Auteur Topic: Pentax op professional imaging  (gelezen 1792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #18 Gepost op: 4 april 2014, 11:31:14 »
Die laatste vergelijking is echt onzin. De K50 is ruim 2x zo duur...  Argumenten prima, maar dan graag wel een klein beetje realistisch...
Klopt, maar we hadden het hier even over dat de K50 als instaplevel zou worden gezien. Dat is dus niet zo.
Een beter vergelijk is "onze" instapcamera, de K500, tegen de instappers van Canon en Nikon. Die liggen qua prijs aardig bij elkaar in de buurt. En daar tegen doet de Pentax K500 het heel prima.

Drie reviews op ePhotoZine:
http://www.ephotozine.com/article/canon-eos-1100d-digital-slr-review-16085
http://www.ephotozine.com/article/pentax-k-500-digital-slr-review-22469
http://www.ephotozine.com/article/nikon-d3100-digital-slr-review-15000

Edit: We dwalen overigens onderhand flink af van het onderwerp van dit topic. Zullen we maar weer on-topic gaan?  ;)
« Laatst bewerkt op: 4 april 2014, 11:36:37 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #18 Gepost op: 4 april 2014, 11:31:14 »

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #17 Gepost op: 3 april 2014, 22:44:21 »
Die laatste vergelijking is echt onzin. De K50 is ruim 2x zo duur...  Argumenten prima, maar dan graag wel een klein beetje realistisch...
Je hebt gelijk maar ik wilde niet prijs vergelijken maar demonstreren wat het verschil is met een echt instapmodel. Dat zie je toch wat voor 'n specs wij voor lief nemen. Persoonlijk ben ik blij dat Pentax zich niet aan de bodem van de markt waagt.
Verliefd op de K-1

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #16 Gepost op: 3 april 2014, 21:03:58 »
Die laatste vergelijking is echt onzin. De K50 is ruim 2x zo duur...  Argumenten prima, maar dan graag wel een klein beetje realistisch...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #15 Gepost op: 3 april 2014, 20:29:58 »
Eens met Vulcan. Uit mijn hoofd drie dingen die de K50 heeft die je nóoit op een instap model vindt: weather sealing, 100% pentaprism huis! twee draaiwieltjes. Zelfs de K500 is geen echte instapper. De laatste die het wel was was de K-r.

Zie hier een vergelijk tussen de K50 en een echt instapmodel: http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Pentax-K-50
Verliefd op de K-1

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #14 Gepost op: 3 april 2014, 19:33:52 »
In alle testen van fotobladen, en dan bedoel ik niet Zoom, wordt hij als instap DSLR beschouwd en genoemd.
En wetende welke (minimaal op midrange aps-c nivo) kwaliteiten de camera heeft, onderschrijf je zulke uitspraken? Oftewel zie jij de K50 op gelijk nivo als een Canon EOS 1100D en Nikon D3100?  ::)

Ik heb er trouwens een paar tests op nagekeken, en die bekeken de K50 als midrange model:

* ePhotozine: The K-50 sits very comfortably in its niche as a mid-level DSLR, offering a vast array of colour options, a 100% pentaprism finder and weather and dust resistance. Coupling this to a very high level of performance and we have a winning combination of features. Value for money is in no doubt.
* DxOMark: Semi-Pro DSLR
* Steves-digicams.com: Pentax announced the K-50 DSLR, their latest mid-level DSLR


....en er zullen heus wel een paar reviewsites zijn die de K50 "entry-level" vinden, maar die weten klaarblijkelijk niet waar ze het over hebben.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #13 Gepost op: 3 april 2014, 18:39:23 »
Nee, de instapcamera van Pentax is de K500. En de K50 is ook zeker geen instapcamera ala een Canon EOS 1100D of Nikon D3100
In alle testen van fotobladen, en dan bedoel ik niet Zoom, wordt hij als instap DSLR beschouwd en genoemd.

