Auteur Topic: Brug over het AlbertKanaal  (gelezen 561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boebels

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1062
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
Re: Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2013, 07:59:26 »
Dit is idd wel een "Eviz-object"  :D
Kun je je naar hartelust op uitleven en als dit maar 'even-snel-tussen-door' was... :clap2:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2013, 07:59:26 »

Offline jeffrl

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2013, 21:21:49 »
Leuke brug en mooie foto`s.
Voor mij spreekt 1 en 3 me het meeste aan.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2013, 18:41:30 »
TnX!
Deze foto is idd genomen vanaf de "belgische" zijde, eerste zijweg van dat slingerweggetje.

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2013, 11:32:41 »
Jij kart wat af zo zeg !, Ben hier zelf twee zomers geleden nog geweest op de fiets tijdens lang weekendje maastricht, maar toen maakte ik nog foto's met m'n telefoon  :-[  Er zijn inderdaad nog wel andere standpunten mogelijk denk ik zo, van deze serie vind ik 2 de leukste.
Trouwens aan de 'belgische' kant zit ook nog een heel mooi slingerweggetje dat heel steil omhoog gaat met wat wandelpaden in de buurt die mogelijkheden bieden voor hele mooie landschapsfoto's, .....dacht ik,..wil daar zeker weer eens heen, heerlijk om rond te fietsen daarzo.
Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2013, 19:23:44 »
Leuk reeksje. foto 3 spreekt me het meest aan.
Op Belgium Digital kommen ook regelmatig foto's van deze brug (die ik toevallig zelf ken) door. Er zijn mmoie beelden bij wanuit een lager standpunt, waarbij het draaiende wegdek en de zijkant van de brug het decor vormen. Een creatief iemand als jij moet zich er zeker kunnen uitleven.

TnX! Wellicht moet ik eens gaan kijken op belgiumdigital.... ;)
Ik ben zelf ook nog niet zo tevreden met de gekozen standpunten....De foto's zijn geschoten op weg naar huis en wellicht met te weinig tijd en aandacht voor het onderwerp.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2013, 19:13:05 »
Leuk reeksje. foto 3 spreekt me het meest aan.
Op Belgium Digital kommen ook regelmatig foto's van deze brug (die ik toevallig zelf ken) door. Er zijn mooie beelden bij wanuit een lager standpunt, waarbij het draaiende wegdek en de zijkant van de brug het decor vormen. Een creatief iemand als jij moet zich er zeker kunnen uitleven.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2013, 19:27:43 door zoran »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Brug over het AlbertKanaal
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2013, 19:02:26 »
De brug over het Albertkanaal bij het dorpje Kanne (B) nabij Maastricht.
De brug heeft een totale lengte van 275 m en een hoofdoverspanning van 97 m. De brug biedt ruimte aan een rijbaan in iedere richting en een voet- en fietspad. De twee
vlakken van de hangkabels liggen tussen de rijbaan en het voetpad. Het dek hangt via de hangers aan de hoofdkabel. De hangers zijn bevestigd aan dwarsbalken die tussen de
twee liggers liggen en dit geheel vormt de langsligger van de brug. Het dek is een traditionele orthotrope staalplaat met trapeziumvormige verstijvingen en om de 3,7 meter
dwarsliggers.

1. met nog voldoende blauw in de lucht

Kanne by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr


2. zelfde standpunt maar iets later

Kanne by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr


Het was wellicht beter geweest om nog iets verder en hoger door te lopen voor een ander standpunt, meet vanaf de zijkant....maar dat is voor een volgende keer
Nog wel van nabij de parkeerplaats een foto geschoten...het was al aardig donker geworden
3.

Kanne by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr