Auteur Topic: Beste adresje voor lensdoppen ed?  (gelezen 2798 keer)

Offline amiganut

• Full Member
  • *
  • Geslacht: Man
Re:Beste adresje voor lensdoppen ed?
« Reactie #20 Gepost op: 7 juli 2012, 12:38:12 »
€0,30 is inderdaad niet veel. Maar ik denk dat je dan wel de variant hebt die niet echt makkelijk verwijderbaar is met gebruik van een zonnekap. Helaas moet ik wel de brandstofkosten er bij rekenen als ik naar de locale 2e hands zaak toe ga en dan het risico lopen om net niet dat te vinden wat ik zoek. Dan vind ik de optie om het uit China of Hong Kong te laten komen interessanter. Dan heb ik nieuw en makkelijk materiaal en nog garantie ook. En helaas heb ik nu 1x gebruik moeten maken van garantie (foutief ster filter) en dat werd zonder problemen opgelost. Kreeg gewoon een nieuw exemplaar toegestuurd zonder dat ik er kosten aan had. Zelfs het foutieve filter mocht ik houden.

Mount doppen zouden ook geen probleem moeten zijn. Daar ga ik na mijn vakantie een paar van bestellen. Vind die goedkope doppen die ik bij mijn kitlenzen kreeg niks waard. Heb liever een mount dop die ik er op vast moet draaien dan een die ik er gewoon op kan drukken. Heb al een paar keer een lens uit m'n tas gehaald waar ik de goedkope dop niet meer af hoefde te halen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 7 juli 2012, 12:38:12 »

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #19 Gepost op: 7 juli 2012, 12:29:23 »
Ga eens langs bij je lokale 2de-hands zaak .. ik heb afgelopen week weer 4 lensdoppen voor €0.30 per stuk gekocht ( diverse maten )

De mount doppen die zijn lastiger  ;)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline amiganut

• Full Member
  • *
« Reactie #18 Gepost op: 7 juli 2012, 12:26:12 »
Lensdoppen koop ik persoonlijk, net als veel andere camera accessoires, via ebay uit China of Hong Kong. Allemaal top kwaliteit voor bar weinig. Een verloop ring om een 58mm filter op 52mm filterdraad te schroeven voor nog geen €1,50 thuis. Een diffuser setje voor de popup flitser voor nog geen €1,50 thuis. Een m42 lens naar PK bajonet voor nog geen €5,- thuis (versie die focus tot oneindig toelaat). En ben momenteel nog even aan het wachten op een paar lensdoppen voor  €1,10 per stuk inclusief verzenden.

Het is even iets meer geduld hebben, maar om nou voor dat verloopringetje €15,- te betalen bij de plaatselijke fotografiewinkel vind ik zelf een beetje overdreven. Dan wacht ik liever 2 weken. Ik persoonlijk merk het verschil in kwaliteit niet. En kijk eens voor de grap waar veel originele accessoires gemaakt worden. Daar staat vaak ook "made in china" op.

Offline Machiel84

• Senior Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2012, 09:27:15 »
Dat zijn mooie prijzen. Iemand slechte ervaringen met deze verkoper? Anders ga ik er maar een paar halen.
Pentax K10d | DAL18-55mm | XR Rikenon 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 40mm f1:2.8 | RMC Tokina 80-200mm f1:4 | SMC Takumar 135mm 1:3.5 | Pentax-F 28-80mm f1:3.5-4.5

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2012, 16:42:22 »
Ik kwam dit op marktplaats tegen:

http://link.marktplaats.nl/559783325

Goede tip. Bijna voor niets  :D

Offline D1N0

• Senior Member
  • **
  • prutser
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2012, 15:34:28 »
Ik kwam dit op marktplaats tegen:

http://link.marktplaats.nl/559783325

K (5,10d)-AF zooms 17-70+70-300+18-55+28-105. MF zooms 35-105+75-205+70-210. AF primes 35+50. MF primes 20+24+28(2x)+35(3x)+50(6)x+55(2x)+58(2x)+85mm+100mm-macro-105-135(5x)+200(3x)+300