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #12 Gepost op: 3 april 2014, 18:34:27 »
Instapcamera: een dgitale " agfa" click/clack!!!!
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #11 Gepost op: 3 april 2014, 17:14:07 »
De K-50 heeft veel goede eigenschappen maar het is en blijft de instap-dslr van Pentax. 
Nee, de instapcamera van Pentax is de K500. En de K50 is ook zeker geen instapcamera ala een Canon EOS 1100D of Nikon D3100
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Topgun1984

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
  • If it flies, It's worthy to Photograph
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #10 Gepost op: 2 april 2014, 21:36:49 »
Ik moet zeggen dat ik me zeer vermaakt heb in de beurs.

-Met de 645D gespeeld (wat een beest)

-K3 met 560MM getest (WAT SCHERP IS DIE LENS!!!)

-WG-3 getoetst, dit ivm dat ik iets wil wat op een GoPro lijkt, maar je er wel wat meer mee kan doen

Al met al een HELE positieve ervaring voor mij en hebben mij verzekerd dat de stand volgend jaar groter en prominenter aanwezig zal zijn (we shall see).
Pentax K-5; Pentax K-x; SMC DAL 18 - 55 MM kitlens; SMC DA 55-300 MM; Sigma APO 150-500mm F5-6.3

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #9 Gepost op: 1 april 2014, 12:12:24 »
De K-50 heeft veel goede eigenschappen maar het is en blijft de instap-dslr van pentax.   Al die gekleurde dingen zijn leuk als je kinderfoto's moet maken op een kinderfeestje of bij een cursus fotografie op een basisschool of vakantriekamp.
Wat kan een K5 dan dat een K50 niet kan? Die kleurtjes is een gimmick, dat geef ik je maar dat doet je af aan de technische kwaliteiten.
Verliefd op de K-1

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2014, 08:56:51 »
.....maar de K-50 is echt geen beginnerscamera. ....

De K-50 heeft veel goede eigenschappen maar het is en blijft de instap-dslr van pentax.   Al die gekleurde dingen zijn leuk als je kinderfoto's moet maken op een kinderfeestje of bij een cursus fotografie op een basisschool of vakantriekamp.

@Robbie: die Engelstalige meneer was een echte fransoos van het hoofdkantoor uit Parijs.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2014, 22:25:58 »
Citaat
TOP EVENT VOOR PROFESSIONALS EN FOTOFANATEN
Dit staat voorop de website. Dus niet alleen pro's. We kunnen heel elitair gaan doen maar de K-50 is echt geen beginnerscamera. Ik denk ook de de scheiding pro/amateur niet meer zo groot is als het ooit was. Je ziet nu veel voorheen amateurs werk maken van fotografie om diverse redenen.
Verliefd op de K-1

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2014, 19:58:27 »
Mooi verslag, al zijn er nu wel twee topic met verslagen  8)
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=35141.0

RonHendriks

  • Gast
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2014, 19:20:17 »
Als je je op deze beurt op de (semi-)professionele markt wil richten moet je alleen nog de K-3 en de 645D tentoonstellen en daar elke mogelijke optie en accessoire voor laten zien.  Een (beginnende) professional moet zich aangetrokken voelen en niet afgestoten. Alleen met een plantenspuit af en toe wat water over een K-3 spuiten zet geen zoden aan de dijk.

Een gedachtengang die ik wel kan volgen.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2014, 19:14:18 »
Het heet misschien professional imaging maar de amateurs waren ook zeker de doelgroep. Tijdens de weekend dagen waren vooral gezinnen geweest vertelde de motormeisjes me (ja daarmee moest ik even op de foto  :D ) Veel producten waren ook wel op de lagere regionen gericht. De naam geeft niet de hele dekking van de beurs


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2014, 19:05:56 »
Ik heb er geen enkele vraag gesteld over FF, prijsstijgingen en dingen waarvan ze weten dat ze het fout doen, de antwoorden kun je namelijk zelf al invullen.

