Auteur Topic: Ik wist het wel!  (gelezen 3307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #24 Gepost op: 5 juli 2012, 23:36:18 »
Ik ben het trouwens niet met Speedy eens. Ik zie op het station (waar erg veel toeristen uit China, Japan enz komen) ik zie dan erg veel witte k-x en r camera's.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Ik wist het wel!
« Reactie #24 Gepost op: 5 juli 2012, 23:36:18 »

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #23 Gepost op: 5 juli 2012, 21:33:46 »
Ach... Pentax kan je vergelijken met een Porsche.... die zie je ook niet zo veel vergeleken met een VW Golf die weer te vergelijken is met een Canon of Nikon.  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline SpeedyD27

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #22 Gepost op: 4 juli 2012, 19:55:19 »
het aandeel van pentax is in europa zoals bekent heel klein ...
ik vraag me echt af hoe de verhoudingen in azie liggen .. is daar zicht op?

Ik ga elk jaar naar Thailand maar ook daar zie je bar weinig Pentax. Een enkele winkel heeft wel de Kx of Kr maar geen K5, zelfs de K20 nog zien liggen vorig jaar. (voor erg veel geld)
Ook de Aziatische toeristen (O.a. Chinees, Japans en Koreaans) daar zie je niet met Pentax, toch meer Nikon en Sony.
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Offline PeterL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 566
  • Geslacht: Man
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #21 Gepost op: 4 juli 2012, 16:22:49 »
......... Ik ben dan ook benieuwd naar de stand van Pentax op de Photokina. Als ze een beetje op willen vallen, zullen ze daarin toch echt flink moeten investeren en niet weer met zo een flutstandje langs de kant moeten komen. Zeker als ze naast de K-30 ook nog met de opvolger van de K5 en eventueel een FF gaan komen.

In vergelijking tot Canon (volledige hal "afgehuurd")  en Nikon was de stand van Pentax op de vorige editie van de Photokina weliswaar niet echt groot te noemen.
Maar om het nou een "flutstandje" te noemen.................. :(



Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #20 Gepost op: 4 juli 2012, 14:32:44 »
Amen

Qua objectieven mis ik alleen een macro met een brandpuntsafstand tussen de 150 en 200mm met AF. Handig voor gifslangen.
Ook zijn accessoires als teleconverters, tussenringen met AF etc. niet of moeilijk te krijgen.
;)
DFA100mm... zit wel een stuk glas tussen


Maar de DA*300 zal ook goed kunnen werken, je hoeft immers niet 1:1 macro te hebben toch?
Kijk eens op de Pentax gallery, genoeg fotos van insecten en dergelijk

Ik heb zelf een paar close-ups met de Sigma 100-300, dat werkte ook wel goed, ben benieuwt of we de Sigma 120-300 f/2.8 ook nog krijgen...
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2012, 14:36:45 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #19 Gepost op: 4 juli 2012, 14:08:16 »
Leuk verhaal, maar het lijkt meer op een tevredenheidsonderzoek.

Ook ik ben zeer tevreden met mijn Pentax k5 (en tot voorkort mogelijk nog meer met mijn K10D en heb nu zelfs enigszins spijt dat ik 'm verkocht heb)

In de discussie worden goedkope appels met dure peren vergeleken.
Op de olympische spelen zullen de Canon FF en Nikon FF zwaar de overhand hebben. Waarschijnlijk de Canon nog meer vanwege zijn snelheid.
Daarnaast zijn de super lichtsterke lange lenzen op zo'n evenment noodzakelijk.
Pentax levert dat niet..., Er is geen FF en er zijn ook niet van die super dure lenzen.
Vergelijken is dus onzin.
Het argument van de lenzen wordt ook graag gebruikt door de verkopers van fotozaken.
Ze verkopen graag een instapmodel van Canon of Nikon met als argument dat er een uitgebreider lenzen pakket is.
Ze vergeten er alleen bij te vertellen dat een canon 500 mm f4 rond de 10.000 euro kost en het niet zo gunstig is zo'n lens aan je plastik camerahuis te hangen

Pentax levert een uitstekende (misschien wel de beste) camera voor de verwende amateur/ semi professional tegen een gunstige prijs (K5)met een ruim aanbod van goede lenzen tegen normale tot schappelijke prijzen.
Alleen in dit segment mag je gaan vergelijken; vergeet de professionele camera's.

Ik ben het met allen eens dat er wel wat meer marketing/reclame voor ons merk gebracht mag worden.
Nu is het een ondergeschoven kindje, waar slechts beperkt belangstelling voor is. Gezien het prima product is dit uiterst jammer. In het algemeen kun je wel zeggen dat een Pentaxbezitter heel bewust voor zijn camera gekozen heeft, testen bekeken heeft en vergelijkingen gemaakt.
Je mag het een verkoper eigenlijk niet kwalijk nemen, dat hij dat verkoopt waar de klant weet van heeft.
Cire
Amen

Qua objectieven mis ik alleen een macro met een brandpuntsafstand tussen de 150 en 200mm met AF. Handig voor gifslangen.
Ook zijn accessoires als teleconverters, tussenringen met AF etc. niet of moeilijk te krijgen.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #18 Gepost op: 4 juli 2012, 12:09:10 »
Leuk verhaal, maar het lijkt meer op een tevredenheidsonderzoek.

