Auteur Topic: Boek kopen? (laatste voorproefje Vietnam)  (gelezen 1296 keer)

Offline jjw

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re: Boek kopen? (laatste voorproefje Vietnam)
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2012, 00:17:28 »
Waren de boeken niet zwaar in je rugzak Jordy?  ;) :)
Ik begrijp dat hij ze alleen als pakket verkoopt met zo een touw er omheen?

Haha nee, gewoon per stuk hoor. Zou een mooie zijn :)
Ik heb overigens niets gekocht, had de originele Lonely Planet al uit Nederland meegenomen en ben verder niet zo'n boekenwurm. Meer van de foto's en de films ;)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2012, 00:17:28 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2012, 21:13:13 »
Mooie foto en bij dat soort landen hoort voor mijn gevoel ook een rommelige achtergrond en die mag dan ook best wat "schuin" staan.
Dat schuine past ook inderdaad mooi bij de stapel boeken die de andere kant op helt.
"Hard" vind ik nogal meevallen, ook dat past in de scene/compositie naar mijn idee.
Inderdaad echte straatfotografie en past geheel in stijl bij Azië.

Waren de boeken niet zwaar in je rugzak Jordy?  ;) :)
Ik begrijp dat hij ze alleen als pakket verkoopt met zo een touw er omheen?

Offline jjw

• Super Pentaxian
    • flickr stream
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2012, 01:43:00 »
Ik vind de foto erg druk/rommelig. Ik zou de verkoper in een andere achtergrond geplaatst willen zien. Nu kan je zeggen dat je dat niet voor het uitkiezen hebt.... tja....
Ik denk dat de verkoper wel een stukje op weg moest met dit pakket.

Jammer.

Ja, dit is natuurlijk wel 'moment' fotografie. Je ziet iets en dat wil je 'nu' vastleggen. De verkopers komen op je af en dat is precies wat hier gebeurt. Ga je zo iemand volgen dan kan je het natuurlijk wel vergeten dat je een 'echte' foto krijgt, dan krijg je of een gemaakte glimlach en een pose, of een bose hand voor de camera. De 21mm lens kan een heel persoonlijk perspectief geven, maar dan moet je ook dichtbij, stiekem van een afstandje kan dus niet en met een telelens krijg je een hele andere foto.

Mijn tactiek met dit soort foto's was spotten vanaf een paar meter, camera in de aanslag, de persoon tegemoet lopen, 1 seconde snel de camera naar voren, klik klik 2 of 3 foto's, direct doorlopen zonder om te kijken. Dan krijg je in die ene seconde vaak net dat echte moment of een blik in de camera.

De drukke achtergrond en die felle kleurige huizen is typisch Vietnam, persoonlijk maakt dat voor mij de plaat, zeker in combinatie met de drukke/kleurige boeken. Als ik er iets aan mocht veranderen, dan zou ik de achtergrond iets meer out of focus willen zien, maar de lens gaat helaas maar tot F/3.2, F/1.8 had hier zeker niet misstaan en had de foto wellicht iets rustiger kunnen maken met behoud van de kleuren en met iets meer isolatie van de persoon.

Bedankt voor de reactie :)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2012, 22:26:51 »
Ik vind het mooi uit het leven gegrepen Jordy.
Mooi gezien en een sprekende plaat. Bewerking is inderdaad vrij hard, maar dat had je al gezegd.
Kun je de "normale" ook eens plaatsen ter vergelijking?

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2012, 21:44:22 »
Ik snap het commentaar niet ... deze verkoper komt mij totaal niet vreemd over ... hij en zijn omgeving passen bij elkaar toch ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2012, 14:43:08 »
Nou, ik vind de foto best wat hebben ook al is het wat druk.
Mijn eerste blik ging gelijk naar de centrale figuur met zijn stapel boeken.
Daarbij zie je mn de geel en groene kleur van de achtergrond, die het goed doet.
Pas daarna viel me op dat het wat druk is, maar door de onscherpte stoorde het me niet direct.

Altijd bijzonder dat je na het lezen van een ander commentaar juist wel direct die achtergrond merkt.
Je eerste blik kun je alleen maar doen, als je niet vooringenomen kijkt naar iets.
Voor dit soort foto vind ik hem geslaagd en de bewerking de moeite waard.

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2012, 13:40:50 »
Ik vind de foto erg druk/rommelig. Ik zou de verkoper in een andere achtergrond geplaatst willen zien. Nu kan je zeggen dat je dat niet voor het uitkiezen hebt.... tja....
Ik denk dat de verkoper wel een stukje op weg moest met dit pakket.

Jammer.

Offline jjw

• Super Pentaxian
    • flickr stream
Boek kopen? (laatste voorproefje Vietnam)
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2012, 13:11:09 »
Ik ben min of meer door de foto's van Vietnam heen. Hierbij nog een laatse voorproefje. Ook hierbij weer een wat extremere bewerking. Bij de meeste van dit soort heftigere bewerkingen maak ik ook wel een 'neutrale' versie.

Overal op straat proberen mensen je dingen te verkopen, zo ook stapels met (gekopieerde) boeken. De foto is vanuit de heup geschoten, de camera omhoog halen heeft op deze afstand meestal geen positief effect. De foto heb ik bewust wat scheef laten staan, dit geeft wat meer dynamiek mee aan de foto, zeker in combinatie met de stapel boeken.

IMGP2510 by Jordy Wubbels, on Flickr

Binnenkort een of meerdere topics met een kleine collectie/selectie van mijn foto's van mijn reis.
K3 II | K3