Ervanuitgaande dat het stofje niet op de foto's te zien is maar wel door de viewfinder zit het ofwel op de spiegel, ofwel op het matglas. Heb ik zelf met de K5 II en ook nu met de K1 best vaak (verwissel erg vaak lenzen als ik op pad ben).
Je moet in ieder geval nooit met zo'n blaasbalg(je) aan de slag inderdaad, dan blaas het mogelijk alleen maar naar plekken waar je het nog moeilijker wegkrijgt.
Wat ik zelf altijd doe is als ik de sensor reinig (met vloeistof en een sensor swab, zo'n speciaal soort van plat wattenstokje (*) ga ik meestal na het reinigen van de sensor en het weer opklappen van de spiegel nog met het nog licht vochtige swabje over de spiegel en het matglas, dan blijven de stofjes die daar eventueel op zitten aan de swab zitten en zijn ze weg.
Vwb hoe precies zelf de sensor te reinigen zou ik even googlen, genoeg uitleg te vinden, of anders even langs bij een fotozaak en vragen of zij het doen en ook gelijk de spiegel/matglas meenemen.
(*) niet op ideëen komen en een wattenstaafje gebruiken, daar zitten harde vezels op die makkelijk loskomen en in je camera terecht kunnen komen, dat moet je absoluut vermijden denk ik.
Succes, Gr. Sander