Ook ik ben zeer tevreden met mijn Pentax k5 (en tot voorkort mogelijk nog meer met mijn K10D en heb nu zelfs enigszins spijt dat ik 'm verkocht heb)

In de discussie worden goedkope appels met dure peren vergeleken.
Op de olympische spelen zullen de Canon FF en Nikon FF zwaar de overhand hebben. Waarschijnlijk de Canon nog meer vanwege zijn snelheid.
Daarnaast zijn de super lichtsterke lange lenzen op zo'n evenment noodzakelijk.
Pentax levert dat niet..., Er is geen FF en er zijn ook niet van die super dure lenzen.
Vergelijken is dus onzin.
Het argument van de lenzen wordt ook graag gebruikt door de verkopers van fotozaken.
Ze verkopen graag een instapmodel van Canon of Nikon met als argument dat er een uitgebreider lenzen pakket is.
Ze vergeten er alleen bij te vertellen dat een canon 500 mm f4 rond de 10.000 euro kost en het niet zo gunstig is zo'n lens aan je plastik camerahuis te hangen

Pentax levert een uitstekende (misschien wel de beste) camera voor de verwende amateur/ semi professional tegen een gunstige prijs (K5)met een ruim aanbod van goede lenzen tegen normale tot schappelijke prijzen.
Alleen in dit segment mag je gaan vergelijken; vergeet de professionele camera's.

Ik ben het met allen eens dat er wel wat meer marketing/reclame voor ons merk gebracht mag worden.
Nu is het een ondergeschoven kindje, waar slechts beperkt belangstelling voor is. Gezien het prima product is dit uiterst jammer. In het algemeen kun je wel zeggen dat een Pentaxbezitter heel bewust voor zijn camera gekozen heeft, testen bekeken heeft en vergelijkingen gemaakt.
Je mag het een verkoper eigenlijk niet kwalijk nemen, dat hij dat verkoopt waar de klant weet van heeft.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2012, 09:32:14 »
Altijd leuk dit soort berichtjes, maar dit komt waarschijnlijk niet bij de gemiddelde consument terecht, en een beginnend hobbyfotograaf zal toch al snel bij canikon uitkomen. Maar voor een Pentax bezitter is dit altijd goed nieuws natuurlijk
SPREAD THE NEWS!!! Zou ik zeggen, en dan juist naar niet-Pentaxbezitters.
Mooi om weer eens een bevestiging te lezen dat we voor een prima merk gekozen hebben!  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #16 Gepost op: 3 juli 2012, 21:30:45 »
Ricoh heeft met Pentax voor om een geduchte concurrent van Canon en Nikon te worden. Dan zal er nog erg veel moeten gebeuren, maar dit soort uitkomsten van onderzoeken zijn wel nuttig.

Was vorig weekend bij een fotograaf in Waalwijk. Alleen maar CaNikon in de vitrine. Was erg teleurgesteld, maar was wel verbaasd dat er een tweetal Pentax pennen op de kassa lagen.
Op mijn vraag waarom hij geen Pentax meer verkocht kreeg ik als antwoord dat geen consument daar interesse voor heeft en hij er begin dit jaar mee is gestopt. Met andere woorden: naamsbekendheid is gewoon erg slecht. Dat zul je dus alleen met veel reclame en publiciteit kunnen veranderen naar mijn idee. Dus daarin is nog een erg lange weg te gaan. Ik ben dan ook benieuwd naar de stand van Pentax op de Photokina. Als ze een beetje op willen vallen, zullen ze daarin toch echt flink moeten investeren en niet weer met zo een flutstandje langs de kant moeten komen. Zeker als ze naast de K-30 ook nog met de opvolger van de K5 en eventueel een FF gaan komen.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #15 Gepost op: 3 juli 2012, 21:22:48 »
Ik zag 'm vanmorgen ook al op het int. forum. Zat nog te dubben om 'm te posten, maar om alles van daar ook hier te linken gaat wat ver. Er staat altijd wel wat interessants tussen.
Maar goed, het staat ook nog op andere plaatsen. Goed bezig!!!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2012, 18:21:51 »
Er zal geen pentax te zien zijn bij de olympische spelen 
Dat zijn allemaal canon 1D X camera's namelijk xD
Er zal denk ik geen fotograaf rondlopen met een Pentax, maar er zal toch ook wel een behoorlijk contingent fotografen rondloopt met een Nikon.  :)
Bij dit soort grote evenementen hebben Canon en Nikon voor hun gebruikers een flink centrum waar ze Proffessional Services leveren en je dus razendsnel geholpen wordt als er iets met je camera of lens is.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2012, 18:08:43 »
was dat niet jou plan om met de K5 te gaan Ron?