De beurs is een PROFESSIONAL Imaging beurs. Waarom gaan ze daar dan staan met beginnerscamera's in alle kleuren van de regenboog? Voor de ouderen onder ons leek het erg op een verkoopbalie van "my First Sony...."

Als ze al weten dat ze het fout doen en wat ze fout doen,  waarom doen ze het in godsnaam dan nog steeds?  "Ze waren er een beetje bang..." mijn hemel ze zijn een professionele organisatie en dat moeten ze ook uitdragen!

Als je je op deze beurs op de (semi-)professionele markt wil richten moet je alleen nog de K-3 en de 645D tentoonstellen en daar elke mogelijke optie en accessoire voor laten zien.  Een (beginnende) professional moet zich aangetrokken voelen en niet afgestoten. Alleen met een plantenspuit af en toe wat water over een K-3 spuiten zet geen zoden aan de dijk.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2014, 20:48:27 door BertHermans »

RonHendriks

  • Gast
Re: Pentax op professional imaging
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2014, 18:14:08 »
Leuk, ik heb er zaterdag zelfs nog heerlijke koffie met een koekje gehad.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Pentax op professional imaging
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2014, 17:51:44 »
Vandaag naar de beurs geweest en natuurlijk bij Pentax langs gegaan. Dit was voor mij een zeer positieve
ervaring. Ik werd er zeer vriendelijk ontvangen en heb leuk gesproken met de aanwezige personeelsleden.
(ik was nog vroeg dus dat was goed te doen). Ik heb ze natuurlijk ook een aantal vragen gesteld en ervaringen gedeeld:

De Theta:
Allereerst even leuk mee gespeeld en bekeken. Erg leuke camera met een zeer hoog fun gehalte. Een aantal bedrijven had in Nederland al interesse getoond.  Hij is nog niet verkrijgbaar maar hij komt eraan. Ze willen eerst hem draaiende hebben op alle systemen en dan komt hij naar Nederland (nu nog alleen IOS). Dit is enkel een kwestie van geld en tijd.

De stand:
Dit keer wat klein en in een hoekje. De reden hiervoor was het feit dat de beurs dit jaar een andere opzet heeft. Ze waren er een beetje bang voor en hebben dus geen risico genomen. Volgende keer zetten ze er een grote stand neer en pakken ze groots uit was de belofte. Dit jaar durfde ze het echter niet aan met de nieuwe opzet. Desondanks een leuke opvallende stand met alle kleuren K50 en een ingevroren compact. Hiernaast was Mike aanwezig met tips en dergelijke (hem snel tussen alle andere mensen door hem een hand kunnen geven  :D )

De prijsstijgingen:
Ik gaf hierna aan dat de prijsstijgingen niet handig waren en ook te groot. De reden had ik gehoord maar daar hebben de klanten weinig verklaring aan. Ze gaf hierna aan dat ze er zelf ook erg van balen. Ze konden echter weinig doen aangezien het van hogerhand kwam.

Hierna natuurlijk DE vraag gesteld  :D Het was zoals ze al zei de vraag van het weekend..... Hoe staat het met de FF? Ze moest er wel om lachen en gaf aan dat ze er naar kijken met het onderzoek. Hierna gaf ik aan dat dit natuurlijk al 2 jaar zo is. Dat er veel mensen zijn weg gegaan of op het punt om weg te gaan en dat er in ieder geval nieuws zou moeten komen. dus niet de camera uit laten komen gehaast maar in ieder geval melden: Ja we zijn bezig en het doel is 2015 bijvoorbeeld. Hier was ze het erg mee eens en ook een beetje hun oproep richting het hoofdkwartier.

Voor mij persoonlijk een positieve ervaring. Ze weten wat ze nog "fout" doen en willen er hard aan werken. Er heerst een zeer positieve sfeer en er lijkt nog erg veel in het vat te zitten.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's