Leuke camera, maar de prijs is erg hoog, denk te hoog voor de markt.
De RX10 en de Panasonic FZ1000 ontliepen elkaar niet erg veel, ik ben benieuwd wat de opvolger van de FZ1000 gaat worden en tegen welke prijs.
Investeren zegt niet zoveel als je alles gaat tellen denk ik. Als je 2 jaar geleden een FZ1000 gekocht had voor ongeveer 800 € kun je daarmee nog zeker 3 jaar vooruit, wat zou die opbrengen na 5 jaar gebruik, iets van 100-150 € misschien ? Zou dat veel schelen met een K3 bijvoorbeeld ?
Bij een RX10 en de FZ1000 bridge heb je een op elkaar afgestelde en samengestelde camera met kwalitatief zeer goede lens, geen extra lenzen meer nodig, na 5 jaar wissel je naar een nieuwe brigde en heb je weer een op elkaar afgestemd geheel.
Als ik bij een Dlsr kijk kun je het probleem hebben dat je lenzen niet meer voldoen aan de hogere kwaliteit van de (nieuwe) camera, de zwakste schakel moet je dan vervangen. Dat kunnen wel eens meerdere lenzen zijn. de markt om die te verkopen zal ook steeds dunner worden en de prijs dus zakken.
Bridge en Dlsr hebben dus beide hun voordelen en nadelen en dat is maar goed ook.
Overigens ben ik zeer blij met mijn bridge, ik heb deze 3 maanden al net zoveel foto´s gemaakt als in 2015 het hele jaar. Voor mij, dat is natuurlijk erg persoonlijk, een camera die goed past bij mijn huidige behoefte en mogelijkheden.
Vriendelijke groet,
Albert