Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik zeer geïnteresseerd in WOII en dan vooral in de techniek (De bunkers, tanks, vliegtuigen enz) en de persoonlijke verhalen. Een grote droom is dan dus ook alle type geallieerde vliegtuigen te zien vliegen die voor ons de oorlog gewonnen hebben. Ver bovenaan dit lijstje stond de Avro Lancaster. De zware bommenwerper van de Britten met de 4 Rolls-Royce Merlin XX V12 motoren. Op 2 mei maakte een Lancaster 3 zeer lage rondjes boven EHTX (vliegveld Texel) ter ere van het 70 jaar bestaan van operatie Manna (droppen van voedselpakketten in de hongerswinter) Een beleving die ik nooit zal vergeten. Wat een geweld die motoren en klasse hoe de piloten met zo'n oud vliegtuig over kwamen vliegen.
Ik verwachte dat hij redelijk rustig en hoog zou vliegen en had dus de 150-500 erop zitten...... De piloten bleken echter op zo'n 20/30 meter hoogte voorbij te komen bulderen. Was dus even schrikken maar de foto's zijn volgens mij prima gelukt
Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Nu nog de Hawker Hurricane en dan heb ik mijn hoofdronde gehad
1.
2.
3.
4.
5.