Auteur Topic: Versla de foto!  (gelezen 1023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Versla de foto!
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2011, 10:36:37 »
@Vulcan: Hij stond in de stamtafel omdat het hier een spel betreft, met in eerste instantie de gedachte om foto's te gebruiken die je op internet kan vinden, dus het gaat hier niet direct om de fotografie zelf.
Back on-topic: Ja, die hadden we inderdaad ook nog. Laten we anders kijken of we daar nieuw leven in kunnen blazen...
Oké, maar De Stamtafel is dan niet de logische keuze voor dit idee. Alle onderwerpen zijn daar toegestaan, zolang het maar geen relatie met fotografie heeft. (het is van de 33 boards het enige board waar fotografie no-go is...) Je idee op zich vind ik helemaal zo slechts nog niet, werk het wat meer uit als je wilt. Leuk onderwerp voor de "Summertime"!  ;D

Van het andere idee (zoals de Dieren 10-daagse) heb ik tot nu toe nog geen enkel uitgewerkt voorstel over binnen gekregen. (maar wat niet is, kan nog komen)  ;)

Vr.groet, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Versla de foto!
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2011, 10:36:37 »

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Versla de foto!
« Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2011, 07:03:23 »
@Vulcan: Hij stond in de stamtafel omdat het hier een spel betreft, met in eerste instantie de gedachte om foto's te gebruiken die je op internet kan vinden, dus het gaat hier niet direct om de fotografie zelf.

Herinnert me ineens aan een ander initiatief :
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=20497.175
Komt daar nog ooit iets van?
Back on-topic: Ja, die hadden we inderdaad ook nog. Laten we anders kijken of we daar nieuw leven in kunnen blazen...
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2011, 08:25:50 door Snipes »
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Versla de foto!
« Reactie #11 Gepost op: 2 juli 2011, 01:10:39 »
Eventuele doorgang van dit idee valt of staat met goede voorbereiding en overleg.

Herinnert me ineens aan een ander initiatief :
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=20497.175
Komt daar nog ooit iets van?

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Versla de foto!
« Reactie #10 Gepost op: 1 juli 2011, 21:50:13 »
First...Snipes, hoe kom je erop een suggestie voor een fotoketting speciaal op het Stamtafelboard te plaatsen? (Gewoon over van alles en nog wat kletsen, behalve fotografie...)  >:(

Second... Op deze manier is het trouwens poll of niet een absolute No-go!
Dit is namelijk een fotografieforum; alleen foto's die je zelf gemaakt hebt met een Pentaxcamera (op het Vreemdgangersboard na) worden hier toegestaan. (op een enkele uitzondering na als het niet anders kan)

Last...Bij dit soort ideeen graag vooraf overleggen met de forumleiding wat mogelijk is en wat niet. Pas daarna is het zinvol een poll te starten.
(De poll heb ik daarom gesloten) Je hebt je post wat aangepast (stukje over foto's van internet). Daarom maar weer open.
Eventuele doorgang van dit idee valt of staat met goede voorbereiding en overleg.

Carel

« Laatst bewerkt op: 1 juli 2011, 22:06:20 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

asplx

  • Gast
Re:Versla de foto!
« Reactie #9 Gepost op: 1 juli 2011, 21:34:03 »
Op Fotolook.nl hadden een fotoketting, waar ik ook aan heb meegedaan. In het begin.
Iedere foto vormde de inspiratiebron voor de volgende.

Ik vind het idee van "Versla de foto ook wel aardig, maar alleen met eigen werk.

Stel je voor, dat je een pyromaan betrapt...

Groeten,
Ruurd

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Versla de foto!
« Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2011, 20:02:35 »
Tja, dat is dan ook wel weer waar....Ik wacht even af wat de beheerder/moderators ervan vinden...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Versla de foto!
« Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2011, 18:49:14 »
Ok, snap het dat er liever geen "internet"-foto's gebruikt worden. Maakt de uitdaging misschien wel wat groter om eigen foto's te gebruiken! Ik vind het allemaal prima...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Versla de foto!
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2011, 18:35:18 »
Ik ga met Erik mee, geen internet-plaatjes gebruiken op een fotoforum.
Je hebt op Flickr wel van die foto-spelletjes, 1 vs 1. Iemand post een foto en een ander kan de uitdaging aannemen door een vergelijkbare foto te posten. Vervolgens mag de rest z`n voorkeur uitbrengen tot er één de vooraf afgesproken score bereikt.

VB:

Snipes           vs              Eviz
Vlinder                           Vlinder

C20v 1-0
Jazzer1-1
Ron    1-2
etcetc tot iemand bv een score van 5 bereikt.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Versla de foto!
« Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2011, 18:26:03 »
[...] Iemand post een foto(die je zelf gemaakt hebt of gewoon van internet, uiteraard niet groter dan toegestaan voor dit forum).[...]

Ik denk dat je daar als fotoforum niet aan zou moeten willen.......Ik denk ook niet dat de mods hiermee in zullen stemmen (en daar ben ik het dan mee eens!).
Leuk idee, maar ik heb 'nee' gestemd, tenzij het uitsluitend met zelf-gemaakte-foto's wordt gedaan, dan zet ik mijn stem om in 'ja'.

greetz,
Erik

RonHendriks

  • Gast
Re:Versla de foto!
« Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2011, 18:24:32 »
Kan zeker leuk zijn, maar heel vaak doe ik er niet aan mee denk ik.

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Versla de foto!
« Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2011, 18:22:40 »
Zal hem het weekend laten staan en dan zondagavond wel even kijken hoeveel stemmen er voor of tegen zijn! Tenzij er door de forumbeheerder een no-go wordt gegeven...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Versla de foto!
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2011, 18:18:42 »
Leuk idee!
Wanneer en door wie wordt beslist of het wordt aanvaard?

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Versla de foto!
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2011, 16:16:39 »
Op een ander forum(niet foto gerelateerd) is er een topic dat heet "versla de foto!" Ik zal even proberen uit te leggen hoe het werkt. Iemand post een foto(die je zelf gemaakt hebt of gewoon van internet, uiteraard niet groter dan toegestaan voor dit forum). Dan is het de bedoeling dat degene die de volgende foto post, mijn foto "verslaat". Bijvoorbeeld: Ik post een foto van een brand:


De volgende kan dan bijvoorbeeld deze posten:


Want de brandweer blust de brand. Vrij simpel toch???
De volgende moet dan weer een foto posten, die de brandweerman verslaat:

Dit kan met een korte uitleg van wat jij met de foto bedoelt, voor deze dus bijvoorbeeld: "Dat is pech, brandweerauto weg!"


Alleen is mijn vraag, omdat er al een paar sticky topics zijn(zeik-topic, raad de foto) of hier animo voor is en dit het forum niet teveel vervuild...? Bij geen/weinig animo zal ik het topic verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2011, 18:50:44 door Snipes »
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg