Auteur Topic: Toekomstvisie/ droom  (gelezen 524 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Toekomstvisie/ droom
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2014, 10:01:16 »
Ik denk dat het allemaal leuke en slimme gadgets zijn, sommige zullen voor bepaalde toepassingen best goed bruikbaar zijn.
Ik ben een groot SF liefhebber en herken dus veel gadgets en mogelijke toepassingen en zie daarvoor ook een prima toekomst.

Maar, ik vind het toch altijd weer heerlijk op mijn buik in het gras te liggen, door zijn klein gaatje te zitten staren, moeilijk scherpstellen en dan afdrukken, klein schermpje kijken en dan denken "ik denk het wel". Daarna achter mijn pc en dan wat stoeien in de hoop een leuke foto te hebben en daar van te genieten, als anderen hem ook leuk vinden prima.

Wat ik daarmee wil zeggen, we hebben de modernste auto´s en materiaal, maar het is toch heerlijk om in een oude Mini of Eend rond te tuffen, dat is plezier en sport.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Toekomstvisie/ droom
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2014, 10:01:16 »

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Toekomstvisie/ droom
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2014, 12:40:32 »
De laatste tijd beginnen er steeds meer draagbare gadgets op de markt. De meeste zijn nu nog vrij beperkt maar het bied een mooi toekomstbeeld. Hierbij wat ik verwacht/ hoop voor de toekomst. Ik richt me hierbij niet op de techniek (andere sensoren, langere batterijduur enz) maar op functies die gedaan kunnen worden. Het lijkt me interessant om te zien hoe anderen de toekomst zien qua fotografie en gadgets.

Smartwatch:

Er komen nu langzaam steeds meer slimme horloges op de markt die meer functies krijgen. Mijn idee bij de horloges is dat deze
voor de fotografie handig kunnen worden als bovenscherp van je camera. Op je horloge staan dan dus de gegevens als batterijstatus, geheugenkaartruimte en de ingestelde gegevens.
Via het horloge zijn deze instellingen ook te veranderen zonder de camera in handen te hebben. De smartwatch heeft daarnaast een GPS ontvanger om de locatie bij de foto te voegen.

Google glass:

De slimme brillen is dan de volgende stap. De eerste functie die me hierbij handig lijkt is dat de bril je scherpstelling in de gaten houd.
Zodra de camera opgepakt wordt merkt de bewegingssensor dit en stelt hij scherp op de afstand die de bril ziet. Op deze manier staat de scherpstelling altijd al in de richting en niet helemaal aan de andere kant van de scherpstellingsschaal.
Verder zijn in het scherm de menu's door te lopen en staan de instellingen zoals normaal onderin de zoeker in je gezichtsveld.
In het scherm zijn verder verschillende effecten/ rasters te plaatsen om voordat je de camera in handen hebt een compositie te kunnen
testen.

Smartphone:

Op dit vlak is de ontwikkeling al een stuk verder. De smartphone zou ik vooral zien als tweede (beweegbare) scherm. Ook hier dus allerlei opties te zien en aan te passen. Verder om foto's te bekijken enz.


Hoe zien jullie de toekomst van de fotografie met de gadgets?


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's