Auteur Topic: Rugtas  (gelezen 4709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:Rugtas
« Reactie #37 Gepost op: 1 oktober 2011, 21:50:41 »
ik heb net een occasie Fastpack 350 gereserveerd aan een scherp prijsje en ik lees hierover heel veel positieve reviews dus...

als je 't niet goed kan beslissen kan je hier eens rondneuzen: http://www.pentaxforums.com/accessoryreviews/category-Backpacks.html

of hier http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/voorbereidingen/welke-backpack-moet-kiezen-si589.html

Succes! :good:

Net terug thuis van een welverdiende vakantie, foto's volgen nog wel, en had ik mij op voorhand beter geïnformeerd had ik mijn huidige tas misschien nooit gekocht.

Lekker handig om alles wat je graag wil meenemen is ie wel maar ter plaatse kan je er niks mee aanvangen, vééls te groot!!

Niet erg praktisch om een loodzware rugzak van +- 10kg mee naar het strand of een plaatselijke bezienswaardigheid te sjouwen.

dus moet je ter plekke beslissingen nemen welke lens het beste geschikt lijkt om mee te nemen
(en ik moet eerlijk toegeven; de Sigma 17-70mm f/2.8-4 heeft mij meermaals bijzonder aangenaam verrast qua scherpte en contrast.
helaas was deze domme gans haar cir pol in België achtergebleven)


 :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Rugtas
« Reactie #37 Gepost op: 1 oktober 2011, 21:50:41 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #36 Gepost op: 29 september 2011, 00:04:06 »
Ook niet de nieuwe lijnen?

Nee ;)

Wil wel nog steeds mijn medium nature verkopen/omruilen voor waarschijnlijk een compact sport. Waarschijnlijk tegen komende zomer aan, of eerder als ik daar zin in heb :P
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Buksbeest

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #35 Gepost op: 25 september 2011, 16:50:48 »
Ik weet het...helaas hadden ze geen laptop/cameratas in het assortiment die aan mijn eisen kon voldoen. Anders was het zeker een clik geworden.

Ook niet de nieuwe lijnen?

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #34 Gepost op: 25 september 2011, 14:49:57 »
Lieve, lieve Jordy,

Jij weet ook wel dat na de Click Elite elke tas gaat tegenvallen  ;)

Ik weet het...helaas hadden ze geen laptop/cameratas in het assortiment die aan mijn eisen kon voldoen. Anders was het zeker een clik geworden.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Buksbeest

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #33 Gepost op: 24 september 2011, 22:56:34 »
Lieve, lieve Jordy,

Jij weet ook wel dat na de Click Elite elke tas gaat tegenvallen  ;)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #32 Gepost op: 24 september 2011, 22:40:09 »
Die compurover lijkt er inderdaad meer op, maar volgens mij is die nog een slag groter. Dan loop je weer met zo'n joekel rond, de schouderbanden zitten onder de bovenkant van de tas, daar kan je het aan zien. Ook is deze 65 tot 100 euro duurder.

Afijn, ik heb dus de Kata 467i besteld. Met een beetje geluk maandag/dinsdag binnen. 99 euro. Ben benieuwd.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Rugtas
« Reactie #31 Gepost op: 24 september 2011, 21:58:33 »
???
Rol jij die op dan  ;D
Nee dat nog net niet.
De laptop gedeelte zitten tussen je rug en de camera gedeelte in dus vaak als je loopt wordt die gewoon weg indrukt dus krijg je platte botenhammen.
Kijk als je er wat kaas en ham op doet en jet laat de laptop aanstaan in de tas dan heb je kans dat je een tosti hebt naar een half uurtje wandelen   ;)

