Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:Voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2011, 18:42:41 »
Was effe offline, maar beter laat dan nooit:

Welkom van een andere (zeer tevreden) K200D-gebruiker!
Valt toch nog heel wat uit te halen, hoor, ook bij weinig licht :)


Veel plezier hier!

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2011, 18:42:41 »

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:55:35 »
Welkom hier Maxim, de enige juiste plaats om nog meer over Pentax te weten te komen met de daarbij behorende Pentax-liefde. Mocht je toch het geld voor een goedkope K-7 hebben liggen, heb dan nog even geduld en ga dan toch voor de K-5, uiteindelijk wil je toch het beste!  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:34:57 »
Hallo Maxim, welkom op dit leerzame en gezellige forum. Wijze collega van je dat hij je een Pentax aanbevolen heeft :D :D. Het feit dat je naar een K7 wil betekent dat je geen spijt hebt van het merk :good:
Veel plezier hier op het forum en met je hobby.

Henk

Buksbeest

  • Gast
Re:Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:34:32 »
Hallo Maxim!

Welkom hier. Altijd gezellig een nieuw lid van onze zuiderburen.
Hoewel de K7 absoluut een goede camera is, is de K5 momenteel ook best gunstig geprijst en daarom ook het overwegen waard.

Verder heb je nu al een mooie set en ben benieuwd naar resultaten.
Voor tips en truuks ocer HDR kan je hier goed terecht, er zitten wat fanatieke HDR-fans hier.

Veel plezier gewenst!

RonHendriks

  • Gast
Re:Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:26:18 »
Welkom hier Maxim. Geniet van je fotohobby.

Wat kost een K-7 nu? Momenteel is de K-5 hier voor 799 euro te krijgen.

Groet Ron.

maximK200

  • Gast
Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:21:30 »
Beste collega fotografen,

Ik ben Maxim, afkomstig uit Lier (Belgiƫ). Ik ben sinds 2008 een trotse eigenaar van een Pentax K200. De objectieven die ik gebruik zijn:
Pentax SMC DAII 18/55 f3.5-5.6 en 50-200 exemplaar. Bij de aankoop van mijn toestel, had ik me voorgenomen in de toekomst een 18-200 van Tamron te kopen, maar daar ik gevoelig ben voor lensfouten heb ik dit maar achterwegen gelaten. Ik had me dan gericht op een 28-75XR Tamron f2.8, maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Ik ben zeer tevreden van mijn lensjes. Hoewel dat wisselen altijd vervelend is.

Ik heb ook al andere lenzen gebruikt zoals: 28-80mm (fullframe) Pentax 3.6-5.6 en 500mm vast spiegelobjectief. Deze had ik geleend van een collega fotograaf die een K20 en IstDL gebruikt.

Het is op aanraden van die collega fotograaf dat ik Pentax gebruik. Vroeger had ik Nikon, en heb er wel wat miserie met gehad dus, zal blijven bij PEntax!

Ik fotografeer vooral landschap, treinen, vliegtuiten, dieren, macro (vlinders, planten,...) op amateurniveau. Hoewel ik me wil verbeteren in de toekomst. In portretten ben ik dus niet thuis! Ik zou vooral in HDR willen fotograferen, op oude verlaten plaatsen etc...

Ik overweeg nu een overstap naar een Pentax K7, waar in Belgiƫ de allerlaatste modellen de rekken uit gaan tegen spotprijzen.
Maar ik ben nog niet helemaal zeker.

Als jullie vragen hebben zeker stellen!