Auteur Topic: ik ben nieuw en stel me even voor  (gelezen 723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2014, 21:38:41 »
Welkom Marga,

Steeds meer Brabanders hier  :)

*ist Ds ben ik ook digitaal mee begonnen, toch een hele mooie camera voor zijn tijd.
Ik vind dat de RAW beelden echt heel goed zijn en weinig nabewerking nodig hebben. Ja de camera is ondertussen wel achterhaald door verschillende types, de K5 en K3 zijn weer een heel stuk verder.

Ik weet niet welke Tamron je hebt, maar de 90 mm Macro is wel een van de scherpste in zijn prijsklasse en een stukje daarboven.

Gaat allemaal goed komen als ik je introductie zo lees.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2014, 21:38:41 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2014, 13:44:42 »
Welkom op het forum en veel plezier hier Marga.

Even een andere vraag:

Onder welke naam kan ik dit forum vinden op de tapatalk app?
Onze forum beheerder (vvo = Johan) is momenteel bezig om uit te zoeken hoe hij tapatalk goed aan de praat kan krijgen met onze forum software. Als hij het goed werkend heeft zal er hier vast wel een mededeling over verschijnen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Anton

  • Newbie
  • Berichten: 19
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2014, 12:36:50 »
Welkom Marga op dit leerzame en leuke forum!
Groet, Ton.

margam

  • Gast
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2014, 08:48:38 »
Ja lijkt me leuk om jullie te ontmoeten, zal het doorgeven aan Wim,  de andere pentaxfan. Dan kunnen we eens afspreken en misschien een keertje op pad met de camera's,  :D Jullie maken prachtige foto's. Zeker het HDR vind ik mooi en niet over-the-top zoals je zo vaak ziet.

Even een andere vraag:

Onder welke naam kan ik dit forum vinden op de tapatalk app?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2014, 20:58:00 »
Bedankt voor jullie leuke reacties. Wat leuk om gelijk mensen van Fotoclub Drunen tegen te komen hier :D

Ik zit inderdaad bij ps4fun. Nog niet zo lang maar wel lang genoeg om de wereld weer met "foto-ogen" te bekijken en enthousiast met deze hobby bezig te zijn. Er is behalve mij nog maar 1 persoon met een Pentax bij de club. Dus uitwisselen van informatie gaat meestal over technieken en minder over het toestel.

Bij de Fotoclub Drunen zijn Henk en ondergetekende ook de "enige" Pentax gebruikers. In het dagelijks bestuur is Pentax overigens voor 67% vertegenwoordigd, in het voltallig bestuur voor 40%  8)
Maar goed, beter dan geen één Pentax gebruiker toch?  ;D
Wellicht leuk een keer een "lokale Pentax meet" te organiseren om zo meer Pentax gebruikers te leren kennen?
Naast Henk en ondergetekende woont Patrick ook in de directe omgeving. Wellicht om ideeën op te doen voor de nieuwe camera die je zoekt.
Henk heeft een K5 en een K01, Patrick een K5 en ik heb een K5IIs en een K3.

margam

  • Gast
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2014, 20:44:25 »
Bedankt voor jullie leuke reacties. Wat leuk om gelijk mensen van Fotoclub Drunen tegen te komen hier :D

Ik zit inderdaad bij ps4fun. Nog niet zo lang maar wel lang genoeg om de wereld weer met "foto-ogen" te bekijken en enthousiast met deze hobby bezig te zijn. Er is behalve mij nog maar 1 persoon met een Pentax bij de club. Dus uitwisselen van informatie gaat meestal over technieken en minder over het toestel.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2014, 19:39:32 »
Welkom Marga op dit leerzame en gezellige forum!

Inderdaad leuk iemand op het forum te zien van "een dorp verder". Ik zie dat je bij PhotoShootForFun zit. Zoals Henk hiervoor al aangaf zitten wij bij Fotoclub Drunen.
Net even op je website gekeken, mooie foto's, zeker de macro foto's. Heel erg mooi!! Ben benieuwd hoe je dat zo voor elkaar krijgt.

Groet uit het pittoreske Elshout,
Edzo
« Laatst bewerkt op: 18 april 2014, 19:45:33 door Edzo »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2014, 18:47:52 »
Hallo Marga, welkom op het forum. Weer iemand uit de buurt, de Langstraat heeft stiekem heel wat Pentaxers rondlopen. Bij welke club ben je gegaan, PS4fun of Vlijmen? Zelf zit ik bij fotoclub Drunen, ook in de buurt. Je gaat hier vast nog wat opsteken. Ik wens je veel leesplezier op het forum en vooral plezier in de fotografie, die je zo te lezen aan het her ontdekken bent.

Gr. Henk

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2014, 17:41:32 »
Je site heeft zeker hele mooie tere beelden, zeker in de macro categorie zie ik hele mooie dingen.
Als je dan ook nog een nieuwere camera gaat gebruiken, zou het nog mooier kunnen worden.
Veel plezier en verwen ons gerust met de mooie dingen die je maakt!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2014, 17:31:11 »
welkom Marga, mooi werk op je sites.

RonHendriks

  • Gast
Re: ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2014, 16:47:17 »
Welkom hier op het forum en heel veel fotoplezier. Genoeg camera's om uit te zoeken, dus daar zit altijd wel een mooie opvolger voor jou tussen.

Groet Ron.

margam

  • Gast
ik ben nieuw en stel me even voor
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2014, 16:44:54 »
Wat fijn dat ik nu dit forum heb ontdekt  :)

Ik ben Marga en woon in het Brabantse Nieuwkuijk, 52 jaar en webontwerpster, webbouwer & hoster.
De liefde voor fotografie is al als kind door mijn vader ontstaan. Hij maakte prachtige natuurfoto’s en dia’s en heeft me veel geleerd. We zaten samen vaak in de doka op zolder om de zwart/wit foto’s af te drukken. Mooie tijden waar ik regelmatig aan terugdenk.

Een doka heb ik niet meer. De analoge Pentax (van mijn vader geerft in 1994) ligt nu in de kast en ik ben in 2009 overgestapt naar de digitale variant, de Pentax *ist Ds omdat de lenzen van de analoge Pentax hierbij behouden konden worden. Intussen zijn deze aangevuld met een Tamron macro- en telelens omdat ze lichter in het gebruik zijn en dus makkelijker mee te nemen. Toch ben ik niet helemaal blij met deze lenzen wat scherpte betreft.

Net zoals bij het schilderen en bij mijn werk als webdesigner/webbouwer geef het plezier van het scheppen, in welke vorm dan ook, mij erg veel plezier en vervulling.

Sinds kort ben ik bij de fotoclub gegaan hier in mijn dorp omdat ik veel kennis miste over het technische aspect van het fotograferen. Ik was meer bezig met het beeld en het onderwerp dan met de scherptediepte, lichtbalans enz. Nu ik dat heb ontdekt ben ik in een nieuw soort wereld gekomen en ben eigenlijk helemaal niet meer tevreden over mijn oude werk ;) Dus daarom lijkt me dit forum ook zo fijn. Leren van anderen, vragen kunnen stellen en werk delen en (laten) beoordelen.
Ik hou van macro, natuur, mensen, alle mooie dingen die je tegenkomt onderweg en wil wat meer gaan doen (durven dus...) met straatfotografie.

Ook zou ik liever op een hogere resolutie willen fotograferen dus ik ben wel aan het uitkijken naar een opvolger van deze camera.

Vriendelijke groet,
Marga

wat foto's staan hier: www.margameesters.nl
mijn webwerk staat hier: www.internet-meesters.nl