Ik heb 'm geprobeerd maar vond 'm wat te groot en te vast van vorm, ook als hij le(e)g(er) is houd hij dezelfde vorm. 'Plomp' en vierkant zeg maar, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Kan me voorstellen dat het best een handige tas is, maar na comfortabelere tassen te hebben gezien ben ik misschien wat kritischer geworden ;)
De Lowepro CompuRover AW is bijna hetzelfde als de Kata volgens mijn. http://products.lowepro.com/product/CompuRover-AW,1923,16.htm
Ik ben ook niet zo een Lowepro fan mezelf, Kata maakt technische mooier tassen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #30 Gepost op: 24 september 2011, 21:32:15 »
Toch wel, ik heb deze (Lowepro Fastpack 350 Rood) en ben er zeer tevreden over.  Past goed tegen de rug en er zit een ventilerende stof.
Ik heb er € 83,50 incluis verzending voor betaald.  Er schiet dan ook nog wat plaats over voor andere dingen.  Voorziening voor drinkbus.
Min : geen voorziening voor statief en geen hoes die alles waterdicht afsluit.  Maar beiden maken voor mij niet uit want ik wordt niet graag nat.
Oh ja, er kan ook een laptop in.

Jonny

Ik heb 'm geprobeerd maar vond 'm wat te groot en te vast van vorm, ook als hij le(e)g(er) is houd hij dezelfde vorm. 'Plomp' en vierkant zeg maar, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Kan me voorstellen dat het best een handige tas is, maar na comfortabelere tassen te hebben gezien ben ik misschien wat kritischer geworden ;)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

asplx

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #29 Gepost op: 24 september 2011, 20:39:20 »
Oh, ik ben de laatste tijd geen grote eter meer, dus die kunnen er wel bij, maar ik zou ze toch niet steken op de plaats voorzien voor de laptop.
Jonny

Je kunt er ook mini-frietekes in doen hoor....:yahoo:
Voor de kleine eters.

Offline Jonny

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 494
  • Geslacht: Man
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
Re:Rugtas
« Reactie #28 Gepost op: 24 september 2011, 19:11:36 »
En als je die niet bij je hebt, zou je daar je boterhammen kunnen opbergen. 8)

Oh, ik ben de laatste tijd geen grote eter meer, dus die kunnen er wel bij, maar ik zou ze toch niet steken op de plaats voorzien voor de laptop.
Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

asplx

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #27 Gepost op: 24 september 2011, 18:25:03 »
Zal ik niet doen want dan zijn ze plat voor dat je ze op eet.  ;)

???
Rol jij die op dan  ;D

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Rugtas
« Reactie #26 Gepost op: 24 september 2011, 16:42:03 »
En als je die niet bij je hebt, zou je daar je boterhammen kunnen opbergen. 8)
Zal ik niet doen want dan zijn ze plat voor dat je ze op eet.  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #25 Gepost op: 24 september 2011, 16:39:52 »
Citaat
Oh ja, er kan ook een laptop in.

En als je die niet bij je hebt, zou je daar je boterhammen kunnen opbergen. 8)

Offline Jonny

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 494
  • Geslacht: Man
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
Re:Rugtas
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2011, 16:06:41 »
Dit zal misschien aan mij liggen :) hier wel tevreden gebruikers van lowepro?

Toch wel, ik heb deze (Lowepro Fastpack 350 Rood) en ben er zeer tevreden over.  Past goed tegen de rug en er zit een ventilerende stof.
Ik heb er € 83,50 incluis verzending voor betaald.  Er schiet dan ook nog wat plaats over voor andere dingen.  Voorziening voor drinkbus.
Min : geen voorziening voor statief en geen hoes die alles waterdicht afsluit.  Maar beiden maken voor mij niet uit want ik wordt niet graag nat.
Oh ja, er kan ook een laptop in.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Rugtas
« Reactie #23 Gepost op: 23 september 2011, 21:13:18 »
Daar kan alleen geen laptop in als ik het goed zie :D.

Jawel, maar geen dubbel banden.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #22 Gepost op: 23 september 2011, 21:10:19 »
De Lowepro Backpack Slingshot 300/301  AW is ook een optie!