Offline Boebels

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
« Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2012, 22:33:11 »
Die Ed is verschrikkelijk arrogant, vind zichzelf vreselijk goed en bijdehand. OK, hij heeft een leuke fotozaak opgezet, maar er zijn meer ondernemers die iets leuks hebben opgezet en die zijn daarbij wel normaal blijven doen.
In 2010 op de Photokina met Bart Bel en hem staan praten, eigenlijk met Bart, over de Click Elite rugzakken. Mijn foto vriend was daar erg in geïnteresseerd. Toen hij hoorde dat ik met Pentax fotografeer wist hij te melden dat dit merk niets was en nergens toe zou leiden en vanaf dat moment sprak hij niet meer met me. Bizar. Toen we paar minuten later bij de buurman stonden te kijken naar rugzakken, kwam Ed naar de standhouder toe en vertelde hem dat hij beter geen tijd aan ons kon besteden, aangezien we toch niet van plan waren iets te kopen.
Zo iemand heeft dus geen respect voor mensen in zijn algemeenheid en al zeker niet voor potentiële klanten. Als je Pentax niet ziet zitten, verkoop het dan ook niet zou ik denken.
Al is het de laatste zaak in Nederland die Pentax verkoopt, mij zie je daar niet.

Ernstig als mensen zo zijn!
Idd een beetje respect kan geen kwaad. Zal hem niet veel goeds op brengen op de lange duur.

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2012, 14:46:53 »
Wat een mafkees die Ed, weet ook gelijk welke merken ik nooit moet kopen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2012, 13:07:00 »
Ha! Is mij ook al gebeurd ja,met Ed dus. Heb er wel mijn K-5 gehaald maar een leuke ervaring was het niet. Ga volgende keer toch shoppen bij ons mede-forumlid, had me dat toen al voorgenomen.

Die Ed is verschrikkelijk arrogant, vind zichzelf vreselijk goed en bijdehand. OK, hij heeft een leuke fotozaak opgezet, maar er zijn meer ondernemers die iets leuks hebben opgezet en die zijn daarbij wel normaal blijven doen.
In 2010 op de Photokina met Bart Bel en hem staan praten, eigenlijk met Bart, over de Click Elite rugzakken. Mijn foto vriend was daar erg in geïnteresseerd. Toen hij hoorde dat ik met Pentax fotografeer wist hij te melden dat dit merk niets was en nergens toe zou leiden en vanaf dat moment sprak hij niet meer met me. Bizar. Toen we paar minuten later bij de buurman stonden te kijken naar rugzakken, kwam Ed naar de standhouder toe en vertelde hem dat hij beter geen tijd aan ons kon besteden, aangezien we toch niet van plan waren iets te kopen.
Zo iemand heeft dus geen respect voor mensen in zijn algemeenheid en al zeker niet voor potentiële klanten. Als je Pentax niet ziet zitten, verkoop het dan ook niet zou ik denken.
Al is het de laatste zaak in Nederland die Pentax verkoopt, mij zie je daar niet.

newmikey2

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2012, 12:59:01 »
Brrrrr......Cameraland.
Die hebben het zo goed met zichzelf getroffen en sinds Ed Dorrestijn me bijna uit stond te lachen dat ik met Pentax fotografeerde koop ik uit principe daar niets.
Een erg arrogante kwast.

