Auteur Topic: Vraagje over iMovie  (gelezen 1235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2013, 23:09:45 »
Muziek is niet te horen in de zaak  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2013, 23:09:45 »

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #20 Gepost op: 18 april 2013, 23:05:53 »
En inmiddels draait het filmpje in de vandaag opnieuw geopend snack 2000.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ld1MEmW3Qyw#!

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2013, 15:07:09 »
Om verborgen bestanden / mappen in Finder-vensters weer te geven:

Open Finder
Open de map Hulpprogramma's en start het programma Terminal,
Kopieer en plak de volgende regel er  in:

defaults write com.apple.Finder AppleShowAllFiles YES


Druk op return
Houd nu 'alt' op het toetsenbord ingedrukt en klik met de rechtermuisknop op het pictogram Finder
Klik op Start opnieuw

Je ziet nu alle verborgen bestanden en mappen. Als je klaar bent, voert je de bovenstaande stappen opnieuw uit. Vervang echter het terminal commando  door:

defaults write com.apple.Finder AppleShowAllFiles NO



Denk er wel aan dat behalve de indexbestanden er nog veel meer verborgen bestanden en mappen zijn.  Die zijn niet voor niets verborgen. Blijf daar van af tenzij je je mac opnieuw wil installeren.    En... windows op een mac is net als hardop vloeken in een kerk!  ;D

BertHermans,

Mijn dank is groot, door deze aanwijzing is het gelukt  :toppie:
Hij blijft nu de hele dag doorlopen  :D

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #18 Gepost op: 10 april 2013, 18:04:04 »
Je kunt ook nog het programma blueharvest , http://www.zeroonetwenty.com/blueharvest , installeren.  Dat zet een prefpane in je systeemvoorkeuren en van daaruit kun je dan de verborhen bestanden verwijderen van je USBsticks en andere externe schijven. Het is niet gratis maar je mag het 15 dagen gebruiken. genoeg tijd om je presentatie te maken.  Op torrent-sites is het ook te vinden.

Beetje druk met andere dingen op dit moment maar ik ga dit proberen ,
Ik kom er op terug.. :)
« Laatst bewerkt op: 10 april 2013, 18:07:10 door kdj »

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #17 Gepost op: 10 april 2013, 14:40:07 »
Je kunt ook nog het programma blueharvest , http://www.zeroonetwenty.com/blueharvest , installeren.  Dat zet een prefpane in je systeemvoorkeuren en van daaruit kun je dan de verborhen bestanden verwijderen van je USBsticks en andere externe schijven. Het is niet gratis maar je mag het 15 dagen gebruiken. genoeg tijd om je presentatie te maken.  Op torrent-sites is het ook te vinden.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #16 Gepost op: 10 april 2013, 14:24:01 »
Om verborgen bestanden / mappen in Finder-vensters weer te geven:

Open Finder
Open de map Hulpprogramma's en start het programma Terminal,
Kopieer en plak de volgende regel er  in:

defaults write com.apple.Finder AppleShowAllFiles YES


Druk op return
Houd nu 'alt' op het toetsenbord ingedrukt en klik met de rechtermuisknop op het pictogram Finder
Klik op Start opnieuw

Je ziet nu alle verborgen bestanden en mappen. Als je klaar bent, voert je de bovenstaande stappen opnieuw uit. Vervang echter het terminal commando  door:

defaults write com.apple.Finder AppleShowAllFiles NO



Denk er wel aan dat behalve de indexbestanden er nog veel meer verborgen bestanden en mappen zijn.  Die zijn niet voor niets verborgen. Blijf daar van af tenzij je je mac opnieuw wil installeren.    En... windows op een mac is net als hardop vloeken in een kerk!  ;D

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #15 Gepost op: 10 april 2013, 13:00:04 »
klopt, het zijn index-bestanden die spotlight gebruikt om bestanden snel te kunnen vinden op je computer.
Die kun je ongestraft verwijderen, het verwijderen heeft geen invloed op de uitvoering van het bronbestand.

Weet je een manier om dat te verwijderen op de imac ?
Windows heb ik wel draaien op de imac maar loopt heel slecht en moet er eens opnieuw op.

Nogmaals steek ik de usb in de pc zie ik het niet, doe ik de usb in de tv leest die hem wel..

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #14 Gepost op: 10 april 2013, 12:46:30 »
Ook dan verschijnen die rare extra bestandjes met underscore.
....
.... De oorzaak is waarschijnlijk OSX.

klopt, het zijn index-bestanden die spotlight gebruikt om bestanden snel te kunnen vinden op je computer.
Die kun je ongestraft verwijderen, het verwijderen heeft geen invloed op de uitvoering van het bronbestand.

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #13 Gepost op: 10 april 2013, 12:41:11 »
Ik zal vandaag even aan de slag,  ;)
Dat van Stefan zal ook prima werken maar mijn engels is niet zo dat ik daar uitkom, kan ik wel vragen aan iemand thuis maar het moet toch op een makkelijker manier te doen zijn..

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2013, 12:36:12 »
Zou je eens willen testen of je het bestandje onder Windows (verkenner) de file zichtbaar kunt maken en dan verwijderen? Volgens mij moet het dan gewoon werken.
Niet vergeten om onzichtbare files zichtbaar te maken! Even googlen hiervoor want Windows is niet helemaal mijn ding.
In de Verkenner van Windows XP:  Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> Verborgen bestanden en mappen -> weergeven.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #11 Gepost op: 10 april 2013, 00:22:13 »
kan je ook met OSX, doormiddel van wat codes.
www.alappin.com/2013/01/13/show-hidden-files-on-mac-os-x/
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #10 Gepost op: 9 april 2013, 22:19:53 »
Zal ik morgen even gaan proberen , je hoort nog van me.

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #9 Gepost op: 9 april 2013, 21:37:28 »
Zou je eens willen testen of je het bestandje onder Windows (verkenner) de file zichtbaar kunt maken en dan verwijderen? Volgens mij moet het dan gewoon werken.
Niet vergeten om onzichtbare files zichtbaar te maken! Even googlen hiervoor want Windows is niet helemaal mijn ding.

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #8 Gepost op: 9 april 2013, 21:32:10 »
Via een kennis heb ik dit vandaag ook besproken, ik ben nu zover dat als ik het zelfde bestandje in Power Point open en dan gelijk weer opslaan als 'mijn eerste project' me teen bestand naam pptx dan wil het wel op tv, alleen zie de tv het twee bestandje wel weer maar na 1 a 2 sec begint hij nu weer te spelen bij het eerste filmpje.
Het nadeel nu is dat je elke keer wel op je tv scherm een paar sec ziet staan "bestand niet leesbaar'

Ik zal even uitleggen waarom ik dit graag goed wil hebben.

Ik maak voor een snackbar regelmatig productie foto's voor folders en posters. nu willen ze in hun zaak een tv scherm hangen waarmee ik dan de foto's via een slideshow kan laten draaien, bv welke aanbiedingen er zijn.
Mijn idee was dat ik gewoon via iMovie een slideshow kan maken en dan hup de usb in de tv en klaar is Kees  ;) , het is niet de bedoeling dat ze elke keer aan het einde van de slideshow steeds op start moeten drukken.


Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #7 Gepost op: 9 april 2013, 21:16:40 »
Klopt op de tv ziet hij twee bestanden, maar druk ik heb in de pc dan speelt hij gewoon 1 bestand af, volgens mij zie ik op de usb maar is bestand als ik de usb in de pc stop, [zie eerste bijlage]

Ik zal eens kijken of ik meer kan vinden op de usb , via pc..
het is inderdaad een verborgen bestand wat je onder OSX niet ziet maar onder bijvoorbeeld Windows (en dus je tv ook) wel ziet verschijnen. Zelf heb ik dat ook als ik media files via het netwerk naar mij media speler kopieer. Ook dan verschijnen die rare extra bestandjes met underscore.
Deze files kan ik op mijn mediaspeler verwijderen en vervolgens heb ik nergens meer last van.
Een hele tijd geleden heb ik onder Windows deze files ook een keer moeten verwijderen en vervolgens had ik nergens meer last van. De oorzaak is waarschijnlijk OSX.

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #6 Gepost op: 9 april 2013, 16:17:28 »
Klopt op de tv ziet hij twee bestanden, maar druk ik heb in de pc dan speelt hij gewoon 1 bestand af, volgens mij zie ik op de usb maar is bestand als ik de usb in de pc stop, [zie eerste bijlage]

Ik zal eens kijken of ik meer kan vinden op de usb , via pc..

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #5 Gepost op: 9 april 2013, 16:02:56 »
Dus als ik het goed begrijp ziet je computer het tweede bestand niet en de TV de tweede bestand wel.
Is dit een verborgen bestand misschien, kan je het zichtbaar maken op de computer dan kan je wat meer informatie vaak zien.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #4 Gepost op: 9 april 2013, 13:04:04 »
Ik heb even een foto gemaakt van mijn tv, hier zie het menu wat ik zie als ik de usb stick in de tv druk.

Boven in zie je staan mijn eerste project, op de afstandsbediening kan ik nu aangeven herhalen, als het eerste filmpje is afgelopen wat 2;35 min duurt dan gaat gaat hij naar het project daaronder, maar dan staat er ineens kan project niet lezen  :(. ik snap ook niet waar dat tweede project wegkomt, ja het is wel aangemaakt door iMovie maar het wil dus niet werken.
Het zelfde filmpje heb ik gezet op dvd en dan gebeurd ook dit zelfde.

Bijlage is voorbeeld wat ik zie op tv..

http://i1082.photobucket.com/albums/j364/kdj-fotografie/IMG_3967-1.jpg

En op het scherm van de tv zie je iemand met camera.... dat ben ik zelf  :D :D  :D

kdj4

  • Gast
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #3 Gepost op: 9 april 2013, 12:49:19 »
Als ik de usb stick nu in de pc doe zie ik op de usb stick staan, 'mijn eerste project.mov'  ik heb het dus zelf geen naam gegeven.

Op de pc laat ik hem spelen via quick time player en daar speelt hij wel steeds door, dus is het afgelopen dan speelt hij weer opnieuw af.


Zie bijlage, dit zie ik op de usb stick..

http://i1082.photobucket.com/albums/j364/kdj-fotografie/Schermafbeelding2013-04-09om124614.png

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Vraagje over iMovie
« Reactie #2 Gepost op: 9 april 2013, 12:37:31 »
Maakt iMovie dat bestand aan?
Zal handig wezen als je een exntensie voor ons heb, dan kan je precies opzoeken waar het bestand voor dient en waar het vandaan komt.

Mijn vermoede gaat uit dat de TV soort van lijst bij houd waar de film bijvoorbeeld is gebleven of zoiets dergelijk.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

kdj4

  • Gast
Vraagje over iMovie
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2013, 10:29:51 »
Ik heb even de volgende vraag voor de mensen die iMovie wel eens gebruiken.

Nu zet ik in iMovie bv 20 foto's, zet er muziek onder en maak er dus een slideshow van.
Zet de film op usb en druk de usb in de usb aansluiting van de tv.
Voor ik op play druk kan ik aangeven dat ik de slideshow steeds weer wil zien, dus op herhalen, nadat ik de 20 foto's [slideshow] heb gezien gaat het programma naar de volgende bestand die hij dan niet kan lezen, het bestand heeft de zelfde naam als de eerste waar de foto's in staan. dit bestand heb ik niet zelf gemaakt maar op de één of andere manier maakt hij dit wil aan, wat inhoud dat hij de eerste film met 20 foto's niet wil herhalen zonder weer de afstandsbedinging  weer te pakken en terug gaan naar film 1 waar weer die 20 foto's in staan.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is ?  :-\  en ik hoor graag een oplossing  :dankk2: alvast