Auteur Topic: Flickr groep  (gelezen 3800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Flickr groep
« Reactie #62 Gepost op: 1 januari 2012, 22:21:36 »
Dank je! Heet je niet TenZ op Flickr? Dan heb je al twee keer gereageerd waarvoor dank. Van de twee reacties van jouw heb ik overigens al weer één gedelete tesamen met de foto die ik niet meer zo goed vond.
Klopt.
In het begin was het voor mij ook alleen een uploadservice cq online album maar ondertussen is het wel "iets" meer geworden :)

Wel eens handig om makkelijk een set van 30-40 foto's te plaatsen in ieder geval.
Ron, not sure of je ervan op de hoogte bent maar bij een gratis account kunnen 3den maar tot 200 foto`s terug zien.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Flickr groep
« Reactie #62 Gepost op: 1 januari 2012, 22:21:36 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #61 Gepost op: 1 januari 2012, 22:19:44 »
Of Flickr dan een geschikt medium is kan ik niet beoordelen.

Wel eens handig om makkelijk een set van 30-40 foto's te plaatsen in ieder geval.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Flickr groep
« Reactie #60 Gepost op: 1 januari 2012, 22:13:20 »
Flickr is wel handig als upload medium voor naar dit forum en voor bekenden van buiten het forum die eens wat foto's van je willen zien.

Qua commentaren is het bij de één erg veel en bij de ander minimaal valt me op. Waar hem dat in zit (kwaliteit van de foto's, zelf actief comments geven, etc.) is me nog niet duidelijk. Hetzelfde geldt voor 500px.com. Ook daar krijgen sommigen veel reacties en sommigen ook niet.

Alwin

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #59 Gepost op: 1 januari 2012, 22:12:25 »
Daar staan nu een paar mapjes van foto's van een sportwedstrijd. Eigenlijk enkel voor de lokale hockeyclub. Ik heb flickr nog niet in mijn routine staan voor het plaatsen van fotoseries verder. Komt misschien nog wel, want is wel eens naar gevraagd. Ik zie dat sommige van die series (van andere fotografen) echter ook redelijk weinig bekeken worden en dan is de waarde ervan ook niet groot.
Voor jou is het veel meer van belang waar en hoe je je foto's plaatst, omdat je semi-professioneel bezig bent (als ik het goed heb). Of Flickr dan een geschikt medium is kan ik niet beoordelen.

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #58 Gepost op: 1 januari 2012, 22:09:06 »
Hoe bedoel je dat?  :(

Daar staan nu een paar mapjes van foto's van een sportwedstrijd. Eigenlijk enkel voor de lokale hockeyclub. Ik heb flickr nog niet in mijn routine staan voor het plaatsen van fotoseries verder. Komt misschien nog wel, want is wel eens naar gevraagd. Ik zie dat sommige van die series (van andere fotografen) echter ook redelijk weinig bekeken worden en dan is de waarde ervan ook niet groot.

Alwin

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #57 Gepost op: 1 januari 2012, 22:02:45 »
Hoe bedoel je dat?  :(

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #56 Gepost op: 1 januari 2012, 22:01:30 »
Heb je zojuist contact gemaakt, dan zie ik ook eens wat foto`s van je  :evil:

O daar staat niks wat heel bijzonder is.

Alwin

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #55 Gepost op: 1 januari 2012, 22:01:06 »
Heb je zojuist contact gemaakt, dan zie ik ook eens wat foto`s van je  :evil:
Dank je! Heet je niet TenZ op Flickr? Dan heb je al twee keer gereageerd waarvoor dank. Van de twee reacties van jouw heb ik overigens al weer één gedelete tesamen met de foto die ik niet meer zo goed vond.

[edit: Mijn reactie hier is per abuis Jacco, omdat ik dacht dat je op mij reageerde maar je reageerde op Ron].
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2012, 22:18:43 door Alwin »

Alwin

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #54 Gepost op: 1 januari 2012, 21:59:33 »
Nee ik bedoel, binnen de Pentax NL groep wordt er niet veel op elkaars foto's gereageerd. De meeste foto's staan daar gewoon blanco zonder commentaar. Binnen het forum hier is meer belangstelling voor geplaatste foto's. Ik geloof inderdaad best wel als je lid wordt van aantal actieve groepen op Flickr dat je een aantal mensen verzameld die regelmatig reageren. Ach, zo belangrijk is Flickr of om het even dit forum ook weer niet.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2012, 22:19:21 door Alwin »

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Flickr groep
« Reactie #53 Gepost op: 1 januari 2012, 21:53:11 »
Heb je zojuist contact gemaakt, dan zie ik ook eens wat foto`s van je  :evil:

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #52 Gepost op: 1 januari 2012, 21:49:57 »
Afentoe een fotootje posten?
Ik wist niet eens dat jij op Flickr zat  :D

Meer evenement gerelateerd, waar ik eens een setje dump.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Flickr groep
« Reactie #51 Gepost op: 1 januari 2012, 21:47:59 »
Afentoe een fotootje posten?
Ik wist niet eens dat jij op Flickr zat  :D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Alwin

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #50 Gepost op: 1 januari 2012, 21:46:41 »
Ja, er wordt alleen maar geplaatst en nauwelijks gereageerd, om maar wat te noemen. Of komt dat omdat ik er pas minder dan een dag lid van ben?

