Het is sinds een jaar of vijf een vast ritueel om bij de Roparun te gaan kijken.
Voor de enkeling die dit niet kent, het is een hardloopevenement waarbij het hoofddoel is geld in te zamelen voor de kankerbestrijding.
Tegenwoordig wordt er gestart in Parijs en Hamburg en loop je in estafettevorm ruim 500 km hard, in ongeveer 40 - 45 uur.
De eerste keer ging ik omdat een collega meeliep en ik me bij het doel van kankerbestrijding het nodige kan voorstellen (mijn vader is er ook aan overleden).
Daar heb ik nooit spijt van gehad en de hele familie gaat tegenwoordig mee, de laatste 3 jaren gaan we naar Barendrecht.
Dat is het punt waar lopers uit Hamburg en Parijs bij elkaar komen om het laatste stuk naar de Coolsingel af te leggen.
Ik ken geen ander evenement met zo'n goede sfeer en zo'n gevoel van saamhorigheid bij deelnemers en publiek.
Mocht je nog nooit de moeite genomen hebben om te gaan kijken, kan ik het je echt aanbevelen.
De nachtelijke doortochten in Belgische dorpen zijn legendarische festijnen, maar in elk willekeurig dorp zit je goed.....