Auteur Topic: Kerklandschap  (gelezen 999 keer)

jorisbens

• Gast
Re: Kerklandschap
« Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2012, 12:34:34 »
Kwestie van smaak  ;)
Het surplus aan voorgrond in het origineel leidt af van het kerkje, het gras/graan is dominanter in mijn ogen.

Zonder het lullig te bedoelen: de foto is al niet heel spannend, het kerkje is (voor mij) te weinig zichtbaar om het echt spannend te maken, verder is de lucht is wat eentonig zonder wolken. 
Dit soort scenes moet je fotograferen op het juiste moment, bv bij het late avondlicht, vroeg in de morgen met een beetje nevel of tijdens een wegtrekkend regenfront. Gewoon net even anders dan het gewone standaard daglicht. En natuurlijk is dat niet altijd mogelijk, daar weet ik alles van :)

Je woont daar in de buurt? Dan zou ik zeker een keer terug gaan in de herfst als er wat gebladerte is verdwenen. Of winter met sneeuw...dit is echt zo`n locatie waar je elke dag een mooie landschapsfoto kan maken, zeker met het mooi avondlicht in Denemarken.

Inderdaad, het is zeker geen spannende foto. En je hebt gelijk, ik zal er op een ander moment nog eens naar toe moeten gaan :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2012, 12:34:34 »

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
« Reactie #5 Gepost op: 1 augustus 2012, 17:59:59 »
Bedankt  :) Wat minder onscherpe voorgrond maakt het beeld inderdaad wat rustiger, maar misschien ook wat saaier?
Kwestie van smaak  ;)
Het surplus aan voorgrond in het origineel leidt af van het kerkje, het gras/graan is dominanter in mijn ogen.

Zonder het lullig te bedoelen: de foto is al niet heel spannend, het kerkje is (voor mij) te weinig zichtbaar om het echt spannend te maken, verder is de lucht is wat eentonig zonder wolken. 
Dit soort scenes moet je fotograferen op het juiste moment, bv bij het late avondlicht, vroeg in de morgen met een beetje nevel of tijdens een wegtrekkend regenfront. Gewoon net even anders dan het gewone standaard daglicht. En natuurlijk is dat niet altijd mogelijk, daar weet ik alles van :)

Je woont daar in de buurt? Dan zou ik zeker een keer terug gaan in de herfst als er wat gebladerte is verdwenen. Of winter met sneeuw...dit is echt zo`n locatie waar je elke dag een mooie landschapsfoto kan maken, zeker met het mooi avondlicht in Denemarken.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2012, 12:43:21 »
Ik vind de beide cadrages wel iets hebben. Kwestie van smaak welke je de voorkeur geeft.

Belangrijkste is wel dat deze scene hebt opgemerkt en er de fotografische mogelijkheden van zag.  Zoals Jacco opmerkte: 3 lagen met een contrasterend kerkje:  mooi en eenvoudig.
Dus: prima foto!

jorisbens

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2012, 10:04:44 »
Bedankt  :) Wat minder onscherpe voorgrond maakt het beeld inderdaad wat rustiger, maar misschien ook wat saaier?

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2012, 15:42:39 »
Laten we voorop stellen dat een landschap in portretformaat een lastig iets is, dus wat dat betreft mooi gedaan. :)
Ik snap wat je zag, de 3 lagen en kleuren en het contrast van het gebouwtje maar persoonlijk vind ik hier wat teveel voorgrond aanwezig. Ook is het gebouwtje een tikkeltje overbelicht waardoor de rest wat donker is uitgevallen. Het gebouwtje in het midden en boven de horizon maakt het wat onevenwichtig en hij staat een tikkeltje schuin.

Met uw permissie (als je het niets vind haal ik `m direct weg) ben ik zo vrij geweest je foto even te lenen en heb er een snelle aanpassing op gedaan:

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

jorisbens

• Gast
Kerklandschap
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2012, 15:03:48 »
Ik vond dit wel een geslaagd landschap, vooral de simpelheid van de foto spreekt mij aan.
Ik was niet zeker van de compositie, dus heb ik zelf wat verschillende crops uitgeprobeerd, maar ik blijf de ongecropte foto verkiezen.
Wat vinden jullie ervan?