Auteur Topic: 35/2 K  (gelezen 988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hilo

  • Gast
Re:35/2 K
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2011, 09:25:30 »
Ruurd,

Ik heb zowel de FA-1 als FA-2 zoekers. Vooral de 2 zit er op, lekker klein en zonder de flitsschoen die ik toch nooit gebruik. Het diafragma zien met de 1 is mooi, maar niet noodzakelijk voor me. Verder gebruik ik een SB-21 matglas en zit er ook nog een SA-21 matglas bij. Ik overweeg nog een Beattie screen, die veranderden zowel mijn OM1 als OM4 enorm . . . maar ik vind de zoeker van de LX al heel prima, dus eerst maar 's zo. Dank voor de uitnodiging maar qua zoekers hoef ik niet verder te zoeken . . . groet!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:35/2 K
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2011, 09:25:30 »

asplx

  • Gast
Re:35/2 K
« Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2011, 08:05:48 »
Welke zoeker heb jij op de LX?

Ik gebruik 999 van de 1000 opnamen de combinatie FB + FC1, de zgn sportzoeker.
Deze heeft de mogelijkheid, om op 6 cm afstand van het oog nog overzichtelijk te zijn, genoeg om scherp te stellen (zegt Pentax), maar bovenal het kunnen draaien van de FC1-zoeker, zodat je zowel gewoon van achteren kunt kijke, maar ook van bovenaf en als je deze camera boven je tilt en onderste boven houdt, ook van onderaf.

Ik gebruik in deze camera een matgla zonder deelbeeldzoeker, maar mét ruitjes patroon. En winder.

Als je een FC!-zoeker overweegt, een FB heb ik nog, die is overgebleven na een val uit de tas, waarbij de FC1-zoedker sneuvelde. Daarna heb ik enkele uren alleen op matglas scherpgesteld, waarbij alles dus spiegel verkeerd stond.

En wat let je, om een kijkje te komen nemen naar dit fenomeen in Delft?

Groeten,
Ruurd

Hilo

  • Gast
Re:35/2 K
« Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2011, 07:25:23 »
Even reactie op jullie berichten: dank voor het welkom, ik weet niet of ik bijzonder actief zal zijn, ik kom nooit op forums want ik zit niet graag aan de computer . . . mijn reden is echt het bekijken van deze specifieke lens, dat is tegenwoordig niet zo eenvoudig meer.

De 35/2 K is anders dan de M, meer elementen, of was het groepen. In ieder geval is ie zwaarder en langer. Ik houd me nog steeds aanbevolen om deze lens bij iemand te komen bekijken!

De LX laat zich volgens mij goed vergelijken met de OM4Ti, met name bij automatisch gebruik. Beiden hebben bijzonder nauwkeurige belichtings meters. De spotmeter van de 4Ti en het AEL Lock werken fantastisch. Die mis ik beiden op de LX. Aan de andere kant lijkt de LX degelijker gebouwd en dat is de reden dat ik overgestapt ben van de 4Ti naar de LX. Ik was nu aan mijn vierde OM4ti body toe, de andere drie hebben allemaal electronische problemen gekregen, die kwamen uiteindelijk ook altijd terug na reparaties. Ik ben allesbehalve zuinig op mijn cameraas, sleep ze elke dag mee, vaak los in de tas of op de vloer van de auto . . . Ik hoop dat de LX sterker is en probeer wat beter met de camera om te gaan. In ieder geval is de LX een prachtig instrument, de films zijn zeer goed belicht en de spacing tussen de negatieven is opvallend regelmatig, da's nieuw voor mij.

De OM4Ti is een volslagen andere camera dan de OM3Ti, die laten zich wat mij betreft niet vergelijken. Voor mij persoonlijk was de 4 de volkomen intuitieve camera, de 3 daar kreeg ik hoofdpijn van alle handelingen die volgden op alle handelingen. Maar goed, dat ligt voor iedereen natuurlijk anders.


Hilo

  • Gast
Re:35/2 K
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2011, 14:09:46 »
Ruurd. dank je! Haarlem/Amsterdam ongeveer, maar ik vind Limburg niet ver . . .

asplx

  • Gast
Re:35/2 K
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2011, 14:02:57 »
Hallo Hilo,

Als je laat weten, in welke regio / plaats je woont, is kontakt met forumleden soms wat makkelijker.
Je kunt ook even kijken in het topic "Waar woont iedereen?"om je wat te oriënteren.

groeten,
Ruurd

Offline The_King

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 251
Re:35/2 K
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2011, 14:01:13 »
Ik heb hem ooit gehad, maar lang geleden verkocht. De 31mm ltd. schopt de kont van dat oude ding. Maar het is een mooi stukje glas, als je er 1 kan vinden voor een leuke prijs. Wat bijzonder moeilijk is. Ik zou de DA 35mm f2.4 overwegen, en dan het liefst op een moderne body.

Hilo

  • Gast
35/2 K
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2011, 12:34:05 »
Hallo, ik ben sinds een poosje aan het fotograferen met een LX en probeer een keuze te maken tussen een aantal lenzen. Nu is het niet zo eenvoudig om een bepaalde lens even te bekijken, want ze worden maar zelden aangeboden. Heeft iemand de eerste versie 35/2 K mount en zou ik die een keer kunnen zien? Met dank! Hilo