Auteur Topic: Tinypic  (gelezen 3451 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:Tinypic
« Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2012, 07:22:14 »
Ik snap echt niet waarom jullie nog langer bij Tinypic foto's willen uploaden wanneer de kwaliteit zo erbarmelijk is...
is Tinypic een heilig iets ofzo?

er zijn voldoende (gratis) alternatieven op de markt aanwezig:

Photobucket
Flickr
persoonlijke webruimte
Fotki
etc.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Tinypic
« Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2012, 07:22:14 »

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Tinypic
« Reactie #40 Gepost op: 7 januari 2012, 14:28:20 »

En wat Tinypic betreft, uploaden werkt nog steeds prima hoor, heb zonet nog een test gedaan.  ;)

Het uploaden gaat idd prima maar het is niet om aan te zien wat er na een dag van je foto overblijft. Zie topic van Hans H: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=24855.0 De 1e is nog maar krap 48Kb en de update is 54Kb . De andere versies via Freebits, fotosop en imageshack zijn alle 3 (dezelfde foto als de update) 361Kb. Bijna 7voudig gecomprimeerd  ???
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 14:38:20 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:TinyPic
« Reactie #39 Gepost op: 7 januari 2012, 10:53:26 »
Ik heb mijn account bij Tinypic onlangs beeindigd.
Je kan ook eventueel gewoon stoppen om via Tinypic nieuwe foto's te hosten, dan krijg je i.i.g. niet van die lege plekken te zien waar eerder een foto stond.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:TinyPic
« Reactie #38 Gepost op: 6 januari 2012, 18:53:19 »
Yup :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Hans H

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1512
  • Geslacht: Man
    • www.flickr.com/photos/hheekelaar/sets/
TinyPic
« Reactie #37 Gepost op: 6 januari 2012, 18:43:10 »
Liep daarnet eens door mijn postings en zag dat er nogal wat foto's die ik (stadaard) via TinyPic gepost heb verdwenen zijn. Niet zo'n heel grote ramp omdat het wat oudere postings zijn, maar toch. Alweer een reden om een alternatief te zoeken?

Groet,
Hans
 
[admin]Je topic heb ik samengevoegd in het reeds bestaande Tinypic-topic! Graag eerst kijken of er al een topic van gelijke strekking bestaat alvorens een nieuw topic te openen.[/admin]
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 10:59:02 door Vulcan »
K-70 | Sigma 17-70 | DA 35 F2.4 | D FA 100 F2.8 WR | Tamron 70-200 F2.8 | Pentax AF-360 FGZ II | Velbon Sherpa 803 | Velbon RUP-L40

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Tinypic
« Reactie #36 Gepost op: 18 december 2011, 16:54:49 »
Ieder bedrijf kan failliet Kirsten, dat is wat anders dan zelf even bepalen dat je een service stopt omdat je er geen zin meer in hebt. Als morgen Ebay omvalt is Paypal ook opeens niet zo veilig meer en moet je maar afwachten wanneer je tegoeden vrij komen. De kans dat zulke bedrijven failliet gaan is echter kleiner dan bij een redelijk obscuur bedrijf dat achter Fotopic zat (Snappy Designs). Flickr is van Yahoo en dus onderdeel van een megagroot bedrijf, Photobucket is in handen van een veel kleiner bedrijf maar heeft wel banden met grote bedrijven als News Corp.


Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:Tinypic
« Reactie #35 Gepost op: 18 december 2011, 01:18:30 »
Voor Photobucket of een Flickr geldt dat niet, die hebben betalende klanten. Tinypic als gratis dienst kan inderdaad zomaar ophouden met zijn diensten.

Dat is nogal kort door de bocht.

Ik weet niet of je bekent bent met fotopic.net, een hosting site voor foto's die je gratis of betalend kon gebruiken.
Helaas voor hen waren er meer gratis dan betalende accounts met dit als resultaat:

Citaat
Dear Fotopic Users

Fotopic and its parent company Snappy Designs Ltd are no longer trading.
Discussions are in progress with a new team to rescue part of its service and the images.

The important points to note:

  • The images that have been uploaded to the Fotopic servers are safe.
  • Our aim is to find a migration path to a new service with similar or better functionality
    than Fotopic and a method for users to export their existing images.
  • We cannot give you a date for this just yet – please subscribe to our newsletter to be updated.
  • Please understand that we cannot answer specific queries at this time, but will be able to
    give more information once we are live with a new service.

Thank you for your understanding.


Mooie woorden maar ondertussen zijn ze toch al enkele maanden definitief offline. Dus vrees ik voor het ergste...

