Auteur Topic: Look in the mirror  (gelezen 431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Heggie

  • Junior Member
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Look in the mirror
« Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2014, 15:07:10 »
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Het is inderdaad een kleine springspin van ongeveer "nagelformaat" inclusief poten, allen welke ondersoort heb ik geen idee van.
Als ik de foto's hier op het forum bekijk, dan heb ik echt het idee dat ik met zoveel mislukte foto's er een puinhoop van maak. Dit omdat mijn "beste" foto's nog niet echt super strak zijn zoals ik die op het forum regelmatig tegen kom.

Diafragma voor de 2e en 3e foto op F16 gezet, en ingeflitst met de flitser van de camera (correctie -1.0), sluitertijd 1/180e seconde en een ISO waarde van 640.
Wat zouden jullie voor een diafragma kiezen voor de 3e foto omdat hij/zij hier behoorlijk van opzij genomen is?

Deze afbeeldingen zijn inderdaad de JPG's die ik lichtelijk heb gesneden en waarvan het contrast iets heb verhoogd. Ik heb hier ook de DNG files van, maar in de wereld van nabewerking moet ik nog helemaal induiken (lijkt met een project voor de winter).

Groetjes,
Pascal

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Look in the mirror
« Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2014, 15:07:10 »

Offline Heggie

  • Junior Member
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Look in the mirror
« Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2014, 15:07:10 »
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Het is inderdaad een kleine springspin van ongeveer "nagelformaat" inclusief poten, allen welke ondersoort heb ik geen idee van.
Als ik de foto's hier op het forum bekijk, dan heb ik echt het idee dat ik met zoveel mislukte foto's er een puinhoop van maak. Dit omdat mijn "beste" foto's nog niet echt super strak zijn zoals ik die op het forum regelmatig tegen kom.

Diafragma voor de 2e en 3e foto op F16 gezet, en ingeflitst met de flitser van de camera (correctie -1.0), sluitertijd 1/180e seconde en een ISO waarde van 640.
Wat zouden jullie voor een diafragma kiezen voor de 3e foto omdat hij/zij hier behoorlijk van opzij genomen is?

Deze afbeeldingen zijn inderdaad de JPG's die ik lichtelijk heb gesneden en waarvan het contrast iets heb verhoogd. Ik heb hier ook de DNG files van, maar in de wereld van nabewerking moet ik nog helemaal induiken (lijkt met een project voor de winter).

Groetjes,
Pascal

Offline m.prieckaerts

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2638
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Look in the mirror
« Reactie #6 Gepost op: 8 augustus 2014, 21:12:12 »
Ik sluit me helemaal bijAlbert aan.

Offline m.prieckaerts

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2638
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Look in the mirror
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2014, 21:12:12 »
Ik sluit me helemaal bijAlbert aan.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Look in the mirror
« Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2014, 15:59:12 »
Net bezig en 1 op de 10 is goed ! Niets mis mee, boven gemiddeld denk ik :good:
Het is maar goed dat we in het digitale tijdperk leven anders had ik mijn macrokunstjes echt niet kunnen betalen  :)

Voor mij zijn foto 2 en 3 toch al hele leuke macro´s, als ik mij niet vergis is het een heel klein spinnetje.

Scherpte diepte is diafragma knijpen. Als het beestje wat platter is, of van opzij kun je diafragma wat ruimer zetten.
Licht = is lange belichtingstijd, ISO omhoog of flitsen.
RAW fotograferen dan heb je meer marge in de nabewerking.
Steun zoeken voor mijn ellebogen dat is waar ik erg op let.

Voor de rest is het simpel, heeeeeel veeeeeeel foto´s maken en dan zul je zien dat je echt beter wordt, maar dan nog zul je veel weggooien  :)
En niet te vergeten veel plezier aan beleven aan deze wonderlijke wereld.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Look in the mirror
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2014, 15:59:12 »
Net bezig en 1 op de 10 is goed ! Niets mis mee, boven gemiddeld denk ik :good:
Het is maar goed dat we in het digitale tijdperk leven anders had ik mijn macrokunstjes echt niet kunnen betalen  :)

Voor mij zijn foto 2 en 3 toch al hele leuke macro´s, als ik mij niet vergis is het een heel klein spinnetje.

Scherpte diepte is diafragma knijpen. Als het beestje wat platter is, of van opzij kun je diafragma wat ruimer zetten.
Licht = is lange belichtingstijd, ISO omhoog of flitsen.
RAW fotograferen dan heb je meer marge in de nabewerking.
Steun zoeken voor mijn ellebogen dat is waar ik erg op let.

Voor de rest is het simpel, heeeeeel veeeeeeel foto´s maken en dan zul je zien dat je echt beter wordt, maar dan nog zul je veel weggooien  :)
En niet te vergeten veel plezier aan beleven aan deze wonderlijke wereld.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Heggie

  • Junior Member
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Look in the mirror
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2014, 15:46:49 »
Eindelijk tijd gevonden om nog eens wat te experimenteren met de tussenringen die ik van dit forum heb in combinatie met de Pentax 100mm Macro.
Het valt mij toch vies tegen om daar nog een mooi plaatje uit te krijgen, maar onderstaand de 3 beste van een serie van 30 stuks. Tips zijn welkom, vooral hoe ik dit zonder statief aanpak met een iets hoger slagingspercentage  :(.
Genomen op de ons achterraam die als "spiegel" dienst heeft gedaan.

Foto 1:


Foto 2: Objectief scherp gesteld op 0,31 m met de volle 63mm aan tussenringen er tussen


Foto3:

Offline Heggie

  • Junior Member
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Look in the mirror
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2014, 15:46:49 »
Eindelijk tijd gevonden om nog eens wat te experimenteren met de tussenringen die ik van dit forum heb in combinatie met de Pentax 100mm Macro.
Het valt mij toch vies tegen om daar nog een mooi plaatje uit te krijgen, maar onderstaand de 3 beste van een serie van 30 stuks. Tips zijn welkom, vooral hoe ik dit zonder statief aanpak met een iets hoger slagingspercentage  :(.
Genomen op de ons achterraam die als "spiegel" dienst heeft gedaan.

Foto 1:


Foto 2: Objectief scherp gesteld op 0,31 m met de volle 63mm aan tussenringen er tussen


Foto3: