De eerste foto's van de nieuwe lens. Cameranu heeft de Death On Arrival keurig afgehandeld en een nieuwe lens opgestuurd. Over Post.nl ben echter niet tevreden. Had de doos op de container in de voortuin gezet ruim voor de afgesproken tijd. Het is dat mijn dochter langs kwam en stom verbaasd al van verre de doos zag staan. Ze heeft hem maar gauw in de garage gezet. Toen ik echter thuis kwam vond ik een briefje in de brievenbus dat ze morgen weer een nieuwe afleverpoging zouden doen. Op de site stond dat ze tussen 14:30 en 18:00 zouden leveren. Echter 's avonds stond doodleuk op de site van Post.nl dat ze hem om 21:14 diezelfde bezorgd hadden. Wat een fraude!
Maar goed, vandaag prachtig weer met mooi licht dus de polder in. Het is wel een bakbeest van een lens, 2Kg. Maar met schouderstrap en monopod zeer handzaam. Toch wel praktisch twee bevestigingspunten op de statiefgondel. Het is wel ontzettend wennen om de combi stil te houden. Mijn Sigma 70-200 is ook niet licht maar daar kan ik mee lezen en schrijven. Maar dit is toch wel wat anders, moet je heel anders mee omgaan. Snelle acties zijn veel lastiger. De AF is zeer snel zolang het het object redelijk in focus bereik is. Maar als de lens ineens out of focus schiet heeft hij moeite om het object weer te vinden. Even een handje helpen met de focus ring werkt zeer goed. Maar dat kost wel wat tijd. Morgen maar eens met statief op stap.
Met de K-3 gemaakt, ff doorklikken op de foto voor de exif
1) 450 mm, f 5,6. Prachtig bokeh en al zeer scherp bij volle opening.
K3_29774_1_2048 by
Dick van Lingen, on Flickr
2) Volgens testen die ik gelezen heb bij f 8 de grootste scherpte. 450 mm
K3_29834_1_2048 by
3) Echt retescherp en dat uit het handje. Ben benieuwd wat de scherpte is vanaf statief.
K3_29868_1_2048 by
4) Portret stand uit het handje en 150 mm. Ook dichtbij retescherp.
K3_29900_1_2048 by
5) Zeer veel detail in het heldere wit. Dat lukt met de Sigma 70-200 niet.
K3_29913_1_2048 by