Auteur Topic: reinier sijpkens en z'n muziekboot  (gelezen 928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5932
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: reinier sijpkens en z'n muziekboot
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2013, 19:34:07 »
De voorgaande reacties gelezen hebbende en de foto`s gezien te hebben kan ik wel zeggen dat het meer is dan zomaar plaatjes schieten van een bootje. De weersomstandigheden in acht nemende en de keuze van lens met daarnaast diverse kleuren licht heb je er voor mij een paar leuke platen uit weten te halen. En het feit dat je zo`n tafereeltje niet dagelijks ziet maakt het nog interessant ook. Ik denk dat er niet veel mensen aanwezig waren die met betere foto`s zijn thuisgekomen van dit evenement.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: reinier sijpkens en z'n muziekboot
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2013, 19:34:07 »

Offline Topgun1984

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
  • If it flies, It's worthy to Photograph
Re: reinier sijpkens en z'n muziekboot
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2013, 19:16:26 »
Hopelijk kan je me feedback op jouw feedback waarderen ;). Iso was BTW varierend van 3200 t/m 4000 zonder flits

Misschien uniek in Nederland en omstreken, maar de foto's kunnen mij niet echt bekoren helaas.

Alle foto's: Ik snap dat het leuk is dat hij op een boot zit, maar ik zou het water wat donkerder houden.

1. Wat mij de aandacht trekt zijn de lichte vlekken links en rechts, probeer eens een vierkante crop. Dit straalt zobizo meer rust uit, en zorgt ook voor een wat duidelijkere aandacht naar de man. Daarnaast is zijn gezicht wat licht. Als je het geheel iets donkerder maakt valt het drukke water(zie opmerking hierboven) zobizo al iets minder op en is zijn gezicht mooier belicht :)

Dit expres gedaan ivm de regen die er viel, hoe nietig een man kan zijn op een plas water in de regen. en hoe zwart wil je het water hebben? nu zie je tenminste dat het nog water is ipv niets :D.

2. Hier vind ik de reflectie bovenin erg leuk, ondanks dat hij niet perfect in het midden zit. De paarse randjes van de uitgebeten witte vlekken om de boot heen(purple fringing) zou ik wel even weghalen ;)

Purple fringing? Er hing blauwe blacklight onder die brug en als er iets heel lastig te bewerken is is het dat wel. Ik snap je punt, maar dit is pure reflectie van die lampen en zou het plaatje te niet doen als je dit weg zou halen.

3. Waarom heb je hier een diafragma van f7.1 gebruikt en een sluitertijd van 1/60? Als je dat anders zou doen zou de foto niet bewogen zijn, en op de afstand waarvan je fotografeert is de scherptediepte nog groot genoeg op een diafragma van f4. Scheelt een bak licht/sluitertijd.

Omdat mijn Sigma 150-500 (zonder OS) niet op F4 kan en ik het diafragma iets moet knijpen om er scherpe resultaten uit te halen.

4.Mooi belicht! Hier vind ik zeker de ruis in het water wat storend. Heb je de foto eerst wat onderbelicht en daarna opgetrokken?
Vind de "ster" op zijn trompet erg leuk, zou hem alleen wel iets croppen dat links de halve microfoon weg is :)

Misschien wel, maar dan had je ook een plaatje op de boot gehad die voor de helft was en dat vond ik het dus weer net niet waard.


Wel bedankt voor de eerlijke mening en visie :)
« Laatst bewerkt op: 16 september 2013, 20:15:56 door Topgun1984 »
Pentax K-5; Pentax K-x; SMC DAL 18 - 55 MM kitlens; SMC DA 55-300 MM; Sigma APO 150-500mm F5-6.3

Offline Topgun1984

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
  • If it flies, It's worthy to Photograph
reinier sijpkens en z'n muziekboot
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2013, 00:45:15 »
Uniek in Nederland en daarbuiten. Reinier Sijpkens met z'n muziek boot de notendop. Foto's gemaakt tijdens het Lingehaven concert te Gorinchem

1# Een bijzonder mens.


2# Met een passie voor muziek


3# Zelfs met een schelp weet hij de mensen te amuseren


4# Multitasking den top. Trompet speler, Draai organist en kapitein

Pentax K-5; Pentax K-x; SMC DAL 18 - 55 MM kitlens; SMC DA 55-300 MM; Sigma APO 150-500mm F5-6.3