Ha! Is mij ook al gebeurd ja,met Ed dus. Heb er wel mijn K-5 gehaald maar een leuke ervaring was het niet. Ga volgende keer toch shoppen bij ons mede-forumlid, had me dat toen al voorgenomen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2012, 09:02:11 »
Cameraland.nl  geen verzendkosten

Brrrrr......Cameraland.
Die hebben het zo goed met zichzelf getroffen en sinds Ed Dorrestijn me bijna uit stond te lachen dat ik met Pentax fotografeerde koop ik uit principe daar niets.
Een erg arrogante kwast.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2012, 08:46:55 »
Tussen de 2 en 4 dollar voor een lenscap bij dealextreme. Is volgens mij al wel eens eerder op het forum over geschreven ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Boebels

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
« Reactie #8 Gepost op: 20 mei 2012, 08:34:33 »
Cameraland.nl  geen verzendkosten

Offline Pruneau

• Full Member
  • *
    • Miniaturensite
« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2012, 12:49:50 »
Zo, spulletjes zijn reeds geleverd, netjes met het UPS busje van bij cameranu.nl
Ik heb een 'namaak' lensdop besteld van JJC (prijs 6,95€) die prima past, een originele lensachterdop van Pentax die natuurlijk ook past (prijs 9,95€), en een rubberen JJC schroefdraad-zonnekap (14,95€) die misschien net iets te ver vooruitsteekt in 35 mm stand, maar verder wel dienst zal doen, en je kan ze makkelijk wegklappen.  Wel opletten hoe je ze er terug afschroeft, want bij mij kwam er een stuk lens los ipv de zonnekap.

Al bij al tevreden, en zeker met levering ed.  De kwaliteit van de JJC producten ga ik even aanzien, al lijkt de lensdop echt prima.  Levering naar Belgie met UPS was 5,46€, da's echt schappelijk!

Offline Machiel84

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2012, 11:47:43 »
Als het wat weet denk ik dat veel mensen het hier willen weten. Gebeurt nog regelmatig dat mensen dat zoeken hier.
+1
Pentax K10d | DAL18-55mm | XR Rikenon 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 40mm f1:2.8 | RMC Tokina 80-200mm f1:4 | SMC Takumar 135mm 1:3.5 | Pentax-F 28-80mm f1:3.5-4.5

Offline Pruneau

• Full Member
  • *
    • Miniaturensite
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2012, 22:19:41 »
Heb iets gevonden online, eens kijken hoe dat gaat.

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2012, 21:28:00 »
Tja het is net geweest...maar als je geduld hebt tot de volgende Fotograficabeurs koop je ze voor een habbekrats

Henk

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2012, 18:29:57 »
De meeste foto zaken hebben van die algemene lensdoppen voor de voorkant, gaat op filter maat dus 62mm.
Als je Pentax wilt hebben dan kan je ze bestellen waarschijnlijk, SRS microsystem in the UK heeft ze op voorraad, weet niet of een winkel in nederland ze heeft.
Voor de vattingkap is wat moeilijk SRS heeft die ook zeker te weten maaar winkels hier?
SRS heeft ook trouwens zonnekappen van Pentax.

Gewoon even Chris een mailtje sturen met welke lens je hebt, waarschijnlijk kan die je wel helpen.
Ik weet wel dat origineel Pentax spul niet goedkoop is :(
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2012, 18:21:40 »
Kringloopwinkels al langs geweest ?

hebben vaak wel doppen in een bakje liggen.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Pruneau

• Full Member
  • *
    • Miniaturensite
Beste adresje voor lensdoppen ed?
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2012, 14:06:38 »
Hoi, ik heb een tweedehands pentax A lens met 67 mm draad, en er zat een oude opsteeklensdop op, die er telkens afligt als ik de lens uit mijn tas pak.  Bovendien is de achterlensdop ook al niet echt passend: die mot ik er met mijn nagels afhalen.  Ten derde  ontbreekt de zonnekap, en die is toch wel nodig.
Bestaat er nog een adres was je originele stukken voor dergelijke lenzen kan bekomen? Of  passen moderne lensdoppen en zonnekappen daar ook op?

De lens is een A 35-105 f3.5.  Een filter zit er ook nit op, maar dat ga ik even zo laten, anders kosten de accessoires me  meer dan de lens zelf.