Daar kan alleen geen laptop in als ik het goed zie :D. Verder zoek ik echt een backpack met 2 schouderbanden.

Sowieso ben ik niet echt een fan van lowepro, ik vind ze wat blokkerig/stijf en niet zo fijn zowel qua comfort/ergonomie als op het gebied van slimme tasindeling en extra vakken enzo. Nu moet ik zeggen dat ze een behoorlijk assortiment hebben dus daar zal ook vast wel wat moois tussen zitten wat ik nog niet heb gezien, maar wat ik tot nu toe heb gezien in de meeste winkels vond ik niet zo. Dit zal misschien aan mij liggen :) hier wel tevreden gebruikers van lowepro?
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Rugtas
« Reactie #21 Gepost op: 23 september 2011, 16:21:36 »
De Lowepro Backpack Slingshot 300/301  AW is ook een optie!

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #20 Gepost op: 23 september 2011, 16:14:30 »
En daar gaan we weer met het euwige tassen dilemma!

Mijn laptoptas is kapot gegaan dus daar moet een nieuwe voor komen. Bijkomende eis is dan uiteraard dat de camera er ook bij past! Dit kan bij mijn huidige (kapotte) tas nog niet dus ik loop altijd moeilijk te doen met een extra snuittas/rugtus etc.

Helaas is mijn laptop wat aan de grote kant ook al is deze slechts 15inch. Bij het passen van de beoogde crumpler half photo cupcake bleek dan ook dat deze te klein was. Een hele hoop andere tassen waren me weer veel te groot en te stijf voor dagelijks gebruik.

Mijn oog is nu gevallen op de Kata DR-467i. Mooie tas, groot laptopvak, mogelijkheid om het cameradeel er volledig uit te halen en open te ritsen zodat gewoon een grote dagrugzak ontstaat. Dit was voor mij ook een eis omdat ik wel eens meer spullen mee moeten nemen en dan de camera thuis laat. Helaas is de tas niet echt gemakkelijk ergens te bekijken, na een aantal reviews te hebben gezien(ook filmpjes) ga ik de gok denk ik maar nemen en 'm bestellen.

Voor zover ik heb kunnen vinden is dit de meest ideale tas voor dagelijks gebruik. Waarmee ik aanzienlijk vaker mijn camera overal bij me zal hebben :)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Rugtas
« Reactie #19 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:33:51 »
Nou we hebben een winnaar!
Vandaag even naar Cameraland geweest in Alkmaar. Met name omdat Clik Elite er toch wel vaak goed uit kwam en zij dat allemaal op voorraad hebben.
Ik wou kijken voor de Venture 30. Na wat passen is er 1 uit gekomen: Clik Elite Nature 35.
Vrij groot, maar gewoon TE comfortabel. Krijg er nog een Chestpack gratis bij (hoewel ik geen idee heb wat ik er mee moet...).
Daarna bij de lokale outdoorwinkel nog een waterzak gekocht, want daar is speciale ruimte voor ;).

Iedereen bedankt! Ben blij met mijn keuze!   8)

Is overigens niet vreemd dat ze alle Click Elites op voorraad hebben  :D
De link tussen Cameraland en Redged (importeur) is overduidelijk. Ed Dorrestijn stond niet voor niets samen met Bart Bel van RedGed in de RedGed stand op de Photokina 2010.
Overigens is ClickElite geweldig qua draagcomfort en RedGed een kwalitatief goed en met name betaalbaar statief.

Buksbeest

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #18 Gepost op: 8 augustus 2011, 20:07:31 »
Genoeg ruimte is er zeker. Ik ben dan misschien niet helemaal tevreden met de huidige tas, maar het merk heeft me wel overtuigd. Ik blijf dus toch wel bij Clik denk ik. Zoals hier onder al gezegd neig ik eventueel naar een crumpler waar ook een laptop in past, maar die ziet er wel veel minder comfortabel uit.

Hadden ze alles op voorraad bij cameraland?

