Mijn collega vogelaar die naast me stond te schieten met een Canon 7d en 400mm F5.6 was impressed door de zeer geringe hoeveelheid ruis. In andere foto's ben ik tot ISO 1600 gegaan, bij deze op 400, maar een 7d gooit er bij ISO1600 al een berg ruis in. Was toch wel leuk om te horen. Een 7d met 400mm van Canon is wel sneller, maar 400mm uit de hand is toch best lastig om goed te kaderen. Ben daarom bewust nu met 300mm begonnen, temeer daar de DA*300 zich naar mijn idee prima laat combineren met een TC (afgaande op de resultaten die ik tot nu toe gevonden heb).
En ja, ik vind een K5 gewoon prettiger in de hand liggen dan een 7d, voor mij ook één van de redenen om niet over te stappen. Hartstikke subjectief, maar toch wel een punt voor mij.
Verder heb ik de camara in diverse standen geprobeerd, zowel focussen op het centrale scherpstelpunt, dat is het snelst, maar lastig voor vogels in vlucht. Vervolgen een aantal op AF op alle 11 de punten en ook een aantal op 5 punten. Dat laatste zou in theorie sneller moeten zijn, maar ik vond het verschil niet merkbaar. Misschien bij beter licht, maar nu leverde AF op 11 punten het beste resultaat op.
Verder heb ik geen speciale of afwijkende instellingen gebruikt. De basis informatie zit in de EXIF, volgens mij heb ik deze nog genomen op AF-S, maar dat was een foutje van mij voorlaatste cameragebruik, vergeten het knopje om te zetten.
Ik ben er zelf voor een eerste prent ook best tevreden over, ook andere foto's waren best aardig, maar ik had nog niet veel tijd om alles uit te zoeken. Binnenkort nog eens terug naar de meeuwenboulevard van het Kanaaleiland in Utrecht, daar zit ik vlakbij voor mijn werk, dus tussen de middag is het een klein ommetje.
Groeten,
J@@P