Auteur Topic: pimpelmees koolmees en een heggenmus  (gelezen 955 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: pimpelmees koolmees en een heggenmus
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2013, 21:43:58 »
Lekkere serie, maar vooral nummer één is erg fraai!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2013, 21:43:58 »

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2013, 18:46:22 »
Sluit me bij de anderen aan  :)

Leuk om ook de heggemus te zien van dichtbij. Ken hem vooral van het typische vroege voorjaars-gesjirpzang.

Jan.

ik heb hem nu voor het eerst goed gezien en vast kunnen leggen,in eerste instantie dacht ik een mus maar de kop was anders van kleur en dat trok mijn verdere aandacht
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2013, 17:09:45 »
Sluit me bij de anderen aan  :)

Leuk om ook de heggemus te zien van dichtbij. Ken hem vooral van het typische vroege voorjaars-gesjirpzang.

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2013, 17:07:17 »
Mooie serie,volg Snipes met de pimpelmees.
Maar ook de heggemus is een mooi plaatje zeker als je weet dat ze bij het minste weg zijn,altans bij mij. :D
De ring is een teken dat ze gemerkt is door een natuur vereniging,aan de hand van die ring die een unieke nummer  heeft kan men zien wat deze vogels doen.
Vooral dan  de trek-gewoontes van gemerkte vogels.
Zo is een ijsvogel in mijn streek geringt die een jaar later dood werd aan getroffen in Allicante(Spanje) wat toch een hele prestatie is zeker daar men dacht dat ijsvogels ter plaatse bleven.
Het klein grut word gevangen met netten en andere zoals de jongen van roofvogels in de nest.Niet iedereen mag dit trouwens hoor,daar gaat een opleiding van vijf jaar over eer men een licentie krijgt.
Bij gekweekte vogels zijn er andere ringen die men over de voet van de vogel schuif als ze nog heel jong zijn,dit zijn gesloten ringen en die kan men dus bij oudere vogels niet aanbrengen.
Dit om in het wild levende vogels te beschermen,wat vooral bij roofvogels niet helpt.
Laatst nog een artikel gelezen dat er miljoenen euro's mee gemoeid zijn.
Vooral Sicilié zou zo Havikarend,lannerval,Slechtvalk enz naar andere landen Italie,Frankrijk,Belgie(jawel) en de landen van het Midden-Oosten smokkelen.De roofvogels komen dan terecht bij valkeniers(voor de jacht) bij pseudo-valkeniers(roofvogelshows) en bij verzamelaars.Het is zo erg dat men 77 vrijwilligers gedurende de broedseizoen heeft opgetrommel om aan nestbewaking te doen en dit 24/24 en 7op7.
Info Mens & vogel (Vogelbescherming Belgie)
Voor wie meer wilt weten kan eens kijken bij de link onder,vooral het Malta gebeuren is verschrikkelijk. :( >:(
 http://www.vogelbescherming.be/site/index.php?option=com_content&view=category&id=59&Itemid=153

zo dat is een hele heldere uitleg, bedankt! en zal ook dat stukje van de vogelbescherming even doornemen hier bij ons in het noorden lopen de liefhebbers van de weidevogels nogal te steggelen met de liefhebbers van de roofvogels en daar zijn een aantal roofvogels de dupe van geworden

Mooie serie met heel scherpe platen. Bij de 2e vind ik het wel jammer dat de tak uit het hoofd komt en het vele gebladerte maakt hem ook wat druk.

ik zei nog tegen dat koolmeesje van he joh schuif eens op,hij stak zijn tong uit en vloog weg tja dan deze maar  ;) (maar je hebt wel gelijk)

en voor allen, bedankt voor de reacties
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2013, 18:41:23 door ouwedeur »
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2013, 15:01:42 »
Mooie serie met heel scherpe platen. Bij de 2e vind ik het wel jammer dat de tak uit het hoofd komt en het vele gebladerte maakt hem ook wat druk.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2013, 11:13:31 »
Hele mooie serie Peter :good:

Offline Alien

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2013, 09:43:28 »
Mooie serie! Vooral de pimpelmees en ringmus (lekker scherp)
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline VanMar

• Pentaxian
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2013, 03:03:46 »
Mooie serie,volg Snipes met de pimpelmees.
Maar ook de heggemus is een mooi plaatje zeker als je weet dat ze bij het minste weg zijn,altans bij mij. :D
De ring is een teken dat ze gemerkt is door een natuur vereniging,aan de hand van die ring die een unieke nummer  heeft kan men zien wat deze vogels doen.
Vooral dan  de trek-gewoontes van gemerkte vogels.
Zo is een ijsvogel in mijn streek geringt die een jaar later dood werd aan getroffen in Allicante(Spanje) wat toch een hele prestatie is zeker daar men dacht dat ijsvogels ter plaatse bleven.
Het klein grut word gevangen met netten en andere zoals de jongen van roofvogels in de nest.Niet iedereen mag dit trouwens hoor,daar gaat een opleiding van vijf jaar over eer men een licentie krijgt.
Bij gekweekte vogels zijn er andere ringen die men over de voet van de vogel schuif als ze nog heel jong zijn,dit zijn gesloten ringen en die kan men dus bij oudere vogels niet aanbrengen.
Dit om in het wild levende vogels te beschermen,wat vooral bij roofvogels niet helpt.
Laatst nog een artikel gelezen dat er miljoenen euro's mee gemoeid zijn.
Vooral Sicilié zou zo Havikarend,lannerval,Slechtvalk enz naar andere landen Italie,Frankrijk,Belgie(jawel) en de landen van het Midden-Oosten smokkelen.De roofvogels komen dan terecht bij valkeniers(voor de jacht) bij pseudo-valkeniers(roofvogelshows) en bij verzamelaars.Het is zo erg dat men 77 vrijwilligers gedurende de broedseizoen heeft opgetrommel om aan nestbewaking te doen en dit 24/24 en 7op7.
Info Mens & vogel (Vogelbescherming Belgie)
Voor wie meer wilt weten kan eens kijken bij de link onder,vooral het Malta gebeuren is verschrikkelijk. :( >:(
 http://www.vogelbescherming.be/site/index.php?option=com_content&view=category&id=59&Itemid=153
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2013, 03:08:28 door VanMar »
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2013, 20:20:46 »
Mooie serie hoor! Vooral de pimpelmees!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline ouwedeur

• Pentaxian
  • **
  • i shoot raw.
    • mijn website
pimpelmees koolmees en een heggenmus
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2013, 19:45:40 »

pimpelmees (anistes caeruleus) bleu tit by peter ijdema, on Flickr

koolmees (Parus major) great tit by peter ijdema, on Flickr

Heggenmus (Prunella modularis) Dunnock by peter ijdema, on Flickr

had het geluk dat ik bij mijn ouders vanuit de voortent deze foto's kon maken,het zal wel een raar gezicht geweest zijn dat er zo'n lens (sigma 150-500) door een tentflap stak.
maar er viel me wat op aan de pimpelmees hij of zij is geringd het valt op deze foto niet zo erg op maar op een ander die ik gemaakt had wel,
weet iemand hier misschien ook wat dat voor doel heeft gehad of is deze gekweekt?

google before you tweet
www.psajfotos.nl