EUREKA gelukkig!!
Het open maken van de camera valt reuze mee en hier heb je eigenlijk alleen maar dit voor nodig, een oude Weetabixdoos om de schroeven te markeren want ze zijn niet allemaal eender, een PH00 schroevendraaiertje en een puntpincet:
De bodemschroeven hoeven echt niet los behalve de chromekleurige onder in het batterij compartiment.
Dan moet de selectieknop losgeschroefd worden, 5 schroefjes en het schroefje van het schakelaartje van de AF/AE-L bediening. Pas op het knopje valt er direct uit.
De totaal zes schroefjes zichtbaar:
Je kunt nu de draaischakelaar voorzichtig draaien. In de binnenrand van de e-knop zie je kleine nokjes. Hier zou veel vet te zien moeten zijn maar dat is echt niet te zien.
Deze binnenrand met videokoppen spray middels een sproeibuisje drie keer goed ingespoten. Met een schoon stukje katoen om een stompe tandenstoker gewikkeld en door draaien aan het knopje droog gemaakt.
Spul altijd zuinig bewaard uit de tijd dat ik nog in de elektronica werkzaam was:
Wat ik verwachtte dat bleek helaas waar ofschoon ik nog geen diafragmaproblemen heb gemerkt en zie de groene Chinese magneetspoel:
Weet nu dan hoe dan ook wat te doen mocht het ooit misgaan.