Auteur Topic: Eén Europa volgens Sigma  (gelezen 624 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

newmikey

  • Gast
Re:Eén Europa volgens Sigma
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2011, 10:31:20 »
Ben ik ook wel mee eens, als een apparaat bij mij defect raakt is het toch altijd net na de garantietermijn, of die nu 1, 2,3 jaar of langer is  :)
Dat geloof ik dus allemaal wel en heb ik ook geen moeite mee.

Het gaat mij alleen maar om het principe dat we binnen Europa van allerlei regels hebben die open handelsverkeer vrij moeten maken, maar dat bij dit soort zaken het dus wezenlijk verschil wordt gemaakt wáár je het product koopt in combinatie met waar je woont. Dat is toch op zijn minst vreemd.

Ondanks dat ik het met je eens ben dat het beter zou zijn als de garantievoorwaarden overal gelijk zouden moeten zijn, heeft dat niets te maken met vrij en open handelsverkeer.

Het feit dat je in staat bent om in Engeland een lens te kopen, dáár BTW te betalen en de lens vervolgens zonder verdere grensformaliteiten naar je toe te laten zenden is het gevolg van open en vrij handelsverkeer.

Het omgekeerde is eigenlijk waar: bedrijven mogen in bepaalde landen méér service bieden om hun concurrentiepositie in dat land te verbeteren en dat is wat je hier ziet.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Eén Europa volgens Sigma
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2011, 10:31:20 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Eén Europa volgens Sigma
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2011, 06:32:44 »
Ben ik ook wel mee eens, als een apparaat bij mij defect raakt is het toch altijd net na de garantietermijn, of die nu 1, 2,3 jaar of langer is  :)
Dat geloof ik dus allemaal wel en heb ik ook geen moeite mee.

Het gaat mij alleen maar om het principe dat we binnen Europa van allerlei regels hebben die open handelsverkeer vrij moeten maken, maar dat bij dit soort zaken het dus wezenlijk verschil wordt gemaakt wáár je het product koopt in combinatie met waar je woont. Dat is toch op zijn minst vreemd.

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Eén Europa volgens Sigma
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2011, 23:38:14 »
Mijn idee: direct na aankoop de lens grondig testen op eventuele gebreken zonodig direct reclameren (het kan immers een maandagochtend product zijn). Goed is goed en in principe kan er nog maar weinig misgaan (optisch gezien). Mechanisch (de HSM-motor) ligt dat anders, dan ben je afhankelijk van de garantietermijn en -eventueel net daarbuiten- de goodwill van de leverancier.
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2011, 23:42:00 door Lysvik »

densch

  • Gast
Re:Eén Europa volgens Sigma
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2011, 22:51:04 »
Allereerst proficiat met je lens.
Ik heb deze schoonheid ook 2 wk geleden mogen ontvangen.
Ook gekocht bij SRS microsystems.

Back to topic.
Wat zou er in na 1 jaar nog kapot kunnen gaan aan zo'n lensje.
Wanneer je hem pas hebt maak je er natuurlijk veel gebruik van en na een half jaar heb haal je de mankementen er echt wel uit.
Ik vind persoonlijk die extra garantie erbij (kopen) onzin, tenzij die gratis is natuurlijk.

Dennis

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Eén Europa volgens Sigma
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2011, 22:31:54 »
Vandaag dus de Sigma 8-16 mm binnen gekregen. Gekocht bij SRS Micorsystems in Engeland.

Garantie één jaar, maar in Engeland uitgebreid naar 3 jaar (tenminste als je in Engeland woont....)

Garantie in Benelux is uitgebreid naar 2 jaar (tenminste als de lens gekocht is in de Benelux......)

Met andere woorden: ook hier zijn we nog ver weg van één Europa.