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #49 Gepost op: 1 januari 2012, 21:45:14 »
Ik ben er lid van, maar heb verder geen flauw idee wat ik er mee zou moeten.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Flickr groep
« Reactie #48 Gepost op: 1 januari 2012, 21:43:14 »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Flickr groep
« Reactie #47 Gepost op: 1 januari 2012, 20:34:42 »
Die heeft reeds de foto geplaatst en zich bij de groep gevoegd ;).

@Jacco: Heb onze conversatie even samengevoegd in de eerste post, dus eenieder die zich vrij voelt kan er aan mee doen:
http://www.flickr.com/groups/pentaxforumnl/discuss/72157628661561671/

Bij deze gedaan!

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Flickr groep
« Reactie #46 Gepost op: 1 januari 2012, 18:59:54 »
Ok - veel succes daarmee!
Mijn opmerking was overigens niet vervelend bedoelt hoor ;)!
En het kan natuurlijk ook de andere kant op werken. Mensen die via flickr de weg naar beide forums vinden...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Flickr groep
« Reactie #45 Gepost op: 1 januari 2012, 17:50:28 »
Die heeft reeds de foto geplaatst en zich bij de groep gevoegd ;).

@Jacco: Heb onze conversatie even samengevoegd in de eerste post, dus eenieder die zich vrij voelt kan er aan mee doen:
http://www.flickr.com/groups/pentaxforumnl/discuss/72157628661561671/
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Flickr groep
« Reactie #44 Gepost op: 1 januari 2012, 16:37:55 »
Ik kwam iemand tegen met een K-r en heb een paar comments gepost met de "tekst-regel Pentax-NL" erbij.
Kijken of het gaat werken. Gewoon in de Exif kijken naar wie er met Pentax fotografeert en doorklikken op model. Dan kom je vanzelf bij meer Pentax gebruikers uit.

Je kunt er ook statistieken zien: http://www.flickr.com/cameras/pentax/
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2012, 16:41:02 door Edzo »

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Flickr groep
« Reactie #43 Gepost op: 1 januari 2012, 13:21:16 »
Plus dat je bijv. op het ene forum alleen lid mag worden indien je een (D)SLR hebt. Optio, Q en aanverwante zijn niet welkom en op de flickr groep juist wel, graag zelfs...maar we dwalen een beetje af.

De flickr groep is er dus inderdaad om een poging te doen de selecte groep Nederlandse Pentax gebruikers, bij elkaar te krijgen op flickr(mits ze daar gebruik van maken uiteraard).

Ok - veel succes daarmee!

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Flickr groep
« Reactie #42 Gepost op: 1 januari 2012, 13:14:18 »
Plus dat je bijv. op het ene forum alleen lid mag worden indien je een (D)SLR hebt. Optio, Q en aanverwante zijn niet welkom en op de flickr groep juist wel, graag zelfs...maar we dwalen een beetje af.

De flickr groep is er dus inderdaad om een poging te doen de selecte groep Nederlandse Pentax gebruikers, bij elkaar te krijgen op flickr(mits ze daar gebruik van maken uiteraard).
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Alwin

  • Gast
Re:Flickr groep
« Reactie #41 Gepost op: 1 januari 2012, 13:02:25 »
Ik ben het met Jacco en Snipes eens. De flickr groep pentax NL is breder dan de beide fora en losse pentax gebruikers bij elkaar. Althans dat is het in potentie. Dat er twee Pentax fora bestaan, daar ben ik vrij neutraal over. Dat is van voor mijn tijd hier. Maar leuk dat deze leden elkaars werk ook kunnen waarderen via een andere site, los van eventuele historisch gegroeide onmogelijkheden. Dus ik ben er ook lid van geworden. Leuk!
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2012, 13:20:43 door Alwin »

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Flickr groep
« Reactie #40 Gepost op: 1 januari 2012, 12:54:46 »
Hmm, zie zie het meer als een samenkomst tussen de 2 forums. Ik zie al dat er leden van beide fora lid zijn van deze groep (ik vind de splitsing destijds nog steeds een slecht idee).
Het is een medium om foto`s te delen en contacten te onderhouden. IMHO is flickr een soort van facebook voor fotografen, niet al te serieus maar lekker genieten van de dingen die we met elkaar delen.

Persoonlijk denk ik dat een NL pentax groep op Flickr mss ook een manier kan zijn om nieuwe (en actieve) leden te trekken voor beide fora.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Flickr groep
« Reactie #39 Gepost op: 1 januari 2012, 12:52:34 »
Er zijn ook nog Pentax fotografen in Nederland die niet op de beide forums zitten, wellicht kunnen we die wel bij deze groep krijgen! Dus m.i. vergis je je. En je moét geen lid worden, het mag... ;C
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2012, 12:57:43 door Snipes »
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Flickr groep
« Reactie #38 Gepost op: 1 januari 2012, 12:46:14 »
ik word oud, denk ik, maar ik snap de bedoeling c.q. meerwaarde niet van een dergelijke groep op Flickr ... In het beste geval is het dubbel gebruik voor de twee NL fora.

Ik ben wel lid van enkele groepen op Flickr maar dan in typische niches; pentaxNL lijkt me echter niet echt een niche waarin nog niet zou zijn voorzien door de 2 fora. Of vergis ik me?