Op BD waren héél wat betalende leden die hun account in de mist zagen opgaan...
Geen prettige ervaring na jarenlang netjes te hebben betaald. Ook ik had een gratis account (gelukkig) en alle foto's die erop stonden
kan ik niet meer terugvinden.
Nu heb ik al een aantal jaar een Flickr Pro account (betalend) en dat kost mij omgerekend €3,- per maand
Kwestie van een veilig gevoel te hebben telkens wanneer je een reeks foto's online gooit.

En wat Tinypic betreft, uploaden werkt nog steeds prima hoor, heb zonet nog een test gedaan.  ;)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Tinypic
« Reactie #34 Gepost op: 16 december 2011, 16:38:27 »
Ik zag foto's van een dusdanig erbarmelijke kwaliteit dat ik mijn naam daar niet meer naast wil zien staan. Ik heb reeds een hele serie topics verwijderd die gekoppeld waren aan tinypicfoto's. Het leven gaat voort en er worden ook nog volop nieuwe foto's gemaakt.
Ach, we weten toch allemaal dat de laatste tijd  Tinypic de kwaliteit van de foto's na verloop van tijd terugschroeft? Oftewel, we kijken jou hier echt niet op aan hoor!  ;)  :D
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

RonHendriks

  • Gast
Re:Tinypic
« Reactie #33 Gepost op: 16 december 2011, 16:25:05 »
Dus waarom afsluiten?

Ik zag foto's van een dusdanig erbarmelijke kwaliteit dat ik mijn naam daar niet meer naast wil zien staan. Ik heb reeds een hele serie topics verwijderd die gekoppeld waren aan tinypicfoto's. Het leven gaat voort en er worden ook nog volop nieuwe foto's gemaakt.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Tinypic
« Reactie #32 Gepost op: 16 december 2011, 16:02:07 »
Ik heb mijn account bij tinypic beëindigd omdat ik de kwaliteit van het getoonde toch niet meer acceptabel vind. Duurt nog enkele dagen, maar dan is het voorbij. Links en rechts staat vast nog wel iets, wat niet meer zichtbaar zal zijn.
Jammer! Al loopt de kwaliteit terug, de foto's blijven het aanzien best waard. Nu zullen er alleen maar kruisjes te zien zijn in je (tinypic)  fototopics. Hierdoor worden die topics volkomen waardeloos. :(
Ik gebruik mijn tinypic account ook alleen maar af en toe, maar het kost geen cent om je account open te laten. Dus waarom afsluiten? Beter iets dan niets!

Gr., Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Tinypic
« Reactie #31 Gepost op: 16 december 2011, 14:27:22 »
Ron, hoe ga je dan meedoen aan een maandopdracht ?  ???
Ik lees in de voorwaarden dat je dan via Tinypic moet insturen.

Met vriendelijke groet,
Albert
Ik heb een paar keer mee gedaan aan de maand opdracht zonder Tinypic account. Je kan zonder ACCOUNT op Tinypic daar toch een foto neerzetten. Alleen het terug vinden is zonder account een beetje moeilijk, dus meteen je URL opslaan en die via een mailtje naar de desbetreffende mod sturen.

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Tinypic
« Reactie #30 Gepost op: 15 december 2011, 21:23:51 »
Ik mis je daar wel een beetje hoor  ::) ;)

Ik ook al een poosje niet meer, maar dat heeft met een kleine fotoblock te maken.
De zin zit er weer in (zeker met de 10-24) maar ik vind het deze maand een voor mij lastig onderwerp.
Maar dadelijk komt er weer een leuke opdracht voorbij, hebben we wel tinypic nodig.

Met vriendelijke groet,
Albert

Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

RonHendriks

  • Gast
Re:Tinypic
« Reactie #29 Gepost op: 15 december 2011, 21:14:42 »
Ron, hoe ga je dan meedoen aan een maandopdracht ?  ???

Daar doe ik al heel lang niet meer aan mee.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Tinypic
« Reactie #28 Gepost op: 15 december 2011, 21:14:04 »
Ron, hoe ga je dan meedoen aan een maandopdracht ?  ???
Ik lees in de voorwaarden dat je dan via Tinypic moet insturen.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

RonHendriks

  • Gast
Re:Tinypic
« Reactie #27 Gepost op: 15 december 2011, 20:48:32 »
Ik heb mijn account bij tinypic beëindigd omdat ik de kwaliteit van het getoonde toch niet meer acceptabel vind. Duurt nog enkele dagen, maar dan is het voorbij. Links en rechts staat vast nog wel iets, wat niet meer zichtbaar zal zijn.

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Tinypic
« Reactie #26 Gepost op: 25 september 2010, 12:14:36 »
Erg, maar dat geldt voor elke site zoals ook Fotobucket en noem ze maar op....