In alle redelijkheid is dat niet het allerbeste plan. Voor zulke evenementen is er een back-up centrum van zowel Canon als Nikon. Je kunt daar als lid van hun pro-sectie binnenlopen en dingen laten reinigen, repareren of lenen. Stel je bent bij atletiek, 100m sprint en je wilt een leuke kiek van ene Bolt. Je struikelt en valt, logischerwijs is je 400mm/600mm aan diggelen. Met Pentax (kom je toch al wat mm's te kort) kun je dan niks meer. Je loopt het pro-centrum binnen en 10 minuten later sta je in het stadion met een nieuwe leenlens. Niet dat ik het met een K-5 niet aan zou durven, maar op dat niveau zijn er meer zaken die spelen. Misschien met een 645D.

Voor grote sportagency's mag je ook niet gebruik maken van een merk als Pentax omdat die niet alle futures ondersteund die zij wenselijk achten voor zo'n topevenement. Zoals een functie om bestanden direct door te sturen naar een back-office waar een aantal beeldredacteuren net gemaakt beelden gaan bewerken voor publicatie. Wel kan dat als zelfstandig fotograaf die op andere wijze zijn klandisie bediend.
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2012, 18:12:01 door RonHendriks »

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2012, 17:45:37 »
Dit is natuurlijk een wel erg grote waarheid vrees ik.

Goede reden voor een massale meeting  :D Met een paar honderd Pentax mensen heen gaan en bij elkaar in een vak gaan staan/ zitten :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2012, 17:37:10 »
het aandeel van pentax is in europa zoals bekent heel klein ...
ik vraag me echt af hoe de verhoudingen in azie liggen .. is daar zicht op?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

RonHendriks

  • Gast
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2012, 17:25:39 »
Maarten © zegt (16:18)
Er zal geen pentax te zien zijn bij de olympische spelen 
Dat zijn allemaal canon 1D X camera's namelijk xD

Dit is natuurlijk een wel erg grote waarheid vrees ik.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2012, 17:11:29 »
Toch opvallend dat er ondanks het feit dat je op de diverse Pentax fora allerlei verhalen tegen komt dat de gebruikers klagen over problemen met hun camera in dit soort polls Pentax toch bovenaan komt.
Blijkt maar weer dat de grote meerderheid in stilte dik tevreden is en die paar azijnz...ers aan het kortste eind trekken  :D

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2012, 16:55:05 »
Ik heb hem ook even doorgezet naar een paar Canon en Nikon gebruikers  :D

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2012, 16:16:47 »
Ok, maar dit geeft dus aan hoe tevreden Pentaxgebruikers over hun product zeggen te zijn. Het geeft niet aan hoe Pentax producten zich verhouden tegenover Canon, Nikon of andere merken.

Zelfde verhaal met de Autoweek tevredenheidstrofee. Die ging heel vaak naar de Honda Jazz. Maar dat betekent niet dat een Honda Jazz ook beter is dan een Volkswagen Golf.

Maar het is idd reclame.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2012, 15:41:40 »
Staat nog niet op Tweakers  :(

Heeft iemand een account daar, dan de link even, melden wie weet komt het erop.

Met vriendelijke groet,
Albert
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2012, 15:44:46 door Albert »
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2012, 15:20:56 »
Altijd leuk dit soort berichtjes, maar dit komt waarschijnlijk niet bij de gemiddelde consument terecht,

Wel als we het hard genoeg van de daken schreeuwen  :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5932
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2012, 15:19:30 »
Altijd leuk dit soort berichtjes, maar dit komt waarschijnlijk niet bij de gemiddelde consument terecht, en een beginnend hobbyfotograaf zal toch al snel bij canikon uitkomen. Maar voor een Pentax bezitter is dit altijd goed nieuws natuurlijk

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2012, 14:37:24 »
Haha nice! Dat is nog eens goede reclame! :toppie:

En dan vragen mensen zich nog af waarom ik voor dit kleine merkje gekozen heb.
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2012, 14:43:39 door LennartKm »


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Ik wist het wel!
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2012, 14:32:59 »
Citaat
The overall leader was neither of the big two, though. Ricoh's Pentax brand was ranked the best of all, with a score of 899 points. J.D. Power called out Pentax's DSLRs as having particularly good ratings for durability / reliability / battery life; variety of features; ease of operation; and operation speed.


 :toppie:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline SpeedyD27

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Ik wist het wel!
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2012, 13:03:52 »
Kijk hier wordt ik nu blij van!!!   ;D

http://www.imaging-resource.com/news/2012/07/02/power-to-the-people-dslr-manufacturers-ranked-by-online-purchasers

(Ik hoop dat dit het juiste topic is, ik kon eigenlijk geen andere verzinnen)
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.