zo.
Succes met het doorgronden van je K10D, maar denk erom: de scherpte van digitaal met de oude Pentax lenzen is totaal anders als met een lekker ouwerwets analoog fillempie in een K2...
Ik heb van de week een test gemaakt met de smc 1:4/200 en de smc 1:4/150 en het zoekerbeeld was aanmerkelijk helderder en scherper en daarmee prettiger dan de weergave op de - gecalibreerde - monitor.

Ik heb recent het boek "Digitale Fotografie
de spiegelreflefexcamera" gekocht en daardoor is mij veel duidelijk geworden over zaken, waar ik niets van begreep als analoog werker. Bijvoorbeeld wat is en doet een Anti-aliasfilter en wat is de functie.
De analoge scherpte is daardoor van een geheel andere aard dan digitaal en dat is - voor mij altans - erg wennen.
In dat boek staat heel veel op eenvoudige wijze uitgelegd. Wat mij betreft een aanrader.
Veel plezier op 't forum, op je fietstocht en natuurlijk met fotograferen.
Groeten,
Ruurd