Voor Photobucket of een Flickr geldt dat niet, die hebben betalende klanten. Tinypic als gratis dienst kan inderdaad zomaar ophouden met zijn diensten.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Tinypic
« Reactie #25 Gepost op: 25 september 2010, 11:21:56 »
Dat probleem lijkt weer even overgewaaid. Maar ja zo'n site kan dus gewoon ook zeggen ik stop ermee en gooi de hele inhoud in de prullebak, want dan hoef ik geen storage en geen dataverkeer meer te betalen. Hoe zou je dat vinden?
Erg, maar dat geldt voor elke site zoals ook Fotobucket en noem ze maar op....

RonHendriks

  • Gast
Re:Tinypic
« Reactie #24 Gepost op: 25 september 2010, 09:53:54 »
Ik heb gisteren nog een foto geplaatst via Tinypic.
Wat is nu het probleem eigenlijk?
Dat probleem lijkt weer even overgewaaid. Maar ja zo'n site kan dus gewoon ook zeggen ik stop ermee en gooi de hele inhoud in de prullebak, want dan hoef ik geen storage en geen dataverkeer meer te betalen. Hoe zou je dat vinden?

Alwin

  • Gast
Re:Tinypic
« Reactie #23 Gepost op: 25 september 2010, 08:58:28 »
Ik lees de berichten hier veel te laat ... Ik plaats nog steeds via Tinypic en dat geheel zonder problemen. Wel zie ik dat bij postings uit het verleden veel foto's ontbreken. Dat is wel jammer voor deze site ...

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Tinypic
« Reactie #22 Gepost op: 25 september 2010, 08:50:57 »
Ik heb gisteren nog een foto geplaatst via Tinypic.
Wat is nu het probleem eigenlijk?

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Tinypic
« Reactie #21 Gepost op: 24 september 2010, 23:06:38 »
Citaat
We heard from many of our users in regards to these changes and we appreciate your feedback. Tinypic has restored linking to your images and enabled uploading. Please rest assured no content was removed from the site. We tried to notify users on Tinypic and requested they move their content to Photobucket. Unfortunately this messaging was insufficient and has taken many of our users by surprise and we apologize. Our intent was to begin combining some of the best features of Tinypic and Photobucket, thereby offering users a better experience. Any changes in the future will be better communicated. Once again, we apologize for the inconvenience.


Nu op Tinypic, blijkt wel uit dat ze op den duur toch iedereen over willen hebben naar Photobucket. Mede gelet op die captcha-ellende op Tinypic kan je de volgende stappen van Tinypic maar beter voor zijn.

asplx

  • Gast
Re:Tinypic
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2010, 15:16:14 »
Volgens mij staat er twee keer het zelfde... >:(
Ga maar naar de Fotoemmer.

Groeten,
Ruurd

RonHendriks

  • Gast
Re:Tinypic
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2010, 13:51:18 »
Een grap was het niet denk ik, want ik heb wel een antwoord gekregen van ze.

Dear Ron Hendriks,

Beginning September 23, 2010, Tinypic is no longer accepting uploads from international locations (except United Kingdom, Australia and Canada) and links are turned off.  If you are an international user and have content on Tinypic, you can still view your urls or the content in your account, but only on Tinypic.  To upload, share or link content, please go to Photobucket (www.photobucket.com) to register an account.  You will need to re-upload your content to the Photobucket account and re-link your content but will be able to share and link your images and videos.  We're sorry for the inconvenience and hope that you enjoy Photobucket, our premier image and video site.

We're sorry for the inconvenience but if you create an account on Photobucket, our premier photo and video hosting site and re-upload your content to the Photobucket account, you will still be able to share and link your content as you did on Tinypic.

Thank you!

Your TinyPic Support Team

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Tinypic
« Reactie #18 Gepost op: 24 september 2010, 12:02:08 »
Misschien was het een grap van een hacker? Of moest Photobucket dringend wat nieuwe inkomsten bijeensprokkelen? Of ...?
Hoe dan ook : zelfs als een hosting site betalend is, heb je allicht geen verweer tegen zo'n incident - gratis nog minder (kan dat?)  :D.
Fijn dat Tinypic weer werkt!

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Tinypic
« Reactie #17 Gepost op: 24 september 2010, 10:54:16 »
Jij kunt vast vertellen wat het eigenlijk zou kosten om webruimte en datatverkeer voor foto's hier direct ipv gelinkt te plaatsen?

P.S. vandaag doet tinypic het weer, dus er is wel wer iets verandert in de beslisstruktuur. Blijkbaar kun je toch niet ongestrafd omgaan met je klanten, want ik zou toch zeker de moederclub photobucket ook niet meer vertrouwen als ze met dochter tinypic zo'n stunt uithalen.
Misschien een loos alarm ?