Nét niet alles, de venture 30, waar ik eerst naar wou kijken, hadden ze niet, de Medium Chestpack die ik er gratis bij kreeg was er ook niet.
Er was zaterdag heel veel verkocht en er zou rond 17:00 weer een lading komen. Maar zo lang wou ik ook niet wachten  :D.
Meeste was er wel! Was ook wel gecharmeerd van de opbouw van de Bottlerocket, maar daarbij liet het draagcomfort teveel te wensen over tov de andere tassen.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #17 Gepost op: 8 augustus 2011, 20:03:49 »
Genoeg ruimte is er zeker. Ik ben dan misschien niet helemaal tevreden met de huidige tas, maar het merk heeft me wel overtuigd. Ik blijf dus toch wel bij Clik denk ik. Zoals hier onder al gezegd neig ik eventueel naar een crumpler waar ook een laptop in past, maar die ziet er wel veel minder comfortabel uit.

Hadden ze alles op voorraad bij cameraland?
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Buksbeest

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #16 Gepost op: 8 augustus 2011, 20:01:31 »
Haha ja ieder zijn keus.
Ik heb al gezien dat ik het volledige fotovak niet zal gebruiken, er is teveel ruimte.
Dus die deel ik door midden, kan aan de andere kant mijn Shell (Windjack). Neem dat ook geen ruimte meer in!

Misschien is die nieuwe Lowepro Photo Sport 200 AW wel wat voor jou?  ;)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #15 Gepost op: 8 augustus 2011, 19:58:10 »
Afgezien van dat gefeliciteerd! Want het is echt een heeele mooie tas, en zoooo comfortabel, je kan dat ding helemaal afladen en dan nog voel je er weinig van. Eindelijk is een merk dat snapt hoe je een goede rugtas maakt én ook nog is into fotografie is. Ik heb 'm afgelopen zomer in de USA uitgebreid gebruikt, vooral in de nationale parken, ook ideaal met die waterzak.

Hij is mij alleen net iets te groot, niet de tas die ik lekker even mee pak als ik een dagje ga fotograferen in een stad ofzo bijvoorbeeld. Loop je gelijk met zo'n enorm ding op je rug, als ik hier met die tas de deur uit stap dan denken ze dat ik op vakantie ga ;) Nu heeft dat misschien ook met mijn postuur te maken. Die veel te mooie en te dure tas laat ik nu in ieder geval veel te vaak staan, ik mik dan alles in een goedkope niet-fototas en dat is gewoon zonde (en onhandig).

Daar komt bij dat de K5 een stuk kleiner uitvalt dan de K20. Ik wil in de toekomst meer gaan reizen, compact en licht is dus erg belangrijk. Ik ben nu ook aan het overstappen naar primelenzen. Waar ik eerst nog wel is twijfelde over de maat van de K5 en zelfs een grip heb, ben ik nu helemaal om. Daar hoort dus ook een kleinere tas bij, helaas verander je wel is van gedachten ;).

« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2011, 20:01:46 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Buksbeest

  • Gast
Re:Rugtas
« Reactie #14 Gepost op: 8 augustus 2011, 19:44:53 »
NEEEEEE! Zonde zonde buks....dat is dus precies de tas waar ik vanaf wil ;) Had je voor een aanzienlijk aantal euro's minder over kunnen nemen  ??? Zie je berichtje van 4 augustus nu pas.

Haha, nou als jij hem hier te koop neer zet, zal ik nog wel even een goede review plaatsen  ;)
Waarom wil je er van af? Zonde! Zoooooo'n mooie tas :)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Rugtas
« Reactie #13 Gepost op: 8 augustus 2011, 19:43:20 »
NEEEEEE! Zonde zonde buks....dat is dus precies de tas waar ik vanaf wil ;) Had je voor een aanzienlijk aantal euro's minder over kunnen nemen  ??? Zie je berichtje van 4 augustus nu pas.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels