Auteur Topic: pixopolitan.com  (gelezen 482 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: pixopolitan.com
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2013, 22:20:24 »
Net de PDF door genomen.

Hun hebben voor 2 jaar exclusief de rechten over de foto's of je verlies alle rechten als je speciaal voor een klant foto maakt wanneer de klant die foto exclusief wilt hebben. Je verdien er dan wel meer aan.

Ik vindt het een lastig geval, het concept is leuk maar ik twijfel wat je verdient met de foto wel hoog genoeg is.
Het kan leuk zijn als je foto populair is maar je hobby is weg want je mag de foto nergens anders plaatsen voor 2 jaar.

Als ik uit gaat dat je voor een klant exclusief een foto maakt dan moet je er 5 leveren en word jou foto gekozen dan krijg je €275.
Je ben één dag kwijt met het maken van de foto, 2 of 3 voor het bewerken en dan als je de foto heb geleverd mag jij ze voor 2 jaar niet gebruiken en is het nog maar afwachten of je geld krijgt.

Voor mij is dit een nee.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2013, 22:34:24 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: pixopolitan.com
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2013, 22:20:24 »

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: pixopolitan.com
« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2013, 08:05:04 »
Ik ken het niet, maar wat ken ik nou wel  :laugh: , je krijgt commissie, maar wie houdt de rechten over de foto als ie is toegevoegd aan hun site ?, er zijn nogal wat van die clubs die zich op deze wijze goedkope stock proberen toe te eigenen.

Aan de andere kant: als je kan volstaan met niet je allerbeste shots zou het best nog wel eens leuk kunnen zijn, lijkt een kleine versie van istockphoto als ik het zo lees. En het is ook zo dat er tegenwoordig zo vreselijk veel aanbod is dat het niet verkeerd is om te proberen wat muntgeld op te pikken, want echt foto's verkopen voor dikken knaken....daar hoor je zelfs doorgewinterde pro's over klagen dat dat tegenwoordig zelden meer voorkomt, dan zal je het van opdrachten moeten hebben.

gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
pixopolitan.com
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2013, 21:36:08 »
Wie kent/of heeft ervaring met www.pixopolitan.com

Ik kreeg via Flickr de volgende mail

[...]
I manage the relationship with Pixopolitan's photographers, the first website specialized in the sale of photographic art of major world cities !
I am contacting you because I came accross your great pictures of Amsterdam on FlickR !

They perfectly reflect the kind of pics we are looking for at Pixopolitan and I would be glad to have you as part of our community of photographers.
Amateur or professional photographer, there are many advantages to being part of the community :

• You benefit from Pixopolitan exposure and showcase your talent to an audience keen on urban photographs.
• You can take part in call to actions in your city (Check out the way it works : HERE). Pixopolitan Photographers English Version
• You get a commission each time one of your photographs is sold.
_______

If you are interested in this opportunity and you are willing to subscribe, it is quick and simple :
• You fill out the form HERE. http://www.pixopolitan.com/en/inscription-photographe.html
• You can upload up to 10 of your best shots.
• A panel evaluates them takes and gives you an answer a few days later.
If at least one of your photos is kept, you will be part of the community and will be able to keep on uploading pics every 2 weeks.
I hope that you feel like joining us ! Please check out our facebook page to get to know us better :https://www.facebook.com/pixopolitan
And feel free to contact me for any further information, it would be a pleasure to answer your questions !
I look forward to having you on board soon :-)
[...]


Klinkt allemaal wel leuk natuurlijk, maar is het wel een betrouwbare club?